Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet pidättekö kurinalaisuutta hyveenä naisessa?

Vierailija
17.08.2020 |

Väite:
Naiset pitävät miehistä jotka ovat tavoitteellisia = aktiivista
Miehet pitävät naisista jotka ovat kurinalaisia = passiivista
Tavallaan nuo kaksi voivat toteutua samassa asiassakin, kuten vaikka jossain urheilulajissa mutta kärjistetysti nainen ihailee miestä joka on lajissa mahdollisimman hyvä kun taas miestä ei niinkään kiinnosta naisen saavutukset lajissa, vaan se että nainen on kurinalainen ja säännöllinen siinä mitä tekee ja miten se näkyy naisessa.

Esimerkiksi useita miehiä viehättää juuri ballerinat, koska he ovat kurinalaisuuden ilmentymiä. Ja joo, tokihan ovat kauniita usein sekä notkeita mutta sanoisin että kurinalaisuus on todella korkealle arvostettu siitä huolimatta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä naisista seksuaalisessa mielessä. Olen homoseksuaali

Niko, 32

Kuopio

Vierailija
2/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Öö"- Minä (miehenä) en ymmärrä Ap kun kirjoitat, että naise kurinalaisia= passiivisa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurinalaiset suorittajanaiset kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
4/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin et miehet jotka pitää hoikista naisista, pitää jopa enemmän esim rennoista hoikista joka voi syödä pizzaaki lihomatta kun semmosista yli tarkoista koska monet miehet haluu itekki elää suht rennosti. Tottakai miehet kiinnostuu "urjeilullisuudesta" siinä mielessä että miltä nainen Näyttää, koska ei miehiä nii paljoa usein luonne kiinnosta.

Ja ballerina nyt on sellanen "naisellinen" laji, se on enempi se syy miks joitain se kiinnostaa ku se kurinalaisuus. Ei kaikki miehet ees tiiä mitä se vaatii, vaan ajattelee et joku siro nätti ballerina tanssii vaan.

Vierailija
5/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavimman aloituksen palkinto AV:lla viimeisen 30 minuutin aikana menee kyllä ap:lle.

Vierailija
6/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla tavoitteellinen = aktiivista ja kurinalainen = passiivista? En oikein ymmärtänyt.

Vierailija
7/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurinalainen = ei todennäköisesti liho.

Joten kyllä. Miehenä arvotan kurinalaisen naisen korkealle, aivan kuten kaikissa ihmisissä. Kurinalaisuudella tehdään lähes kaikki merkittävät asiat.

Vierailija
8/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Öö"- Minä (miehenä) en ymmärrä Ap kun kirjoitat, että naise kurinalaisia= passiivisa... 

Totta, ajattelin kurinalaisuuden tässä kontekstissa tietynlaisena alisteisuutena, jossa toimija on passiivisessa asemassa ja suorittajana vain tiettyjen normien rajoissa, eikä tavoitteellisesti asemaansa parantaakseen.

-ap

Vierailija
9/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla Ap on kyllä hieman käsitteissä oppimista. Tai meistä miehistä tuskin nainenkaan ei pidä passiiivisuutta ja kurinalaisuutta yhtenä ja samana asiana, niinkuin sinä näyt tekevän. 

Ja mitä kurinalaisuuden arvostamiseen tulee, niin kyllä minä (mies) arvostan niin naisissa kuin miehissä määrättyä kurinalaisuutta. Mutta toki -tämä on nyt vähän yksinkertaistavasti sanottu- välillä on osattava ottaa (ns.) rennommin.

Vierailija
10/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla Ap on kyllä hieman käsitteissä oppimista. Tai meistä miehistä tuskin nainenkaan ei pidä passiiivisuutta ja kurinalaisuutta yhtenä ja samana asiana, niinkuin sinä näyt tekevän. 

Ja mitä kurinalaisuuden arvostamiseen tulee, niin kyllä minä (mies) arvostan niin naisissa kuin miehissä määrättyä kurinalaisuutta. Mutta toki -tämä on nyt vähän yksinkertaistavasti sanottu- välillä on osattava ottaa (ns.) rennommin.

Mun mielestä kurinalaisuuteen liittyy aina tietynlainen rajoitteisuus johon tässä yhteydessä viittaan. Eli toimija ei ikäänkuin pyri parantamaan asemaansa vaan pitmään yllä tasoa.

Esimerkiksi Shakin passiivinen siirto kuvaa tätä mielestäni hyvin: "Passiiviseen asemaan pakotettu pelaaja voi vain reagoida aktiivisemmassa asemassa olevan vastustajansa siirtoihin..." joten kyllä toiminta voi olla myös ikäänkuin passiivista. Passiivis-agressiivinen käytös, jossa ihminen ilmentää vihaansa tukahdetusti ja passiivisesti.

-ap

Vierailija
11/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kurinalaisuuteen liittyy aina tietynlainen rajoitteisuus johon tässä yhteydessä viittaan. Eli toimija ei ikäänkuin pyri parantamaan asemaansa vaan pitmään yllä tasoa.

Esimerkiksi Shakin passiivinen siirto kuvaa tätä mielestäni hyvin: "Passiiviseen asemaan pakotettu pelaaja voi vain reagoida aktiivisemmassa asemassa olevan vastustajansa siirtoihin..." joten kyllä toiminta voi olla myös ikäänkuin passiivista. Passiivis-agressiivinen käytös, jossa ihminen ilmentää vihaansa tukahdetusti ja passiivisesti.

