Kuuluuko työmurheista kertoa pomolle vai työterveyteen? Vai irtisanoutudunko suoraan?
Minulla on jotain työmurheita, jotka ovat aiheuttaneet pitkään jatkunutta stressiä ja masentuneisuutta. Voiko noista huolistani kertoa pomolle (jos asialle olisi jotain tehtävissä)? Vai kuuluuko tällaisessa tilanteessa mennä työterveyteen? Kolmas vaihtoehtoni on irtisanoutua.
Kommentit (5)
Menisin työterveyteen ensin. Sieltä osaavat ohjata tarvittaessa työpsykologille, joka voi ohjeistaa jatkot.
Minä menin työterveyteen, eikä siellä edes kirjattu mitään ylös mitä olin puhunut. Kirjoiteltu vaan omaa puuta heinää. Sain ainoastaan kriisikeskuksen käyntikortin käteen.
No en osaa sanoa, onko ongelmani hyvin yksilöity. En halua kertoa sitä tänne, mutta luulen, ettei työterveyskään voi tehdä mitään. Pomojakaan en haluaisi häiritä, kun he ovat niin kiireisiä.
Vierailija kirjoitti:
Menisin työterveyteen ensin. Sieltä osaavat ohjata tarvittaessa työpsykologille, joka voi ohjeistaa jatkot.
Eipä nekään ihmeisiin pysty ja lopulta ehdottavat jotain 3-kantaneuvottelua kuitenkin missä pomo mukana, joten se ja sama vaikka suoraan pomolle menee. Siinä tapauksessa jos pomo vähättelee eikä tee mitään, niin työterveys voi saada asiaan vauhtia.
Kerro pomolle, mutta ongelman pitää olla hyvin yksilöity. Mikään yleinen veetutus ei ole pomon korjattavissa.