Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia tykkäämään luonnonkiharista hiuksista?

Vierailija
30.07.2013 |

Olen yksi niistä (epä)onnekkaista joille on suotu kiharat hiukset. Ei laineikkaat, vaan kunnon käkkärät. Olen ainakin kuuden vuoden ajan suoristanut nämä päivittäin, koska en pidä kiharoistani. Olen yhden kerran viihteelle mennessä jättänyt hiukset kiharalle ja ystäväni (varsinkin miehet) kehuivat ne maasta taivaisiin ja kummastelivat, miksi aina suoristan kauniit hiukseni.

Kiva että muut tykkää, kun vain saisin vielä itseni ne hyväksymään. Kiharat kun on niin hius on kuivaa ja pörröistä, joten kiharakin näyttää helposti pörheältä hamppukasalta. Olisi kiva joskus antaa hiusten olla ilman suoristusta, mutta pelkään, mitä muut ihmiset ajattelevat. Että mitä tuollainenkin peikkotukka on liikkeelle lähtenyt. Tyhmää, tiedän :)

Miten te muut käkkäräpäät olette oppineet hyväksymään hiuksenne sellaisenaan? Myös kaikki vinkit saa laittaa jakoon! Joidenkin mielestä kiharatkin pitäisi kosteina käydä läpi harvapiikkisellä kammalla, toisten mielestä ei missään tapauksessa. Tämäkin ilmeisesti tapauskohtaista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:28"]

Kun olen kiharaksi jättänyt niin olen märkänä käynyt läpi harvapiikkisellä kammalla, tämän jälkeen puristellut hiuksiin öljyä ja lämpösuojaa. Lopuksi föönannut käyttämällä diffuuseri(?)-päätä. Siis se iso, mikä ns. hajottaa ilmaa ja on tarkoitettu kiharille. Pitäisi varmaan siis kokeilla muotovaahtoa vielä tuohon väliin ennen föönausta? Ap.

[/quote]

mä en ikinä käytä fööniä &/ hiustenkuivaaja, se pörröttää turhaan hiukset. Märkiin hiuksiin vaan paljon vahvaa muotovaahtoa, niin kiharat pysyy siisteinä :)

joo, ja reilusti kosteuttaa  / kuiville hiuksille tarkoitettua hoitoainetta.

t.2

Vierailija
2/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitteko suositella jotain hyviä tuotteita? Olen pyrkinyt käyttämään mahd. kosteuttavia tuotteita ja tehohoitoja, mutta ei ole tullut mitään suurta muutosta. Hiukset pesen kahden tai kolmen päivän välein. Föönaan nämä lähinnä siksi, että kun iltaisin pesen hiukset niin ei ole mitään mahdollisuuksia saada näitä kuiviksi ennen nukkumaanmenoa. Jos hiukset ovat edes hiukan kosteat kun nukkumaan menen niin aamulla on vastassa pahemmanlaatuinen mörökölli ja siihen ei ponnarikaan auta :D Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin kuin salaa pitäväni kiharista hiuksista(ni) kun sain suorahiuksisen tyttären. Olin aina ajatellut, että toivottavasti lapseni eivät tätä pörröä peri ja sain mitä tilasin tyttären kohdalla. Suorat hiuksethan ovat järkyttävän työläät tai ainakin rumat! Kuinka helppoa olisikin tyttärenkin kohdalla kietaista ihana karhea kiharapilvi ponnarille. Mutta ei liukkaat hiukset eivät pysy kiinni ja ovat aina sotkussa (mutta eivät söpösti, vaan rumasti) ja silti valuvat pitkin päätä. Leikkaus pitää olla millintarkka, jokainen huti näkyy. Ei todellakaan onnistu mikään kotileikkaus.

Kyllä nämä omat kiharat ovat ihanat. Mistään muusta ulkonäköni piireestä en ole saanut näin paljon kehuja. Samoin poikamme kiharapilvi sai käsittämättömän paljon ihailua kaupassa kun hän oli pieni. Nykyisinkin poika tykkää tukastaan. Hiuksissa on vähän samaa tyyliä kuin BB-Saulilla, takaa ja sivuilta ihan lyhyet, päältä kuohkean kiharat.

Vierailija
4/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ne suhteellisen pitkinä, koska lyhyt kihara on todella koominen eli lapaluihin asti ainakin. Kostauta ja kosteuta, öljyt käyttöön. Harvanna pesuväliä, kuivaa hiusta ei tarvitse pestä kuin pari kertaa viikossa. Värjää, mutta älä vaalenna. Väriaine silottaa hiusta. Ei missään nimessä kerrostettua mallia, harvemmin sopii kiharaan.

Vierailija
5/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kihara hius on etu. Se on aina jossain määrin laitetun oloinen, vaikka sille ei olisi tehnyt pyyhekuivauksen jälkeen mitään. Todellakin paljon kivempi ja nätimpi kuin sellainen ohut vaalea päänahkaa nuoleva hius, kuten monella on. Eli ehkä voisit aika paljon enemmän ajatella, että huonomminkin voisi olla.

Vierailija
6/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nätti ole, mutta samalla tapaa se pitää hyväksyä kuin muutkin asiat omassa ulkonäössä.

Vierailija
7/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:37"]

. Ei missään nimessä kerrostettua mallia, harvemmin sopii kiharaan.

[/quote]

En ymmärrä. Tasapituinen malli harvemmin sopii kiharaan. Kerrostettu on yleensä paras.

Vierailija
8/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole vielä hyväksynyt kiharoitaan. Mutta ihmettelin, kuinka tosikiharaa hiusta voisi pitää pitkänä? Jollei halua 70-luvun afropörröä...

Vierailija
9/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näköjään tykkää tuosta muotovaahdon käytöstä. Mutta ei siitä ole pakko tykätä. Minä en tykkää muotovaahdolla tönkötetyistä hiuksista omassa päässä eikä ne ole mikään silmänilo muidenkaan päissä. Joten jos et innostu, niin älä väkisin ala muotovaahtofanaatikoksi.

Vierailija
10/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharat hiukset ON ihanat! Itselläni on tyhmästi sieltä täältä laineikkaat ja joskus suotuisissa olosuhteissa etuhiukset kihartuu korkkiruuveiksi, mutta takaa hiukset on lähes täysin suorat. Olisi ihanaa, jos olisi samanlainen KUNNON kiharapilvi kuin vaikka Carrie Bradshawilla, eikä tämmöiset sekasikiöhiukset. Kiharat näyttää kuohkeilta, kun taas suorat hiukset valuu herkästi päätä myöten.

Vierailija
11/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pitkät, korkkiruuveille menevät luonnonkiharat.

Salaisuus on märkänä harjaaminen ja sitten reilusti muotovaahtoa, jotta kiharat pysyvät, muuten niistä tulee juuri tuollaine pörrökasa. Pidän välillä auki, suurimmaksi osaksi kyllä ponnarilla.

Vierailija
12/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan järkyttävän kihara ja koominen tukka. Jopa professoritason ihmiset ovat kesken illanvieton kommentoineet, että oletko lukenut sitä varoitustekstiä, ettei pitäisi käyttää sähkölaitteita kun on suihkussa. Ehhehehehe.

Opin hyväksymään tämän piirteen itsessäni näin.

1. Toisin 30 vuotta (eli noin 6-vuotiaasta lähtien) päässäni mantraa, että vittunääonsiistit, vittunääonsiistit, vittunääonsiistit.

2. Nyt olen alkanut sietämään näitä (ikä 36 vuotta). Jos en voi asiaa muuttaa, täytyy oppia elämään asian kanssa.

3. Etsi vertaistukea (*vilkuttaa*). Me tajutaan, kuinka aloittelijoille tukansuoristajat on tarkoitettu. Yksi kostea tuulahdus ja tadaa, taas ollaan mutkalla.

Lopulta löysin miehen, jonka mielestä kiharat olivat ihanat. Epäilin ensin, että se on joku perverssi puskarunkkari, mutta ei se ollutkaan. Tosin siinä vaiheessa kun olin jo raskaana, minulle selvisi, miksi mies ajelee tukkansa aina kaljuksi. Ei siksi, että hän kaljuuntuisi, vaan koska hänellä on LUONNONKIHARA!  Arvatkaa vain, minkälaisia geenirastoja lapsemme ovat.

Vierailija
13/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kiharaksi jättänyt niin olen märkänä käynyt läpi harvapiikkisellä kammalla, tämän jälkeen puristellut hiuksiin öljyä ja lämpösuojaa. Lopuksi föönannut käyttämällä diffuuseri(?)-päätä. Siis se iso, mikä ns. hajottaa ilmaa ja on tarkoitettu kiharille. Pitäisi varmaan siis kokeilla muotovaahtoa vielä tuohon väliin ennen föönausta? Ap.

Vierailija
14/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä oppii tykkäämään, kun lopettaa sen suoristussähläyksen ja löytää oikeat kosteuttavat tuotteet. Kiharat ovat jopa helppohoitoiset, ei tarvitse pöyhiä eikä föönailla, paras tulos tulee ilman fööniä ja luonnollisilla vegepohjaisilla hoitotuotteilla :)

Vierailija
15/15 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihtoehdot pitäisi olla vain äärilaidat, että joko suoristat hiukset tai jätät kokonaan laittamatta. En minä jätä mun hiuksia laittamatta, vaan kiharaksi jättäessänikin suoristan kuitenkin etuhiukset ja muotoilen sivulta edestä. Pinneillä kinnittelen hiuksia niin, että ne asettuvat kasvojen muotoon sopivasti. Kiharat kun asettuvat joka kerran vähän eri tavalla, niin siksi korjailen asentoja sitten noilla pinneillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi