Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatestin tuloksen odottelu ja YO-juhlat

Vierailija
25.08.2020 |

Viikonloppuna olisi sukulaisen YO-juhlat toisella paikkakunnalla.

Yksi perheenjäsenistäni on jonossa koronatestiin. Näytteenottoaika on joko tänään tai huomenna, joten on epätödennäköistä, että vastaus tulee ennen juhlia. Ohje on, että oireettomat perheenjäsenet saavat elää normaalia elämää kunnes testitulos varmistuu.

Voiko mielestänne oireettomat perheenjäsenet lähteä YO-juhliin? Ohjetta kirjaimellisesti tulkiten se olisi sallittua, mutta onko "moraalisesti oikein"?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en menisi, ja olisin kyllä itse tosi raivoissani jos joku tulisi juhliini, vaikka perheessä jonotetaan koronatestiin. Sanoivat ohjeet mitä sanoivat.

Vierailija
2/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin juhlat väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata.

Ainakin Saksassa just todettiin että yksityisissä juhlissa leviää tartunnat nyt eniten.

Vierailija
4/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö korona olisi aika huono YO-lahja?

Vierailija
5/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en menisi, ja olisin kyllä itse tosi raivoissani jos joku tulisi juhliini, vaikka perheessä jonotetaan koronatestiin. Sanoivat ohjeet mitä sanoivat.

Vain ääliö järjestää juhlia nyt.

Kuka vain voi olla tartuttaja, oli testissä tai ei.

Vierailija
6/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö korona olisi aika huono YO-lahja?

Olisi. Eikä mikään "tavallinen flunssakaan" varmasti kenenkään lahjatoivelistalla ole.

Vierailija
7/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin väliin. Ja sitä normaalia elämääkin eläisin rajoitetusti eli kävisin vain töissä ja pakollisilla ruokakauppaostoksilla (rauhallisena ajankohtana).

Vierailija
8/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ohje taitaa olla, että oireeton perheenjäsen voi jatkaa välttämättömiä toimintoja siinä normaalissa elämässä, eli esim. koulu tai työ. Ja ihan siinä ohjeessakin sanotaan, että harkintaa pitää käyttää ja jos on esim. mahdollista jäädä etätöihin, sitten jää etätöihin. 

Järjenkäyttö sallittu siis tässäkin asiassa. Löytyykö?

Vierailija
9/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herrajumala, että pelottaa tuleva yo-juhlaviikonloppu. Me pidettiin juhlia pitkin kesää perhekunnittain. Kukaan ei saanut tartuntaa ja oli ihana tavata tuttavia ajan kanssa.

Älkää hyvät ihmiset pitäkö koronalinkojuhlia. Jää kaikille huono muisto ja osa voi joutua haudan lepoon.

Vierailija
10/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä juliin, jos perheenjäsen odottaa tuloksia!!!

Vierailija
11/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herrajumala, että pelottaa tuleva yo-juhlaviikonloppu. Me pidettiin juhlia pitkin kesää perhekunnittain. Kukaan ei saanut tartuntaa ja oli ihana tavata tuttavia ajan kanssa.

Älkää hyvät ihmiset pitäkö koronalinkojuhlia. Jää kaikille huono muisto ja osa voi joutua haudan lepoon.

Samaan aikaan koulut ja työpaikat on normaalisti auki. Päivittäin kymmeniä ihmisiä samoissa tiloissa.

Vierailija
12/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei saanut mennä töihin, kun mun testitulosta odoteltiin. Ollaan samassa työpaikassa, mies oli sitten kolme päivää pekkasvapailla.

Vierailija
13/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylppärit on aivan typerä perinne jonka voisi lakkauttaa heti. Hirveä haloo ja hulabaloo sii että pentu selviytyi yläasteen jatko-osan kokeista reputtamatta. Jiiihhaaa!!

Vierailija
14/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä menisi!

Vierailija
15/15 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua oikein pelottaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän