Voiko prostituoitu olla feministi?
Tuli vaan mieleen kun eilen illalla Yle Teemalta tuli ohjelma jossa pohdittiin voiko strippari olla feministi. Vastaus oli kyllä. Mutta entä prostituoitu?
Kommentit (11)
Tottakai voi. Prostituoituhan on hyvä esimerkki naisen vapaudesta ja siitä, että nainen voi itse päättää, mitä tekee kehollaan ja elämällään.
Kukapa näkisi prostituoitua lähempää, millaisia kusipäitä miehet osaavat pahimmillaan olla.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 08:57"]
Voi mun mielestä. Feministi = puolustaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. Ei mun mielestä seksin myyminen sitä tasa-arvoa vähennä. Voihan se asiakas olla vaikka naispuolinenkin.
[/quote]
Mielenkiintoista. Tyypillisesti feministien suusta kuulee että jokainen prostituoitu on ihmiskaupan uhri, prostituutio on raiskausta, ja että prostituutio alistaa ja esineellistää naista.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:22"]
Mielenkiintoista. Tyypillisesti feministien suusta kuulee että jokainen prostituoitu on ihmiskaupan uhri, prostituutio on raiskausta, ja että prostituutio alistaa ja esineellistää naista.
[/quote]
Voisivatko he olla väärässä? Mahdoton ajatus.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:12"]
Kukapa näkisi prostituoitua lähempää, millaisia kusipäitä miehet osaavat pahimmillaan olla.
[/quote]
Mitä kusipäistä siinä on että maksaa naiselle?
Minusta feministi on itseään korkealle kunnioittava ja arvostava nainen (joka myös ajaa tasa-arvoa). Tähän kuvioon ei sovi se, että myy itseään kusipäille ja alistuu ällöttäville miehille (ihan 100% varmasti kaikki asiakkaat eivät ole aina ihania ja ihquja).
Kukaan prostituoitu ei selviä alallaan ilman negatiivisia kokemuksia. Ilman että joutuu elämään kiinnijäämisen pelossa. Ilman että joutuu valehtelemaan tai kertomaan osatotuuksia läheisille ihmisille ja ystäville. Ilman että rajaa mahdollisuuksiaan vaikka rakkauteen, parisuhteeseen ja perheeseen - tavalliseen tasapainoiseen elämään. Moni nuori "itsestään ja tekemisistään määräävä" tyttö ei vain ajattele kauaskantoisia seurauksia, mutta tekemätöntä ei saakaan sitten enää tekemättömäksi.
Voi mun mielestä. Feministi = puolustaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. Ei mun mielestä seksin myyminen sitä tasa-arvoa vähennä. Voihan se asiakas olla vaikka naispuolinenkin.
[/quote]
[/quote]
No vaikka tää prostituoitu olisi ihmiskaupan uhri niin miten se estää häntä kannattamasta sukupuolten välistä tasa-arvoa?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:12"]
[/quote]
Mitä kusipäistä siinä on että maksaa naiselle?
[/quote]
Kai prostituutiossa muutakin toimintaa on kuin maksutapahtuma.
[/quote]
[/quote]
Olen feministi enkä usko, että näin olisi kaikien prostituoitujen tapauksessa. Ei heillä kaikilla ole samanlainen tilanne. Minua ärsyttää suunnattomasti se, että monet ihmiset joilla itsellään ei ole mitään kokemusta eikä tietoa prostituoituna olemisesta, tietävät mielestään kaiken heidän puolestaan niin paljon paremmin. Jos prosituoitu itse ilmoittaa olevansa feministi, silloin hän sitä on, piste. Muut ihmiset, feministit tai ei-feministit, eivät sitä hänen puolestaan määrittele!