Miten nopeasti saa kelasta takuuvuokran?
Kommentit (23)
Nykyään ei mitenkään nopeasti. Tuliko yllärinä et huomenna sinut heitetään pihalle? Kannattaa ostaa oma kämppä niin ei lennä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla tulee olla päätös perustoimeentulotuesta sille kuukaudelle, jona vuokravakuus erääntyy. Jos sitä ei ole sen käsittely on 7 arkipäivää.
Ja vasta tämän 7 arkipäivän jälkeen voi hakea ja sitä ei voi hakea verkosta vaan se pitää tehdä erisellä lomakkeella ja toimittaa kelaan joko postilla tai viemällä lähimpään kelankonttoriin ja se laitetaan sieltä eteen päin lähimpään toimipisteeseen, jossa on aikaa se käsitellä.
Vähän on tullut laiskoteltua tuon kanssa.
Mitä nyt sitten tapahtuu? Eikö ne pidä huolen siitä ettei joudu kadulle asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt sitten tapahtuu? Eikö ne pidä huolen siitä ettei joudu kadulle asumaan?
No, ei ne pidä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan ite pidettävä huoli ettei joudu kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä nyt sitten teen? Emmä nyt missään roskiksessa voi nukkua.
Yöt ovat vielä ihan lämpimiä, kaupasta saa parillakympillä perusteltan ja makuupussin joilla pärjäät. Huomenna lähdet sitten heti aikaisin aamusta hakemaan töitä aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöt ovat vielä ihan lämpimiä, kaupasta saa parillakympillä perusteltan ja makuupussin joilla pärjäät. Huomenna lähdet sitten heti aikaisin aamusta hakemaan töitä aktiivisesti.
Mulla on uniongelmia jonka takia en voi käydä töissä.
Eikö mulla ole 20e tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun elämänhallinnantaidoilla kannattaisi hakeutua holhouksen alaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun elämänhallinnantaidoilla kannattaisi hakeutua holhouksen alaiseksi.
Niinpä mutta mitä se mua nyt tällä hetkellä auttais??
Ota heti huomisaamuna yhteyttä oman kuntasi sosiaalitoimeen, jotta saat asiat eteenpäin. Jokaisessa kunnassa on sosiaalipäivystys, jos ei muuten saa yhteyttä.
Miltä tuntuu ap olla koditon huomisesta alkaen? Joutaisit holhouksen alaiseksi loppuiäksi.
Miten tuollaisen holhoojan saa? Ihan kiva olisi jos ei tarttis miettiä raha asioita sun muita huolia.
Kyllähän siinä jonkun aikaa menee, ehkä viikko ainakin? Miksi olet näin myöhään liikenteessä?
Ps. jos vuokrasi on liian korkea, niin Kela ei myönnä takuuvuokraan tukea. Kokemusta on. Otin sitä varten lainaa.
Etsi sosiaalipäivystyksen numero tai soitat kuntasi vaihteeseen ja kysyt sen. Kerrot, että et ymmärrä, mitä tehdä jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siinä jonkun aikaa menee, ehkä viikko ainakin? Miksi olet näin myöhään liikenteessä?
Ps. jos vuokrasi on liian korkea, niin Kela ei myönnä takuuvuokraan tukea. Kokemusta on. Otin sitä varten lainaa.
Noinhan siinä kävi mullekin. Sitten se ottaa niin päähän etten ole uutta kämppää etsinyt.
Mistä sitä saisi halvalla lainaa jotta saisin takuuvuokran nopee maksettua?
Sinulla tulee olla päätös perustoimeentulotuesta sille kuukaudelle, jona vuokravakuus erääntyy. Jos sitä ei ole sen käsittely on 7 arkipäivää.