Kuinka usein näette appivanhempia?
Meillä on se tilanne, että appivanhemmat on yhtäkkiä alkaneet tulla jatkuvasti kylään. Ja ilmoittamatta! Kun tässä lähellä ajeltiin... asutaan siis omakotitalossa ja jos ei vaikka olla kotona, jäävät meidän pihaan odottamaan että tullaan. Tämä tapahtuu pahimmillaan useamman kerran viikossa. Olen yrittänyt miehelle puhua että nyt alkaa olla jo liikaa kun koko ajan saa pelätä milloin ne on taas pihassa. Vierailut voi kestää tunteja. Mies sanoo vaan että pidetään ovi lukossa jos niitä ei haluta kylään, mutta hetihän se menee avaamaan kun ovikello soi. Olen stressaantunut ja kiukkuinen, kun ei tällaiset jatkuvat yllätysvierailut vaan tunnu mukavalta. Olen yrittänyt sietää ja tottakai haluan olla väleissä, vaikka minulla ei erityisen hyvin kemiat kohtaa appivanhempien kanssa. Kerran viikossakin olisi ok, jos siitä olisi sovittu etukäteen tai olisi vaikka joku tietty päivä milloin heillä on tapana tulla. En halua olla tällainen hermoraunio joka vaan vilkuilee ikkunoista ulos näkyykö niiden autoa :( olen yrittänyt miehelle puhua kauniisti ja vähemmän kauniisti, mutta hän ei tee asialle mitään.
Kerran vuodessa ehkä. 600 km välimatka auttaa asiaan. Ex-appivanhempia näen useammin koska he asuvat lähempänä ja on lasteni isovanhemmat ja tuen heidän suhdettaan kun isänsä ei siihen pysty.