Mikä laittaa ihmisen arvostelemaan muita(ov)
ulkomuodon mukaan? Aina kun tulee puhetta jostain ihmisestä, niin kyseinen henkilö kommentoi, että ai läski-"Erkki" tai lihava-"Taina". Nauraa selän takana ihmisille, jotka ovat hänen ylhäisyytensä mielestä läskejä. Tulee sellainen olo, että kuvittelee olevansa täydellinen yksilö ja muut on vaan pohjasakkaa.
Kommentit (7)
Onhan tuo varmaan aika huomiotaherättävää, jos aina viittaa johonkin ulkomuotoseikkaan. Ihan yleisellä tasolla sanoisin, että muita arvosteleva ihminen ei ole sinut itsensä kanssa, ei ole tyytyväinen elämäänsä eikä siltä osin ihan tasapainossa. Nuo kommentit ovat huonosti toimiva yritys hakea sitä tasapainoa. Todistellaan itselle, että hyvinhän mulla kuitenkin menee.
Muiden arvosteleminen voi johtua myös kateudesta. Mutta se siten pyörähtää vähän tuohon samaan asiaan. Eli jos on tarvetta kadehtia muita, niin ei ole tyytyväinen omaan olotilaansa.
Se on todella huomiota herättävää ja välttelenkin tämän ihmisen seuraa nykyään. Itse olen ylipainoinen sairauden takia ja sen takia osaan myös ajatella, että ylipainoisilla saattaa olla jotain minkä takia kiloja kerääntyy. Minusta vaan on käsittämätöntä, että vielä melkein nelikymppisenä ihmiset eivät osaa katsoa elämää omaa napaansa pidemmälle. Meillä on yhteinen tuttu ja hänellä on ylipainoa monta kymmentä kiloa ja varsinkin hänelle nauretaan selän takana.
ei kovin mukava ihminen. Oma alemmuudentunne.
Se on tätä päivää. Nykyäänhän ihmisen ulkomuoto on tärkeämpi kuin se, mitä hänen sisällään on. Kaunis hoikka ihminen = pätevä ihminen (kaikkeen). Se että möläyttelee toisten ihmisten ulkonäöstä typeriä kommentteja, paljastaa puhujan moukkamaisuuden ja sivistymättömyyden. Onko hän itse kovinkin virheetön ja täydellinen?
Kuvittelee olevansa täydellinen. Haukkuu aina kaikkia muita ketkä eivät ole paikalla vaatteista ja kaikista ulkonäöllisistä asioista. Omaa hyvän ulkokuoren, mutta käytöksessä olisi parantamisen varaa. Tiedän, että hän minuakin haukkuu selän takana, kun minä en todellakaan ole mikään kukkanen.
ap
Onko muilla tällaisia tuttuja ja miten olette reagoineet? En tiedä olenko minä vain herkkänahkainen vai jaksaisiko muut kuunnella tuollaista joka kerta, kun tapaatte?
Oma alemmuudentunne yleensä. Omaa riittämättömyyden tunnetta pyritään kompensoimaan etsimällä toisesta sellaista, mikä itsellä on paremmin (esim. kroppa, voi olla jokin muukin asia).