Mm. tästä tiedän, että mieheni rakastaa minua
Sairastuin parantumattomasti, ja nyt on tullut aika miettiä myös kuolemani jälkeistä aikaa. Sekä minulla että miehelläni on varallisuutta. Meillä on myös lapsia. Vanhempieni aikoinaan tekemä testamentti rajaa perimäni omaisuuden avio-oikeuden ulkopuolelle, joten lapsemme perivät suoraan perintöomaisuuteni. Lisäksi, koska lapset ovat alaikäisiä, kuvioon astuu edunvalvoja perinnönjaossa. Tämä saattaa tarkoittaa sitä, että edunvalvoja tulisi vaatimaan mieheltäni kuolinpesälle tasinkoa, sillä hän on meistä kahdesta varakkaampi. Mahdollisen tasingon maksamisesta syntyisi lapsille entisestään lisää perintöveroa maksettavaksi. Niinpä päädyimme tekemään avioehdon, joka poistaa meiltä kummaltakin avio-oikeuden toisen omaisuuteen. Mieheni kirjautti siihen lausekkeen, että avioehto on voimassa vain kuolemantapauksessa, ei avioerotapauksessa. Lisäksi hän teki vielä testamentin minun hyväkseni siltä varalta, että hän kuolisikin ennen minua.
Toki tiedän muutenkin, että mieheni rakastaa minua. Tämä vain tuntui erityisen hyvälle, kuinka hän ajattelee minun toimeentuloani pitemmälle kuin olisin itse koskaan osannut <3
Mistä te tiedätte puolisonne rakastavan?