Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

marevan ja jalkojen pistely, kokemuksia?

Vierailija
06.08.2013 |

Mulla todettiin molemmissa keuhkoissa veritulppa nelisen viikkoa sitten. Olin 5 päivää sairaalassa jonka jälkeen pääsin kotiin. INR ei edelleenkään ole hoitotasolla, Marevania menee 12,5 mg joka päivä eikä arvot vaan nouse. Tätä toki nostettu pikku hiljaa, nyt olen tätä annosta syönyt vajaan viikon ja on noussut peräti 1,3 -> 1,4. Klexane edelleen käytössä 2 krt/vrk, olen kohta vararikossa kun pitää jatkuvasti hakea apteekista lisää.

Nyt on pari päivää pistellyt ihan hirveästi jalkoja, pohkeista alaspäin. Huimaa myös (on huimannut ihan päivittäin siitä asti kun sairaalasta pääsin pois). Eilen oli niin karsea olo ja huolestutti kuolenko heti vai kohta joten lähdin käymään päivystyksessä, jossa sitten 7 tunnin odottelun jälkeen sain vaan kuulla että ei tämä pistely oikein kuulu tämän veritulppa-asiaan vaan on jotain muuta. Otettiin PVK, INR ja CRP, INR siis sen 1,4 ja muuten arvot kunnossa. Sydänfilmi otettiin myös, se myös normaali.

Onko muilla ollut Marevanin / Klexanen kanssa tälläistä? Mistä voisi johtua ja onko syytä olla huolissaan (olen!)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, kenelläkään kokemuksia tälläisestä?

ap

Vierailija
2/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulta tutkittu hyytymistekijät? se joku anti..X jotain? Ehkäpä hyytymistekijöissäsi on jotain poikkeavaa, kun ei INR nouse noin isoista Marevan-annoksista huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene omaan terveyskeskukseen heti keskiviikkoaamuna.

jos olo huononee tänään niin päivystykseen.

vaikka ei olisi mitään vakavaa, niin sinun pitäisi saada rauha sydämellesi.

Vierailija
4/4 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marevanin tai Klexanen ei pitäisi voida aiheuttaa tuollaista. Hyperventilaatio? Se voi aiheuttaa huimausta ja raajojen pistelyä (kädet, jalat) sekä huulten ympäristön puutumista ja pistelyä, kun veren hiilidioksiditaso laskee liian alhaiseksi. Ehkä hengittelet liian tiheään, koska saat tavallista heikommin happea keuhkoveritulpan takia, tai sitten hyperventilaatio voi aiheutua ihan pelkästä (tietoisesta tai tiedostamattomasta) stressaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi