Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vastasyntyneelle antaa liikaa maitoa? Viikonnvanha vetelee yli 100ml kerralla

Vierailija
12.08.2020 |

Viime yönä nukkui 6h pätkän, vähän turhan pitkä väli

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvani vetelivät tissistä niin paljon kuin mahaan mahtui ja määrää en tiedä. Eli jos lapsi syö, niin se syö.

Vierailija
2/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin turhan pitkä väli? Mistä olet lastenhoitoneuvosi saanut? 1800-luvulta? Vauva syö sen minkä syö ja nukkuu minkä nukkuu. Mitä enemmän nukkuu sen parempi, koska aivot kehittyy nukkuessa. Hereillä olo on täysin turhaa puuhaa vauvalle ja taaperolle.  Nukkuessa kasvaa niin lapsi kuin järkikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että vauvasi nukkuu liikaa ja syö liikaa? Ongelmat sullakin. Jos se syö, niin sitten se syö. Jos nukuttaa, niin anna toisen nukkua äläkä mieti mitään välejä.

Vierailija
4/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä annettiin vauvan nukkua pitkiä pätkiä parin ekan yön jälkeen, kun syntyivät normaali painoisina ja heräsivät sitten kun heräsivät syömään. Esikko tais vedellä pullosta jotain 60-90ml kerralla tuon ikäisenä ja toinen täysimetetty eli ei tietoa paljon.

Vierailija
5/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin just. Mun nyt 26v esikoinen veteli kuutta tuntia unta,sit tissit tyhjiksi ja kolme tuntia lisää. On erinomaisen terve, hyvä syömään ja nukkumaan edelleenkin.

Vierailija
6/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnalla tuon ikäinen on melkein koko ajan.

Vierailija
7/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva pulauttaa ulos jos on liikaa syönyt. Mulle sanottiin että yli 8h pätkääkään unta yhteenmenoon on vastasyntyneelle liikaa, että pitäis herättää syömään. Olin ite niin väsynyt että en ikinä herättänyt kun nukkui ja täysin terve 3v on nyt vaikka nukkuikin alista asti pitkät unet.

Vierailija
8/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset on pääosin täysimetyksellä, eikä rinnoissa ole mittaria.

Vierailija
9/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin vastasyntyneen tai vähän isommankaan vuvan äidit valittavat siitä, että lapsi nukkuu liian pitkään öisin.

Anna sille ruokaa kun on nälkä, niin nukkuu vastakin. Nuku silloin myös itse, koska vauvan äidin yöunet ovat harvinaista luksustavaraa. Aina on riski, ettei tuo pitkien unien onni olekaan kestävää vaan poikkeus, mutta toivotaan parasta.

Toinen vauvani oli syntymäpainoltaan reippaasti vähemmän kuin esikoinen, joten söi kuin hirmu. Painoero oli kuitattu kolmekuisena. (Mitattu painonnoususta, ei annoksista, koska täysimetys.)

Vierailija
10/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva herää itse syömään, vaikka nukkuisikin 6 tuntia putkeen, niin anna nukkua. Eri asia jos vauva olisi erityisen pienipainoinen, huono syömään, ei heräilisi itse tms.

Vierailija
11/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva oli 2 viikkoinen, kun veti ekat 8 tunnin yöunet 😁 hyvin maistui maito ja unet 👌

Vierailija
12/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullosta maitoa tulee helpommin kuin rinnasta, siksi olisi kai teoriassa mahdollista, että vauva kiskoo "vahingossa" maitoa pullosta enemmän kuin tarvitsee ja sitten pulauttaa pois liian.

Vierailija
13/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärkeä nyt

Vierailija
14/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö vauvan mahalaukun voi kasvaa ihan liikaa? Tekisin niin että antaisin ensin vaikka 50ml ja sit jonkun ajan (~1h) päästä lisää jos vielä itkee nälkää.

Vierailija
15/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli vähän kellertävä ja sanoivat että pitää kotona parin tunnin välein herättää syömään. Oltaisiin jatkettu näin vaikka kuinka kauan, kunnes mies otti asian puheeksi työkaverinsa kanssa joilla oli ollut samat ohjeet. Ja heillä sen takia, että saavat sen keltaisuuden pois ulosteen mukana. Ei meille mitään tuollaista sanottu, piti vain syöttää eikä perusteltu🙄

Vierailija
16/16 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätellyt keskosvauvaanikaan syömään, sillä söi kerralla niin suuret määrät ja nukkui jo varhain melkein koko yön. Terve 6-vuotias ja hyvä syömään edelleen.

Toki keskosten kanssa tämän syömisasian kanssa pitää olla tarkkana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan