Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskausarvet, kokemuksia?

15.07.2006 |

Onko teille tullut arpia? Missä vaiheessa?

Luulin selviäväni taas ilman (2. edellistä raskautta, eikä käytännössä yhtään arpea). Mutta viimeisellä kolmanneksella onkin tässä raskaudessa arpia alkanut ilmaantua. Onneks toistaiseksi vielä ihan vaaleita. Edellisissä raskauksissa en ole mitään rasvojakaan käyttänyt enkä muutenkaan ahkerasti vatsaa rasvaillut, luulin siis nytkin selviäväni näin.

Mahtaakohan johtua omasta iästä vai useammista raskauksista?

Onko teilläjääneet arvet pysyviksi, vai haaleneeko ne ajan myötä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla arpia tuli esikkoa odottaessa vasta viimeisen kolmanneksen aikana. ja kun niitä alkoi ilmestyä, niitä tulikin sitten nopeasti lisää.

ihoni on atooppinen eli rutikuiva, ja rasvaan nahkaani muutenkin perusvoiteilla lähes päivittäin, niin raskausaikanakin.

painoa tuli kokonaista 20kg lisää, joten se lihominenkin osaltaan varmaan lisäsi arpien määrää entuudestaan. arpia tuli eniten alavatsaan ihan kylkiin asti. jonkin verran navan yläpuolellekin, joitakin reisien etupuolelle, lantiolle, ja rintoihin. muistan, että arpia kutisi aika lailla, joten rasvasin senkin edestä. en tosin käyttänyt mitään eritysvoiteita, vaan ihan apteekin aqualan L:ää ja ceralania.

poika syntyi 2v sitten, ja painoni on nyt samoissa lukemissa kuin ennen raskautta.

arvet ovat pikkuhiljaa vaalenneet hopeaisiksi, (mielestäni siihen meni tosi kauan, mutta painoakin olen pudottanut hitaaseen tahtiin), mutta mun ihoni on valitettavasti sellainen, että siihen tulee aika voimakas arpikudos.

siksi nämä hopeaiset " raidat" ovat noin 2-5mm leveitä... siis yhtä leveitä, kuin silloin " ratketessaan" , eli iho on epätasainen.

iho ei myöskään tästä syystä ole palautunut läheskään yhtä kimmoisaksi kuin oli ennen raskautta.

no, en minä niin bikineistä välitä, enkä napapaidoista, joten eipä tuo oikeasti haittaa.

samoja rasvauksia aattelin jatkaa edelleen..

-ennis- rv7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla