Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertooko poliisi kuka heidät on soittanut paikalle?

Vierailija
23.08.2013 |

Jos naapurini soittaa poliisit toisen naapurin bileiden takia, onko poliisi velvollinen kertomaan kysyttäessä, kuka heidät on paikalle soittanut?

(mietin vaan, että jos ei kerro, luulevat nämä naapurit että me ollaan soitettu, ja kostavat meille, koska me ollaan valitettu ihan kasvotusten. Nyt tämä meidän toinen naapuri (joka ei ole koskaan valittanut) sanoi ens kerralla soittavansa poliisit. Jäin miettimään vaan, että kiva kiva, nyt luullaan sitten että me ollaan asialla... )

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän poliisi voi tietää aina, kuka ilmoittaja on. Voisihan ilmoittaja olla sellainenkin, joka ei asu talossa vaan on vain käymässä.

En kyllä ymmärrä aloitusta siinä mielessä, että jos naapurissa metelöidään häiritsevästi eikä itse uskalla käydä sanomassa asiasta naapurille ja poliisi käy sanomassa, mitähän kostamista siinä naapurilla on? Toisekseen eikö tärkeämpää ole se, että naapurin häiriköintiin puututaan kuin että pelätään seurauksia?

Vierailija
2/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Kyllähän hätäkeskukseen soitettaessa pitää oma nimensä kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:03"]

jos naapurissa metelöidään häiritsevästi eikä itse uskalla käydä sanomassa asiasta naapurille ja poliisi käy sanomassa, mitähän kostamista siinä naapurilla on? Toisekseen eikö tärkeämpää ole se, että naapurin häiriköintiin puututaan kuin että pelätään seurauksia?

[/quote]

Näinhän sitä luulisi. Näinhän sen pitäisikin olla.

Mutta jos ko. naapurit ovat hieman, mitenköhän sen nyt sanoisi korrektisti...häiriintyneitä normaalista elämästä ja provokatiivisia, voi kosto tai takaisinmaksu olla ihan erilainen kuin sitä luulisi, eli tehdään kostoksi "ilmoittajasta" (tai siis siitä ketä ilmoittajaksi luullaan) ls-ilmoitus, rikosilmoitus, you name it...

Vierailija
4/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:14"]

[/quote]

Niin mut eihän poliisi voi tietää, onko kyseessä esimerkiksi talon asukas pelkän nimen perusteella.

Mut ei poliisit-sarjassa ne koskaan sano, että nyt on Matti Meikäläinen tehnyt ilmoituksen.

Vierailija
5/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:03"]

jos naapurissa metelöidään häiritsevästi eikä itse uskalla käydä sanomassa asiasta naapurille ja poliisi käy sanomassa, mitähän kostamista siinä naapurilla on? Toisekseen eikö tärkeämpää ole se, että naapurin häiriköintiin puututaan kuin että pelätään seurauksia?

[/quote]

Näinhän sitä luulisi. Näinhän sen pitäisikin olla.

Mutta jos ko. naapurit ovat hieman, mitenköhän sen nyt sanoisi korrektisti...häiriintyneitä normaalista elämästä ja provokatiivisia, voi kosto tai takaisinmaksu olla ihan erilainen kuin sitä luulisi, eli tehdään kostoksi "ilmoittajasta" (tai siis siitä ketä ilmoittajaksi luullaan) ls-ilmoitus, rikosilmoitus, you name it...

[/quote]

No yleensä tällaiset ihmiset hankkivat itselleen häädön.

Pidän outona sitä, että mieluummin haluat että naapurinasi on häirikkö kuin että heistä valitetaan isännöitsijälle ja syystä.

Vierailija
6/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^no mut jos ne kysyy kenelle poliisit menee valittamaan, et kukas teidät on soittanut?

Vierailija
7/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ ei ole isännöitsijää...pieni taloyhtiö jossa tulehtuneet välit vähän kaikilla...

Vierailija
8/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle kerrottiin auliisti poliisilta kuka ilmoitti aiheettomasti "häiriöstä", eli siitä, että pyykkikoneeni oli päällä klo 21.45.

Vierailija
9/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelin henki on kuule se,kuka ehtii ensin soittaa poliisit.Ole nopea!

Vierailija
10/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen pari kertaa yöllä soittanut poliisit baarin eteen ihan silminäkijänä ja sanonut hätäkeskukseen että "ohikulkijana tässä soittelen", eikä sitä kyselty enempää että kuka olen. Toki kun omasta numerosta soittaa niin voivat selvittää myöhemmin jos tarve tulee.

Ehkä jos itselleen tai omaan kotiinsa soittaa apua niin enemmän kiinnostuneita siitä kuka soittelee..

Toki useimmalta meistä tulee automaattisesti se "Kerttu Kekersström tässä hei" puhelun alkuun..

Vierailija
11/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:49"]

Ainakin minulle kerrottiin auliisti poliisilta kuka ilmoitti aiheettomasti "häiriöstä", eli siitä, että pyykkikoneeni oli päällä klo 21.45.

