Lapsi (ei oma) kertoi minulle luottamuksella asioita
Ja nut mietin pitäisikö minum kertoa hänen äidilleen. (Itsellä ei ole lapsia) niin kysyn teiltä haluaisitteko tietoonne seuraavat asiat:
Kyse 13- vuotiaasta tytöstä
Hänellä on poikaystävä jonka kanssa on pussaillut
Haluaisi kokeilla tamppoonia ja pyysi minua ostamaan
Kaksi hänen ystäväpiiristään on juonut alkoholia mutta hän ei ole vielä halunnut kokeilla.
Lapsen äiti on todella tarkka ja hyvä äiti, mutta lapsi ei kehtaa/uskalla kertoa näitä asioita hänelle ja painotti minulle että en saa kertoa.
Juttelimme asiasta ja kehotin kertomaan äidilleen nämä asiat ja sanoin ettei niissä ole mitään pahaa eikä äiti varmasti suutu.
Mitä te tekisitte, en haluaisi pilata lapsen luotamusta minuun mutta toisaalta ajattelen että itse äitinä haluaisin tietää.
Voinko sanoa äidille että ottaa asiat jossain vaiheessa puheeksi ja toivon että ei kerro että kuuli asiat minulta?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Et kerro. Älä petä luottamusta.
Mietin tuota alkoholin kokeilemista, siitä haluaisin kokeilla, jäi vähän sellainen olo että teini haluaisi sitä kokeilla. Tuntuu pahalta jos kokeilee ja sattuukin jotain ja minä tiesin asiasta.
Ap
Et kerro. Älä ole mulkku vaan luotettava aikuinen.
Kerrot vaan siinä tapauksessa jos tyttö kertoo väkivallasta tai hyväksikäytöstä tms.
Taidat olla itsekin nuori? Hienoa, että olet saanut toisen luottamuksen! Tuossa ei ole mitään sellaista, mitä tarvisi äidille kertoa. Ihan normaaleja 13v asioita. Toki kannattaa kannustaa kertomaan asioista myös äidille rai terveydenhoitajalle, jos joku asia vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota alkoholin kokeilemista, siitä haluaisin kokeilla, jäi vähän sellainen olo että teini haluaisi sitä kokeilla. Tuntuu pahalta jos kokeilee ja sattuukin jotain ja minä tiesin asiasta.
Ap
Nuoren aikuisen äitinä: jos se äiti ei ole ihan täydellisessä kieltämisen tilassa, hän on kyllä tullut ajatelleeksi, että teinin saattaa tehdä mieli kokeilla alkoholia.