Auttakaa, mita tama oikein on (alapaavaivoja)?? Ketaan tallaisista tietavaa?
Menkkojen piti alkaa vasta nyt perjantaina, mutta vuoto alkoi jo maanantaina vaikka ovat yleensa todella saannolliset (ja ihme vuotoa, ei mun normaalien menkkojen kaava ollenkaan). Tapasin miehen sunnuntaina, jonka kanssa tapailtu kolmisen kuukautta, ja harrastimme seksia, oltiin ekaa kertaa ilman kumia, koska mulla on kierukka ja tuntui etta niin voisi alkaa tekemaan...
Maanantaina laitoin tamponin ja kun poistin sen siina narussa oli sellaista tuleduksen hajuista kellertavaa. Tamponit tuntuvat tosi ilkeilta ja nyt sattuu jo virtsatessakin, se aukko on kipea ja tanaankin oli kellertavaa eritetta siteessa ja tamponin narussa.
Ikina ei ole vastaavaa kaynyt joten jotain mulla on mutta mita? Ei kai nyt sukupuolitauti ala noin nopeasti oireilemaan? Muutamassa tunnissa?? Sheivasin alapaan kylla kans silloin sunnuntaina ja vaihdoin uuden teran, jospa olen leikannut itseani..
Milainen on virtsatietulehdus? Mulla ei ole ollut koskaan mitaan tauteja, ainoastaan hiivatulehdus, muttei tama musta tasmaa siihen.
Meen huomen aamulla laakariin, mutta auttakaa te jotka voisitte keksia mita tama voisi olla? Olen ihan paniikissa?!!
Kommentit (7)
Voi ei! Oireet kuulostaa tutuilta. Huomenna testeihin!
ap
Ai sä käytät tamponia kusireijässä, tämä selvä. Mahtaa olla venynyt rööri.
Kun on seurusteltu 3kk niin silloinko voi vaan jättää kondomin pois ja ei enää taudit tartu? Jep jep...
Testeihin ei vielä kannata mennä, siis tippuri- ja klamydiatesteihin, itämisaika kun on pidempi kuin tuo mainitsemasi, testi ei vielä näytä luotettavaa tulosta. Sen sijaan virtsatul.se näyttää jo oikein, samoin mahdolliset tulehdukset. Eli mene sinne lääkäriin jo nyt, testeihin sitten vähän ajan kuluttua, esim. klamydiassa itämisaika on 1-3 viikkoa. Oletko ollut koskaan ilman kondomia yhdynnässä? Jos olet, niin voihan se olla että olet saanut tartunnan jo aiemmin ja se oireilee vasta nyt, oireeton klamydiahan on hyvinkin yleinen.
Muista sitten testauttaa aikanaan muutkin, herpeksen vasta-aineet, hepatiitit, HIV ja kuppa.
Voi olla myös joku epäspesifi tulehdus, joka johtui tuosta yhdynnästä ja hoituu antibiooteilla. Nuo myös itävät aika nopeaa. Tunne-elämän kiemurat vaikuttavat myös kuukautisiin ja hormonintuottoon, tutullani alkoivat säännölliset kuukautiset vasta kun hän rakastui ja alkoi seurustella (liian pienen rasvaprosentin vuoksi ei ollut aiemmin). Aikaistuneet kuukautiset voivat johtua myös jostain tuollaisesta.
Olen ollut ilman kondomia aikaisemminkin mutta eri miehen kanssa. Viimeeksi olin testeissa tammikuussa ja kaikki oli kunnossa.
Mulla on ihan kauhee stressi paalla nyt muutenkin, siis ihan hirvea!
Mutta toivottavasti jotain suuntaa nayttavaa saisi edes huomenna.
ap
kuulostaa tippurilta