[/quote]

Varmaan siinä on myös vähän pärstäkerrointa mukana. Et jos se poliisin vanha tuttu tai joku liivimies kysyy "kukas teijät soitti" niin sitä ei heti kerrota. Mutta jos kyseessä on tuollainen väärä hälytys joka poliisin ja terveen järjen mukaan pitää naapureiden puhua keskenään läpi niin ilmoittajan nimen kertominen on vain kaikille palvelus.

Vierailija
12/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan hätäkeskukseen soittaessani jättänyt yhteystietojani. En ole edes kertonut, olenko samasta talosta vai viereisestä, olen soittanut poliiseja siis omaani ja naapuritaloon.

Vierailija
13/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan soitettiin suoraan Poliisille, en silloin ainakaan nimeäni edes kertonut.

Vierailija
14/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin poliisit,kun naapurin teinillä oli bileet valehtelematta yli 30 alaikäistä asunnossaan. Poliisit eivät kertoneet kuka ilmoitti. Seuraavan kerran kun näin teinin vanhemmat kerroin että soitin koska en uskaltanut mennä huomauttamaan,he kiittelivät kovasti ja kysyin että vaihdetaanko numeroita jos sama toistuu. Ei käynyt. Parin kk päästä tästä sain kirjeen lastensuojelusta. Sn mukaan naapuri oli nähnyt minut ja mieheni toistuvasti humalassa lastemme seurassa. Hassua, olin tuolloin raskaana enkä ollut juonut puoleen vuoteen alkoa, miehenikin korkeintaan 2 annosta viikossa. Eli kosto tuli ilmoituksesta.

Vierailija
15/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 12:04"]

Soitin poliisit,kun naapurin teinillä oli bileet valehtelematta yli 30 alaikäistä asunnossaan. Poliisit eivät kertoneet kuka ilmoitti. Seuraavan kerran kun näin teinin vanhemmat kerroin että soitin koska en uskaltanut mennä huomauttamaan,he kiittelivät kovasti ja kysyin että vaihdetaanko numeroita jos sama toistuu. Ei käynyt. Parin kk päästä tästä sain kirjeen lastensuojelusta. Sn mukaan naapuri oli nähnyt minut ja mieheni toistuvasti humalassa lastemme seurassa. Hassua, olin tuolloin raskaana enkä ollut juonut puoleen vuoteen alkoa, miehenikin korkeintaan 2 annosta viikossa. Eli kosto tuli ilmoituksesta.

[/quote]

Sitä ei kai saa tietoon kuka tämän ilmoituksen teki? Eli oliko se tämä naapurin teini, hänen vieraista joku, hänen vanhempansa vai kuka..

Miten vaikea tuollaisesta väärästä ls-ilmoituksesta on selvitä? Oliko se vain yksi kotikäynti ja sitten he totesivat että kaikki on ok? Vai olitteko jossain seurannassa ja lapset monen tädin ja sedän juttusilla tms?

Vierailija
16/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, joo. Mutta ei hätäkeskus vie puhelua eteen päin, että Teppo-naapuri soitti...

Vierailija
17/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 12:04"]

[/quote]

Sitä ei kai saa tietoon kuka tämän ilmoituksen teki? Eli oliko se tämä naapurin teini, hänen vieraista joku, hänen vanhempansa vai kuka..

Miten vaikea tuollaisesta väärästä ls-ilmoituksesta on selvitä? Oliko se vain yksi kotikäynti ja sitten he totesivat että kaikki on ok? Vai olitteko jossain seurannassa ja lapset monen tädin ja sedän juttusilla tms?

[/quote]

Kirjeessä kerrottiin että perheestämme on tehty ls ilmoitus. Meille oli varattu aika lastenvalvojalle. Soitin kirjeessä olevaan numeroon ja sieltä kerrottiin että tapaamisessa kerrotaan asian luonne. Paniikissa soitin neuvolaan,josta sain juttelu ajan. En ollut tässä vaiheessa tietoinen mitä asia koski. Lastenvalvojan tapaamisessa meille luettiin ilmoitus ja siinä kerrottiin ilmoittajan olevan naapuri.

Pyysin lastenvalvojaa kyselemään meistä neuvolan ja lasten pk työntekijöiden kanssa. Annoimme myös perhetuttujemme ja sukulaisten numeroita. Tämän keskustelun jälkeen lastenvalvoja jutteli lastemme kanssa.

Asia oli sillä käsitelty.kerroimme myöös ketä epäilimme ilmoituksen tekijäksi.

Käynnin jälkeen menin naapureilta kysymään olivatko he tehneet ilmoituksen. Myönsivät.

Vierailija
18/23 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus kuitattiin vääräksi,se ei tule näkymään missään lastemme tiedoissa. Se jää kuitenki lastensuojelun tietoihin eli jos meistä tehdään uusia ilmoituksia asiaa aletaan tutkimaan tarkemmin.

Vierailija
19/23 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainaki soitan poliisit välittömästi jos naapurista kuuluusi kovaa meteliä ja olisin vaikka menossa nukkumaan eikä kyse ole siitä että enkö uskaltaisi mennä sanomaan itse naapureille että nyt bileet seis

Vierailija
20/23 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran olen joutunut soittamaan poliisit paikalle kun oli tappelu enkä uskaltanut mennä väliin no poliisit tuli ja vei riita pukarit putkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä