Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina maksettu vasta 55v.

Vierailija
31.07.2013 |

Otettu yli 30v ja vasta 55v maksettu. Muita jotka vasta vanhana velattomina?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos elämässä olisi kaikki mennyt niin kuin  nuorena asuntolainaottajana ajateltiin olisi asunto ollut maksettu jo 8v eli 44v, nyt ajattelen ottavani asuntolainaa seuraavaksi 15vuodeksi, eläkkeelle en siis uskalla edes ajatella joskus joutuvani.

Vierailija
2/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole mitenkään poikkeuksellinen ikä, etenkään jos asuntonne on Helsingissä, ette ole perineet varallisuutta ja olette ostaneet ensimmäisen asuntonne 2000-luvulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla ei oo vielä edes eläkkellä maksettu!

Vierailija
4/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti. Kuitenkin melkein 10 vuotta aikaa nauttia velattomuudesta, mutta täysistä tuloista ennen eläkeikää!

Vierailija
5/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos menee vielä 10v kuten jo mennyt niin olen 47v kun meidän koti maksettu. Mies olisi silloin 54v. Ja muksut 22v ja 20v. Ihan ok juttu:)

Vierailija
6/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä asuntolaina on maksettu vasta 65 vuotiaana, eli silloin kun jäämme eläkkeelle. Minusta se on ihan ok, niin kauan kun olemme töissä, voimme ihan hyvin maksaa asumisesta, ja kun jäämme eläkkeelle ja tulot pienenee, niin asumismenot jää pois (paitsi tietty yhtiövastike, sähkö, vesi).

Meillä vain 25 vuoden laina, otimme sen vasta nelikymppisinä. Lainaa maksamme sen verran, että voimme elää ihan normaalia elämää, minua ei häiritse se, että meillä on asuntolainaa, pidän sen maksamista normaalina asumiskuluna. Eri juttu olisi, jos olisi mahdollista, että asunnon arvo putoaa alle sen, mitä meillä on lainaa, mutta tällainen ei ole mahdollista, kyseessä ei ole ensiasunto eli emme tarvinneet lainaa 100% asunnon arvosta.

Työttömyyttä en pelkää, vaikka se ei toki mahdotonta olekaan, mutta olen käynyt läpi niin monet YT:t ja miestäkin on työttömyys uhannut, joten olen sen asian käynyt läpi päässäni ja tullut siihen tulokseen, että pärjäisimme silti. Asunto ehkä pitäisi vaihtaa halvempaan, jos työttömyys kestäisi pitkään, mutta sille ei sitten voi mitään. Voi sitä elää onnellisena halvemmassakin asunnossa.

Vierailija
7/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 55 ole enää nykyään länsimaissa vanha. Ja ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, jos vaikka tulot nousevat ja laina onkin maksettu vaikka viisi vuotta aiemmin. Mulla on nykyiset lainat maksettu vähän alle 50-kymppisenä, mutta luultavasti ainakin asunto vaihtuu ennen sitä ja joudun ottamaan isomman lainan.

Vierailija
8/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kakkonen vielä jatkaa, oon ollut asuntovelallinen kakskympisestä lähtien.

Vierailija
9/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina maksettu, kun olin 28v. Nyt on sijoitusasuntoa varten otettu laina (jolla rahalla tosin ostin auton... mutta saapa korot vähennyksiin), joka maksettu, kun olen 57v.

Vierailija
10/10 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just laskeskelin että saadaan laina maksettu kokonaan ennen kuin ollaan 45-vuotiaita. Nyt ollaan 37 ja eka asunto ostettiin 26-vuotiaina. PK-seudulla asutaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi