Pitääkö lapsen silmälääkäri tosiaan itse maksaa?
Eikö julkiselta puolelta pitäisi saada lähete julkiselle silmälääkärille? Ymmärrän että lasit kustannetaan itse, mutta että jo se lääkärikin.
Kommentit (11)
Muutama vuosi sitten lapsella ensimmäinen silmälääkärikäynti oli ilmainen. Oma lapsi oli silloin yläkoulussa, joten jatkossa näkökyvyn tarkasti optikko.
Ei tarvitse, jos lapsella on todettu silmäsairaus (Kelan diagnoosilistalta). Likinäköisyys ei vielä riitä ellei se ole todella paha.
Peruskoulussa saa sen ensilähetteen ja käynnin ns ilmaiseksi, siis jos TH tarkastuksesss todetaan tarve nåöntutkimukselle, mutta sen jälkeen kyllä kaikki on omasta pussista.
Terveisin kahden teinin äiti ja silmälasit/piilariperhe
Et ottanut selvää että lapseen uppoaa keskimäärin 130.000 euroa ennen täysikäistymistä?
Vierailija kirjoitti:
No, kukas sen maksaa? Joulupukkiko?
Julkinen terveydenhuolto josta olen maksanut veroja 18-vuotiaasta asti. Jota emme koskaan pääse käyttämään.
ap
Paha tilanne jos perheen taloudellisen tilanteen takia jää lapsen silmät hoitamatta.
Olisit aikanaan jättäny pari siideriä ostamatta ja kortsuja tilalle niin nyt ei tarttis turhia kysellä.
Voisitteko maksaa itse edes jotakin. Minulla on kaksi lasta, joita käytetään silmälääkärissä. Tietysti maksa itse kulut.
Jaaha. Ja palstahäirikkö aktivoitui suoltamaan solvauksia. Huoh. Voisi se julkinen puoli edes nuo pahimmat tapaukset hoitaa...
No, kukas sen maksaa? Joulupukkiko?