Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkärillä käynti välttämättömyys?

Vierailija
10.08.2020 |

Olen ymmärtänyt suuhygieenian olevan osa terveenä pysymisessä, mutta hinnat näyttävät niin korkeat olevan, että pienituloisilla ei näytä olevan varaa käydä niissä. Näyttää siltä silmääni, että hammaslääkärillä käynti ei ole kaikille oikeus. Miten te näette tämän asian olevan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pienituloinen saa muutamaa kymppiä säästettyä välillä? Ei siellä hammaslääkärissä nyt niin usein tarvii ravata. Alle satasella pääsee jo yksityiselle tarkastukseen.

Vierailija
2/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle puolelle pääsee köyhäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsonut, että vähintään 150 euroa menee tarkastukseen ja suuhygianistille. Sitten vielä maksamisestakin joutuu maksaa. Multa menee jo ymmärrys. Yksityisellä käydessäni lasku hipoi 300 euroa.

Vierailija
4/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen katsonut, että vähintään 150 euroa menee tarkastukseen ja suuhygianistille. Sitten vielä maksamisestakin joutuu maksaa. Multa menee jo ymmärrys. Yksityisellä käydessäni lasku hipoi 300 euroa.

Ei se tarkastus maksa kuin muutaman kympin julkisella, ja sen varmasti saa sossusta/kelasta.

Vierailija
5/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tosissaan noin halpaa julkisella on niin kaipa pitäisi siirtyä sinne. Jonotus vaan on pitkä.

Mutta toi yksityinen pöyristyttää.

Vierailija
6/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on julkinenkin hammashoito, miksi ihmeessä ihmiset ei käytä sitä vaan mieluummin ovat jopa kokonaan hampaita hoidattamatta. Itse käyn kunnalla vaikka tienaan 4500 e kuussa. Kun kerran verojakin myös ko palvelun kustantamiseksi maksan, niin käytän myös palvelua.

Kunnallisesta hammashoidosta on liikkeellä myös kummallisia juttuja kuten että siellä hampaita ei paikattaisi vaan heti pois jos on reikä. Tai että etuhampaaseen laitettaisiin iso ruma musta amalgaamipaikka. Ei pidä ollenkaan paikkaansa, julkiselta puolelta saa hyvää nykyaikaista hammashoitoa. Toki esteettistä hoitoa tai esim implantteja ei saa, mutta muuten.

Vierailija
7/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on välttämättömyys. Hampaiden ja suun terveys on aivan olennainen osa kokonaisterveyttä etkä voi mitenkään itse olla varma ettei hoidon tarvetta ole. Hinnat ovat matalammat julkisella ja mietipä vielä tätä: kaikki ongelmat on helpompi ja halvempi hoitaa varhaisessa vaiheessa. Voit kuvitella säästäväsi jos et mene tarkastukseen, mutta siitä saattaa ennen pitkää olla luvassa hirveitä terveysongelmia ja jopa tuhansien eurojen pommi.

Vierailija
8/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastus on julkisella muutaman kympin (vähän riippuen otetaanko rtg kuvia) ja suuhygienistillä käynti samaa luokkaa (riippuen mitä tehdään, esim jos on paha parodontiitti niin tulee kalliimmaksi kuin perus putsaus). Ja siihen muutaman kympin laskuun voi hakea maksuaikaa tai jos oikeasti vähätuloinen niin hakea maksusitoomusta kelasta. Normaalisti on hoitotakuu ja kiireettömään hoitoon (eli perus tarkastus) pitää päästä 6kk kuluessa, mutta nyt koronan takia hoitotakuu ei täyty varmasti kaikissa kunnissa.

Vierailija
9/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on julkinenkin hammashoito, miksi ihmeessä ihmiset ei käytä sitä vaan mieluummin ovat jopa kokonaan hampaita hoidattamatta. Itse käyn kunnalla vaikka tienaan 4500 e kuussa. Kun kerran verojakin myös ko palvelun kustantamiseksi maksan, niin käytän myös palvelua.

Kunnallisesta hammashoidosta on liikkeellä myös kummallisia juttuja kuten että siellä hampaita ei paikattaisi vaan heti pois jos on reikä. Tai että etuhampaaseen laitettaisiin iso ruma musta amalgaamipaikka. Ei pidä ollenkaan paikkaansa, julkiselta puolelta saa hyvää nykyaikaista hammashoitoa. Toki esteettistä hoitoa tai esim implantteja ei saa, mutta muuten.

Tämä! Paitsi että implantteja tehdään myös julkisella jos kriteerit täyttyy😊

Vierailija
10/10 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut satasen pintaan puhdistus kerran vuodessa ja mulla tulee paljon hammaskiveä. Hammaslääkärin tarkastus ja yhden pienen reiän paikkaus oli kanssa alle satasen. Ja meillä on aika mahdotonta saada julkiselle aikoja. Olen ihan tyytyväisenä maksanut nuo kulut, vaikkein erityisen rikas olekaan. Ja isoja ongelmia ei yleensä pääsekään syntymään, kun käy heti, kun jotain oiretta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi