Finnwatch uutisoi - Varakkaimmat suomalaiset pakenevat veroja ulkomaille!!!
Suomen varakkaimmat porsaat pakenevat rahoinensa ulkomaille, ottavat rusinat pullasta, ilmaiset koulutukset, lapsilisät, yritystuet, ilmaisen terveydenhuollon, nämä kyllä kelpaavat, mutta verotus ei sitten kelpaakaan. Todella törkeää käytöstä, ei kaikilla ole mahdollisuutta lähteä veroja pakoon Suomesta, jos olisi mahdollisuus eihän täällä kukaan makselisi veroja. Inhoan rikkaita omahyväisiä porsaita.
Kommentit (20)
Näinkö ne 'Sipilän talkoot' unohtuivat?
Kyllä niitä pakenevat keskituloisetkin jos järkevä työ löytyy. Itse olin vajaa 10 vuotta ulkomailla; +60% palkkaa enemmän, -10% veroja vähemmän, ei alkoholi- eikä autoveroa, asuminen ja ruoka halvempaa selkeästi... pitäisiköhän Suomen poliitikkojen käyttää hiukan aivojaan ja muuttaa tilannetta??
Ei jaksa maksaa pummien elämistä enempää sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä pakenevat keskituloisetkin jos järkevä työ löytyy. Itse olin vajaa 10 vuotta ulkomailla; +60% palkkaa enemmän, -10% veroja vähemmän, ei alkoholi- eikä autoveroa, asuminen ja ruoka halvempaa selkeästi... pitäisiköhän Suomen poliitikkojen käyttää hiukan aivojaan ja muuttaa tilannetta??
Eli otat rusinat pullasta, sinulle kuitenkin kelpaa lasten ilmainen koulutus, ilmainen terveydenhuolto ja muut ilmaiset asiat, et vain halua olla näitä maksamassa, niinkö. Sitten kun sairastut niin älä tule Suomen terveydenhuoltoon loizimaan sairauksinesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulit takaisin?
Tässäpä linkki uutiseen, kun kateus ilmeisesti katkoi ap:n aivoverisuonet.
"Koska vero myös koskisi ilmeisen harvalukuista varakkaiden joukkoa, on vaikea arvioida, kuinka merkittävästi se toisi uusia verotuloja."
Aivovuoto kiihtyy. Kaikki me kouluttautuneet nähdään Suomen verotuksen haitta- hyötysuhde eikä loisten enempi elättäminen kovin paljoa kiinnosta.
Hetki mekin harkittiin kotimaahan paluuta- nyt kuitenkin tulossa vielä ainakin pari vuotta ulkomailla. Palkka yli puolet enemmän kuin Suomessa, veroprosentti puolta vähemmän. Vuokra maksetaan, autoetu. Sairausvakuutukset.
Viherpunahallitus rules teillä, meillä ei.
Vierailija kirjoitti:
Näinkö ne 'Sipilän talkoot' unohtuivat?
Olet käsittänyt asian aivan väärin. Sipilän talkoot koskivat vain köyhiä, joiden piti tehdä talkootyötä rikkaitten rikastuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli otat rusinat pullasta, sinulle kuitenkin kelpaa lasten ilmainen koulutus, ilmainen terveydenhuolto ja muut ilmaiset asiat, et vain halua olla näitä maksamassa, niinkö. Sitten kun sairastut niin älä tule Suomen terveydenhuoltoon loizimaan sairauksinesi.
Kaikissa esim. Länsi-Euroopan teollistuneissa maissa on nuo samat asiat ilmaisia ja joskus muutakin ilmaista tai tavallisesti halvempaa kuin Suomessa sekä esim. lapsilisät useimmiten suuremmat kuin Suomessa. Vanha virsi kuule nuo Suomen "ilmaiset" asiat.
Itsekin olen lähdössä.
Ei tätä yliverotettua holhousvaltiota paskoine ilmoineen vaan jaksa. Suomen kesä on upeaa mutta syksyn tullessa...hhrrr.....
Ja kyllä, olen tulossa Suomeen loisimaan jos terveyteni sitä edellyttää.
Noukin rusinat pullasta -ihan kuten elämäntapatyöttömätkin. Tilillä vaan on rahaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulit takaisin?
Perhesyistä.
Suo siellä vetelä täällä.
https://www.yrjohakanen.fi/kenen-asialla-eussa-kokoomus-ja-perussuomala…
Me joilla on mahdollisuus suunnitella työ/eläke-elämää jossain lämpöisessä ja edullisemmassa maassa teemme sen tietysti. Ihan vaan siksi, että tätä maata ohjaa joukko fanaattisia harjoittelijoita ja kuvio on selvä: suositaan tuella elämistä ja rahoitus siihen hankitaan varakkailta. Veroeuroja hassataan kaikenlaiseen mediavihreiltä aplodeja tuovaan puuhasteluun joka ei rakenna hyvinvointia eikä Suomen taloutta ja tämänkin varakkaat rahoittavat. Työssäkäyvien tavallisten normaalien suomalaisten perusoikeuksia ja turvaa heikennetään.
Hulluhan sitä on, jos tänne jää vaikka olisi mahdollisuus muuttaa pois.
Köyhempien kannattaa muistaa sekin totuus, että varakkaat ja isotuloiset maksavat leijonanosan suomen veroista. Kai silloin on oikeus myös äänestää jaloillaan jos niitä verotuloja käytetään väärin.
Suuri osa varakkaista suomalaisista haluaisi olla kustantamassa suomalaisille koulujärjestelmää, terveydenhuoltoa, toimivaa liikennettä ja muita peruspalveluita. Mutta ei haluaisi että harrastelijaporukka yliopiston tai lukion yhdistyspohjalta hassaa rahat ja tuhoaa suomen talouden.
Lisäksi vielä, kaikki eivät edes pääse verojaan pakoon vaan ne maksetaan edelleen suomeen vaikka asuisi pääosin muualla. Ja silti halutaan lähteä. Syyt tuossa edellä. Nykyinen hallitus on ottanut vihollisekseen hyvätuloisen perheellisen heteron jonka sukujuuret ovat suomessa.
Finnwatch on vihervasemmistolaisen mädätyksen syöpäpesäke, jonka rahoituksen valtion varoista Sipilä katkaisi.
Toki nyt on tilanne muuttunut ja veronmaksajien rahaa on loputtomasti tarjolla mihin vain kateutta ja katkeruutta herättäviin tutkimuksiin ja samalla jätetään todelliset veronkiertäjät, kuten ay-liikkeiden verovapaat miljardibisnekset kokonaan tutkimatta.
Ennen kuin euro on ehtinyt rikkaan taskuun, sitä on ehditty verottaa vaikka kuinka moneen kertaan. Yritys on maksanut yhteisöjen tuloveroa, joutunut pienentämään marginaalia verkkoshoppailun takia, koska Suomessa myyntihintoihin laitetaan päälle maailman korkein tulovero, maksanut yrittäjän sivukuluja.
Kun rikas nostaa rahaa itselleen hän joutuu maksamaan joko tulo- tai ansiotuloveroa.
Nyt vielä pitäisi maksaa samasta eurosta maasta poistuessa lisää veroja.
Ei ihme, että vasemmiston kannattajat hurraavat, kun omalla työllään yhteiseen pottiin jaettavaksi rahaa tienaavat kärsivät kroonisesta pakokauhusta.
Vierailija kirjoitti:
Me joilla on mahdollisuus suunnitella työ/eläke-elämää jossain lämpöisessä ja edullisemmassa maassa teemme sen tietysti. Ihan vaan siksi, että tätä maata ohjaa joukko fanaattisia harjoittelijoita ja kuvio on selvä: suositaan tuella elämistä ja rahoitus siihen hankitaan varakkailta. Veroeuroja hassataan kaikenlaiseen mediavihreiltä aplodeja tuovaan puuhasteluun joka ei rakenna hyvinvointia eikä Suomen taloutta ja tämänkin varakkaat rahoittavat. Työssäkäyvien tavallisten normaalien suomalaisten perusoikeuksia ja turvaa heikennetään.
Hulluhan sitä on, jos tänne jää vaikka olisi mahdollisuus muuttaa pois.
Köyhempien kannattaa muistaa sekin totuus, että varakkaat ja isotuloiset maksavat leijonanosan suomen veroista. Kai silloin on oikeus myös äänestää jaloillaan jos niitä verotuloja käytetään väärin.
Suuri osa varakkaista suomalaisista haluaisi olla kustantamassa suomalaisille koulujärjestelmää, terveydenhuoltoa, toimivaa liikennettä ja muita peruspalveluita. Mutta ei haluaisi että harrastelijaporukka yliopiston tai lukion yhdistyspohjalta hassaa rahat ja tuhoaa suomen talouden.
Lisäksi vielä, kaikki eivät edes pääse verojaan pakoon vaan ne maksetaan edelleen suomeen vaikka asuisi pääosin muualla. Ja silti halutaan lähteä. Syyt tuossa edellä. Nykyinen hallitus on ottanut vihollisekseen hyvätuloisen perheellisen heteron jonka sukujuuret ovat suomessa.
Tästä olen varakkaiden suomalaisten kanssa samaa mieltä; verovaroilla pitää tuottaa laadukkaat peruspalvelut eikä hassata rahoja kaikkeen paskaan; maailman parannuukseen, ideologiseen sontaan ja muuhun punikkipuuhasteluun.
Itse en ole rikas, mutta maksan verot mielelläni.
Aina kun jotain asiaa, mihin verorahoja käytetään ajattelee monelta kannalta, huomaa että verojen käyttö ko. asiaan on kuitenkin pienempi paha tai tosi tärkeäkin asia.
Minusta ( ja olen siis itse asuntosijoittaja ja osakkeenomistaja) pääomaveroa voisi korottaa.
Koen, että meidän tulee välittää Ja auttaa toisiamme ja siihen paras keino on verojen maksu.
Jos he eivät riko lakia, niin älä valita!