Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten salata raskaus: kahvi

Vierailija
26.08.2013 |

Kokeneempien neuvoja kaivataan!

Olen raskaana aika alussa, ja kahvinjuonti ei ole vaihtoehto. Aivan raskauden alussa vielä join kahvia, tosin vähemmän kuin ennen, mutta enää en halua.

Miten salaisin kahvittomuuteni töissä, kun en haluaisi jäädä kiinni raskaudesta näin varhaisessa vaiheessa? Ennen olen juonut kahvia, ja eikös kahvin jättäminen ole aika klassinen merkki raskaudesta, joten muut kai arvaisivat heti?

Otanko kuppiin tilkan ja olen juovinani mutta jätän juomatta? Kippaanko pois (ei aina mahdollista huomiota herättämättä)?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi salata?

Vierailija
2/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että hammalääkäri suositteli kahvin juomisen lopettamista, koska hampaasi eivät kestä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 19:05"]

Miksi pitäisi salata?

[/quote]

Keskenmenon riski.

Vierailija
4/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kofeiinitonta ja laita pussistansa pois omaan kahvipurkkiisi. Sano, että joku sukulainen/mies tms. löysi tällaista tosi ihanan makuista, ja siksi juot omaa, jos joku kysyy.

Vierailija
5/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 19:07"]

Sanot, että hammalääkäri suositteli kahvin juomisen lopettamista, koska hampaasi eivät kestä sitä.

[/quote]

Tai että säästät hampaidenvalkaisuun, ja lopetit kahvin siinä odotellessa.

Vierailija
6/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kahvi oksetti alkuraskaudessa. Kerran hätäpäissäni väitin olevani krapulassa kun join aamulla teetä ja utelias vanhempi työkaveri ihmetteli. Minä jouduin aluksi salaamaan että määräaikaista sopimustani jatkettaisiin, muuten olisi äitiyspäivärahat pudonneet liikaa.

Kerro ruvenneesi jollekin puhdistuskuurille jossa kahvi tms on kielletty. Juo vihreää teetä.

Vierailija
7/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

? eiks sillo saa juoda kahvia. en mä vaan oo tienny :0

Vierailija
8/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli helppoa kun en ole koskaan kahvia edes juonut, mutta suosittelisin tuota hampaiden valkaisua, ja muista sitten vältellä töissä myös muita värjääviä/hampaita kuluttavia juttuja :)

Vierailija
9/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että koitat nyt vähentää kofeiinin käyttöä.

Vierailija
10/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että olet vähentänyt yhteen kuppiin aamulla. Sitten voit teatraalisesti ottaa kuppiin kahvia ja olla juovinasi.

Vierailija
11/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Lisääkin saa esittää, koska tämä asia on hankala salaamisen kannalta.

Syyt kahvin jättämiseen: ristiriitaiset tulokset kahvin vaikutuksista raskauden aikana ja toisaalta se yksinkertainen tosiasia, että nykyään voin pahoin pelkästä ajatuksesta juoda kahvia.

Haluan salata raskauden, koska keskenmenoriski on olemassa. Jos työkaverit saisivat tietää, että olen ollut raskaana ja saanut keskenmenon, siitä alkaisi jatkuva mahan tuijottaminen ja kysely, joko olen uudestaan raskaana. Sitä en halua varsinkaan, kun tämänkin raskauden alkaminen vei vuosia ja tiedän kokemuksesta, miten pahalta tuntuu joka kerta, kun joku kyselyllään osuu arkaan paikkaan. Mieluummin salaan ja mietin, miten vältän kahvin juomisen.

ap

Vierailija
12/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, oikeastiko keskenmenoriski? Itse luin, että alle kolme kuppia kahvia on ihan ok raskaana ollessa ja että keskenmenolle vaarallinen määrä on jotain 8 kuppia vuorokaudessa. Onko nyt tullut jotain uutta vai olenko itse lukenut ihan pilipalitietoa? Neuvolasta ihan sain esitteen.

Vierailija
13/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet vaihtanut teehen joka on terveellisempää ja aiheuttaa vähemmän vatsavaivoja. Ei ketään oikeesti kiinnosta niin paljoa kuin itse kuvittelet.

Meillä töissä on raskaus vaikeampaa piilottaa kun sairaanhoitajana joutuu hoitamaan eristyspotilaita joista joutuu joskus raskauden takia kieltäytymään ja tiettyjä antibiootteja ei saa raskaana sekoittaa. On vaan kysyttävä "vaivihkaa" kollegalta apua ja pyydettävä pitämään salaisuus. Tai kerrottava heti kaikille rehellisesti.

Vierailija
14/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kovin nuori? Jotenkin tuntuu aika lapselliselta tuo salailu. Tuleehan se ilmi kuitenkin, vai miten aiot piilottaa kasvavan mahasi?

Vierailija
15/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että olet aloittanut uuden terveellisemmän elämän, ja siihen kuuluu kofeiinin poistaminen ruokavaliosta. Vielä uteliaammille jatkat, että kun ei pakki kestä enää kahvia. Muista sitten vaan raahata kaikenlaista terveyssapuskaa töihin evääksi ja lipittää vihreää teetä, jotta menee varmasti täydestä. Vihersmoothie on varma valinta.

Vierailija
16/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah. Aika teatraalista. Tuskin kukaan sun kuppeja kyylää, vaikka niin toivoisitkin.

Vierailija
17/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi närästää

Vierailija
18/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kun on näitä kaikkia puhdistus kuureja niin voihan vaan sanoa, että on sellaisella, missä ei saa kofeiinia juoda ja myös suolaa yms. vähentää ja keventää ruokavaliota..  Silloin et tosin voi pizzaa syödä töissä vaan jotain terveellistä, mutta sepä ei toisaalta haittaa odotusaikana. Eikä varmaan pizzaa ihan teekään mieli alkuraskauden öklötyksissä.

Tai sitten olet hommannut jonkin koti hampaidenvalkaisu hässäkän ja sen käytön aikana ei kahvia tai muita värjääviä syömisiä tai juomisia saa käyttää.

Se on nyt ihan siitä kiinni millainen valkoinen valhe menee parhaiten läpi sinun persoonalla.