-ap

Ohis. Ok. On aina virkistävää huomata, että jotkut itselle verraten tutut ilmaukset (kuten tässä kurialaisuus) voi näyttäyä enemmän ja vähemmän erilaisena, jollekulle toiselle. Tai, kuten sinä onnistut anamaan siihen itelleni uudempia sävyjä. Toden totta, olen samaa mieltä toiminta voi odellakin olla, kuten kirjoitit ikäänkuin passiivista. - Vasta nyt luulen tajuavani mitä tarkoitit edellä. 

T. Se mies, jota edellä kommentoit  

Vierailija
12/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, ajattelin kurinalaisuuden tässä kontekstissa tietynlaisena alisteisuutena, jossa toimija on passiivisessa asemassa ja suorittajana vain tiettyjen normien rajoissa, eikä tavoitteellisesti asemaansa parantaakseen.

-ap

Kurinalaisuus on sitä, että sysää syrjään kaikki tavoitetta haittaavat ja hidastavat toiminnat. Suuntaa energiansa täysin tavoitteen saavuttamiseen ja tavoitteen ylläpitämiseen. Sinä taas kuvaat jotain läskipersettä vätystä jolla ei ole selkärankaa. Kurinalaisuus on nimenomaan henkistä tahtotilaa ja selkärangan omaamista, Vastuun ottamista ja sen kantamista.

Vierailija
13/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kurinalainen. Liikun ja syön terveellisesti. Pidän itsestäni huoli kaikella tavalla. Hoidan kaiken ajallaan ja hyvin. Osaan myös rentoutua ja olla tekemättä mitään. Joskus syön "roskaruokaa". Joitain miehiä se tuntuu ärsyttävän. Toiset arvostavat sitä.

Vierailija
14/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kurinalaisuudella tarkoitetaan tavoitteellista, pitkäjänteistä ja harkitsevaa käyttäytymistä, niin kyllä pidän sitä hyvänä ominaisuutena naisessa. Ihminen joka harrastaa sitä mistä pitää ja pyrkii hyviin tuloksiin eikä ole mikään huikentelevainen tuuliviiri.

Vierailija
15/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
16/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kurinalaisuus on sitä, että sysää syrjään kaikki tavoitetta haittaavat ja hidastavat toiminnat. Suuntaa energiansa täysin tavoitteen saavuttamiseen ja tavoitteen ylläpitämiseen. Sinä taas kuvaat jotain läskipersettä vätystä jolla ei ole selkärankaa. Kurinalaisuus on nimenomaan henkistä tahtotilaa ja selkärangan omaamista, Vastuun ottamista ja sen kantamista.

Ei vaan kurinalaisuus on enemmänkin sitä että tekee sen mitä täytyy.  Koska kurinalaisena oleva ei voi olla ja samaan aikaan kyseenalaistaa. Kurinalainen voi hyvinkin olla ilman tavoitetta koska itse kurinalaisuus on itsessään se "tavoite" ja pyrkimys. Kurinalainen ihminen ei tarvitse "tahtotilaa" tai motivaatiota koska on tehnyt jo valinnan eikä järky siinä.

-ap

Balettitanssi ei ole mikään varsinainen kilpailu joka huipentuu siihen että näytöksen päätteeksi valitaan voittaja ja vaikka olisikin, niin miestä ei yleensä kiinnosta niinkään se oliko nainen paras, vaan se  mitä se on vaatinut naiselta. Nainen taas haluaa nähdä miehen kamppailevan voittoon.

Vierailija
17/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei vaan kurinalaisuus on enemmänkin sitä että tekee sen mitä täytyy.  Koska kurinalaisena oleva ei voi olla ja samaan aikaan kyseenalaistaa. Kurinalainen voi hyvinkin olla ilman tavoitetta koska itse kurinalaisuus on itsessään se "tavoite" ja pyrkimys. Kurinalainen ihminen ei tarvitse "tahtotilaa" tai motivaatiota koska on tehnyt jo valinnan eikä järky siinä.

-ap

Balettitanssi ei ole mikään varsinainen kilpailu joka huipentuu siihen että näytöksen päätteeksi valitaan voittaja ja vaikka olisikin, niin miestä ei yleensä kiinnosta niinkään se oliko nainen paras, vaan se  mitä se on vaatinut naiselta. Nainen taas haluaa nähdä miehen kamppailevan voittoon.

Pahoittelut, unohdin tuon alemman osion jo kokonaan jonka kirjoitin...

Mutta mielestäni kurinalainen ihminen toimii siksi juurikin tuollatavalla ikäänkuin passiivisesta mielentilasta käsin.

Vierailija
18/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ohis. Ok. On aina virkistävää huomata, että jotkut itselle verraten tutut ilmaukset (kuten tässä kurialaisuus) voi näyttäyä enemmän ja vähemmän erilaisena, jollekulle toiselle. Tai, kuten sinä onnistut anamaan siihen itelleni uudempia sävyjä. Toden totta, olen samaa mieltä toiminta voi odellakin olla, kuten kirjoitit ikäänkuin passiivista. - Vasta nyt luulen tajuavani mitä tarkoitit edellä. 

T. Se mies, jota edellä kommentoit  

Kiva jos jos tuntuu että hiffasit :)...varmaan ainut joka toivottavasti ehkä sai kiinni siitä mitä yritin selittää.

-ap

Vierailija
19/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto