Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varasteleva kaveri, mitä tehdä?

Vierailija
06.08.2013 |

En vaan tajua tätä logiikkaa: joku on parkkeerannut vaununsa kaupan eteen. Vaunuihin on unohtunut huivi. Kaverin mielestä on ok napata huivi siitä mukaansa... "oma vika kun unohti sen siihen". Sama asenne koskee esim. jonkun kahvilan pöytään unohtamaa kirjaa, bussikorttia, nenäliinapakettia, lapsen takkia tai kenkiä jne... Eikä edes tarvitse olla varsinaisesti unohtunut, vaan omistaja hetkeksi kääntää selkänsä.

En enää kehtaa tai halua mennä tuon ihmisen kanssa minnekään, ja olen sen hänelle sanonut. Ei vaikutusta - hänen mielestään hänellä on oikeus ottaa.

Mistä ihmeestä tällainen asenne kumpuaa? Eikö näitä ihmisiä oikeasti hävetä ollenkaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kyllä. Pari kertaa on käynyt mielessä, varasteleeko joku kaveri mun kosmetiikkaa, kun en löydä jotain tuotetta yhtään mistään, mutta vaikea olla ihan varma.

Vierailija
2/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin komentaisin tuota "kaveriani" laittamaan sen tavaran takaisin. Jos ei laittaisi niin olisi entinen kaveri. Itsehän olet siinä sitten rikostoverina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne ketään tuollaista. Varmaan lähtöisin kotiasenteista asti, omilta vanhemmilta. En tuota muuten osaa ymmärtää. En kyllä olis moisen ihmisen kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
4/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat kolmosen kanssa. eihän sitä huivia välttämättä kukaan sinne ole unohtanut, vaan ajatellut, että tuskin sitä kukaan ottaa ja jättänyt siihen, ettei tarvitse mukana raahata. Olisi kyllä minun ystävyys kerrasta poikki jos ei laita tavaraa takaisin.

Vierailija
5/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse nappaisin tavaran ystäväni kädestä jos ei suostu palauttamaan ja laittaisin sen siihen mistä hän oli sen ottanutkin. Sanoisin/tekisin suurin elein selväksi kuinka minua hävettää olla hänen seurassaan.

Vierailija
6/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on kai jonkinlainen kleptomaani. Olen samaa mieltä kuin aiempi: ots se tavara häneltä pois ja palauta paikoilleen.

Vierailija
7/7 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vastenmieliseltä ihmiseltä. Mä pitäisin post-it -lappupinkkaa mukana, ja aina kun kamu "löytäisi" jonkun tavaran, jättäisin sen paikalle hänen nimensä ja yhteystietonsa sekä tekstin, jossa kerrotaan mitä on otettu talteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän