Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan kestää, että vatsamakkara sulaa?

Vierailija
14.08.2020 |

Kun nipistän vyötärön kohdalta, ihopoimu on noin parin sentin paksuinen ällötys. Mahassa on enemmän. Varmasti vaikuttaa sekin, että nukun huonosti. Jos ajatellaan, että söisin 1500 kcal vuorokaudessa, niin kuinka kauan tuon sulamiseen menisi? Olen nainen, BMI on ihan normaalipainossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksi vuotta, jos samalla harrastat reipasta liikuntaa tunnin päivittäin.

Vierailija
2/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaaaaaaaauan. Kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko kulutat. 

Vierailija
4/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä on päivittäinen kulutuksesi. 2000kcal kulutukseen pääsee pelkällä olemassaololla ja makoilulla vain joku parimetrinen 100kg mies.

Kun syö sitten 1500kcal päivässä, tulee vajetta 3500kcal per viikko eli viikossa lähtee puoli kiloa rasvaa pois ja kuukaudessa kaksi kiloa.

Kulutustaan voi toki nostaa liikunnalla, vaikka olisi 150cm 60kg nainen.

Itsellä on ollut sekä vatsapalikat että vatsamakkarat, ja voin sanoa että se parin sentin kerroskin on aivan mielettömän sitkeä. Helpostikin menee vuosi ennenkuin se on totaalisesti "sulanut pois".

Ja rasvanpolttoa ei voi lokalisoida. Se palaa tasaisesti kasvoilta, rintakehästä, jaloista, käsistä ja mahasta.

Vierailija
5/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh...

Ei kiva. Olen ollut niin tyhmä kun olen antanut tuon löllön asettua tuohon. Tuskin koskaan saan sitä enää pois, olen kuitenkin keski-iässä jo. Ei se urheilukärpänen vaan löydä minua, mieluummin löhöän sohvalla.

Itsellänikin oli nuorena palikat tuolla paikalla, ihan itsestään olivat tulleet, yhtä itsestään kuin tuo makkarakin, mutta niiden kanssa oli kivampi elää.

ap

Vierailija
6/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh...

Ei kiva. Olen ollut niin tyhmä kun olen antanut tuon löllön asettua tuohon. Tuskin koskaan saan sitä enää pois, olen kuitenkin keski-iässä jo. Ei se urheilukärpänen vaan löydä minua, mieluummin löhöän sohvalla.

Itsellänikin oli nuorena palikat tuolla paikalla, ihan itsestään olivat tulleet, yhtä itsestään kuin tuo makkarakin, mutta niiden kanssa oli kivampi elää.

ap

Pienestä makkarasta sentään pääsee säädyllisessä ajassa pois, eli ehkä vuosi tai vähän alle.

Jos on kunnon tynnyri keski-ikäisenä niin se peli on jo oikeastaan pelattu, menisi 5-10 vuotta ennenkuin saisi palikat tilalle.

Vierailija
7/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viimeistään krematoriossa sulaa.

(Anteeksi musta huumorini, kärsin itse samasta asiasta.)

Vierailija
8/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se viimeistään krematoriossa sulaa.

(Anteeksi musta huumorini, kärsin itse samasta asiasta.)

Eikun tämä nauratti, kiitos. Tulipa sen verran treenattua ainakin.

ap

Vierailija
9/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa sulaa kun saat hormonitoiminnan tasapainoon, mahdollisen kehossa olevan tulehduksen ja stressin pois, vatsan ja elintavat kuntoon. Ennen sitä tuskin sulaa, kaikki muu katoaa ennen.

Vierailija
10/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ja elintavat ihan kunnossa, kyllä sitä urheiluakin epäsäännöllisesti edes harrastan. Ainoa huono homma on tuo uni, heräilen öisin ja kuulemma kuorsaankin. Kivaa tämä esivaihdevuotisen elämä, onneksi en sentään ole kumppanini.

ap

Vierailija
11/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko perehtynyt paljon energiantarpeesi levossa on? Tuo 1500 saattaa olla se mitä sohvalla kulutat päivässä.

Vierailija
12/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsa ja elintavat ihan kunnossa, kyllä sitä urheiluakin epäsäännöllisesti edes harrastan. Ainoa huono homma on tuo uni, heräilen öisin ja kuulemma kuorsaankin. Kivaa tämä esivaihdevuotisen elämä, onneksi en sentään ole kumppanini.

ap

Onko uniapnea tutkittu?

Vierailija
13/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syön kyllä enemmän kuin tuon 1500 kcal. Rakastan hyvää ruokaa. Nyt ajattelin, että sitä syömistä pitää rajoittaa ja syön paljon vähemmän. Salaattia. Papuja. Kauraryyniä ja mustikkaa. Hyvää ruokaa sekin, mutta nälkä on ollut pari päivää. Mietin että jos pitäisin tällaisia matalan kalorin päiviä silloin tällöin, mutta ei se makkara niin vähällä sulakaan :(

Ei ole tutkittu uniapneaa, pitäisi kyllä varmaan käydä jossain tutkimuksissa. Aika nolo vaiva naisella kyllä. No on toi makkarakin. 

ap

Vierailija
14/14 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla, synnyttäneellä naisella ei vatsa lähde, lähentelen viittäkymppiä. BMI on normaalin alarajoilla, välillä jopa alle, vatsa on ja pysyy. Vimmatulla vatsalihastreenillä voisi onnistua, mutta en jaksa.