Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtaiset avustajat, kysymyksiä

Vierailija
24.08.2020 |

Työskenteletkö avustajana, voitko vaikuttaa työaikoihisi? Totaalisen burnoutin jälkeen totesin että vuorotyö ei käy minulle. Tekeekö kukaan avustajan hommia pelkästään päivävuorossa? Työtä olisi nyt tarjolla mutta oma jaksaminen mietityttää. Kerro työsi plussat ja miinukset.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä tossa työssä on varmaan se että tulee hyvin toimeen sen avustettavan kanssa . Silloin jaksaminenkin on paremmin taattu. Oletko tavannust avustettavan?

Vierailija
2/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut niin paljon huonoa tästä työstä etten uskaltaisi hakea. Sitä työtä ei voi myöskään noin vaan lopettaa jos se on hirveää, olisi heitteillejättö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustettavia olisi useita, ei yksityistä työnantajaa. Minulla on paljon kokemusta hoitoalan työstä sekä myös koulutus. Mietin vain tuota päivätyön mahdollisuutta. Haluan oppia kerrasta enkä enää ylittää rajojani ajamalla itseäni uudestaan burnoutiin. Olen ihmisläheinen ja minusta on pidetty kaikissa työpaikoissa joissa olen ollut. Ap

Vierailija
4/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajan paikkoja on todella paljon vapaana, katso työkkärin sivut, osassa on pysyvät vuorot ja mahdollista olla jossain tietyssä vuorossa, joissakin tunteja on niin vähän että voit tehdä toista työtä ohella...

Vierailija
5/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vain yhden asiakkaan kanssa töitä, helppo tapaus ja työaika arkisin 8-16. Joskus harvakseltaan menee ylitöiksi, jos asiakkaan omainen myöhästyy.

Vierailija
6/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt monella eri työnantajalla avustajana, ja olen kyllä tykännyt. Olen saanut sovittua vuorot aina hyvin työnantajien kanssa ja olen tehnyt vain päivätyötä. Toisaalta mä olen melkein aina tehnyt työtä osa-aikaisena sellaisilla työnantajilla, joilla on melko paljon toimintakykyä. Jos avustusta tarvitaan niin paljon, että useampi avustaja tekee vuoroa päivässä, voi tietty vaatia vähän enemmän sumplimista.

Vierailija
7/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnout voi tulla eri ihmisille eri syistä. Avustajan työssäkin voi jollekin tulla burnout, jos esimerkiksi joutuu yksin olemaan se, jonka päälle kaikki kaadetaan. Myös epävarmuus voi kuluttaa, esim. jos aina joutuu jännittämään, onko työtunteja tarpeeksi ja mihin aikaan ne ovat, voiko sopia mitään muuta jne. Mutta, kuten jo mainitsin, kaikkia tällaiset asiat eivät häiritse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä