Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hautajaiskukista, mielestäni kaunista on kun kaikki laskevat yhden valkoisen

Vierailija
29.07.2013 |

ruusun tai jonkin muun kukan, ehkä liljan tms omalla vuorollaan arkulle, se on koruton, kaunis ele, siihen ei tarvita monen sadan muhkeita kukkaseppeleitä!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto nosto nostoo

Vierailija
2/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asiaan pitää päästä säätämään. Outo homma, onko tässä kontrollinhalussa mitään rajaa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valkoinen? Minä laskin punaisen ruusun. 

Vierailija
4/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin yhden kukan laskeminen arkun päälle on nykyisin kaunista, mutta kukin tehköön miten parhaaksi näkee.

Vierailija
5/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluaisi että hautajaisiini pistettäisiin paljon rahaa. Tuhkaus, tuhkan ripottelu minulle tärkeisiin paikkoihin sekä siunaus siinä samalla ja ehkä joidenkin lempikukkieni lasku näille paikoille (mm. lapsuuden koti joka on sukutilamme, turun rannikko..), maljan nostaminen minun muistokseni ja korkeintaan muistokivi jonnekin paikkaan. Laittakaa ne rahat mielummin mahdollisille lapsilleni/lapsenlapsille, hyväntekeväisyyteen, järjestötoimintaan tms. Ei kuolleeseen minuun tarvitse paljoa rahaa laittaa.

Vierailija
6/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni jokaisen pitää antaa itse päättää mitä laskee. Vähin vaatimus on, ettei kukan väriin puututa, jos määrää rajoitetaan. Vihaan valkoisia kukkia - niihinkö pitäisi rahaa tuhlata?

Vierailija
7/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:32"]

Minä en ainakaan haluaisi että hautajaisiini pistettäisiin paljon rahaa. Tuhkaus, tuhkan ripottelu minulle tärkeisiin paikkoihin sekä siunaus siinä samalla ja ehkä joidenkin lempikukkieni lasku näille paikoille (mm. lapsuuden koti joka on sukutilamme, turun rannikko..), maljan nostaminen minun muistokseni ja korkeintaan muistokivi jonnekin paikkaan. Laittakaa ne rahat mielummin mahdollisille lapsilleni/lapsenlapsille, hyväntekeväisyyteen, järjestötoimintaan tms. Ei kuolleeseen minuun tarvitse paljoa rahaa laittaa.

[/quote]

Maljan nostaminen?

Vierailija
8/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kukka voi olla kaunis jos kaikki vieraat laittavat yhden kukan, mutta jos osa laittaa kukkakimpun ja yksi tai kaksi vierasta vain yhden kukkasen, niin heidän osanottonsa näyttää vähän halvalle. Nuorena kuolleelle tuollainen yksi kukka voisi olla kauniinpi, vanhukselle kukkakimppu olisi enemmän paikallaan.

Vierailija
9/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä haluan vanhanaikaiset hautajaiset: kunnon seppeleitä arkulle, siunaaminen pitkän kaavan mukaan, muistotilaisuudessa paljon virsiä. Sitä kuollaan vain kerran, haluan siitä kunnon juhlat eikä mitään häpeilevää "siunattu hiljaisuudessa" -juttua. Isot pidot, paljon ruokaa, väkeä jonoksi asti. Ei se hautajaisiin laitettu raha sille vainajalle tule vaan pitopalvelulle, kukkakaupalle jne. Elinkeinoelämä tarvitsee kulutusta.

Vierailija
10/13 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:32"]

[/quote]

Öh, hautajaisissa haudataan nimenomaan se kuollut. Se on hänen viimeinen matka ja siihen ei kuulu hänen lapset.

Minusta parhaimmillaan kuollut on kerännyt rahat joilla maksetaan arkku yms (sellainen tulee vaikka tuhkattaisiin) ja kertoo mitä toivoo hautajaisiltaan. Ei kukaan voi tietää toivetta ettätuhkat viedään jonnekin lapsuudenkotimetsiin ellei sitä kerro.

Melko pienistä asioista on kuitenkin kyse jos niuhotetaan siitä kuuluuko kukan olla yksittäinen vai kimppu. Tai millainen kuuluisi olla värssyn. Se voi olla jollain apu surutyössä ja toinen vaan pätee.

Sukulaisen kuolemalla voi olla hyvinkin kurjia puolia: osa suvusta ei tahdo osallistua eikä voisi vähempää kiinnostaa kun taas joku tahtoo tehdä kauniin hautajaisen, se on viimeinen kuollelle tehtävä juhla ellei sitten juhlista jotenkin tuo kuolleen syntymä- tai kuolinpäivää.

Väärää on tapella asiasta. Minun ajatus ei ole yhtään sen oikeampi kuin sinun. Jokainen meistä kuolee ja kaikki maljojen kohottelut voi olla hyvin loukkaaviakin osalle surijoista. En voisi kuvitella että nostan jonkun maljaa hänen hautajaisissaan. Kuulostaa todella naaiivilta.

Vierailija
11/13 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinusta. Mielipiteitä on muitakin.

Vierailija
12/13 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta surijat haluavat ehkä itse valta sellaisen kimpun tai kukan kuin kokevat itse parhaaksi. Se voi olla tärkeäkin osa kunkin surutyötä. 

Vierailija
13/13 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran joku rakas kuolee niin luulisi sen verran irtoavan, että kunnon seppeleen ostaa. Yksi kukka on niin halpismeininkiä että.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän