Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla syynä että lentokentällä KIELTÄYTYY korona testistä?

Vierailija
08.08.2020 |

Miten pölö ihminen voi olla että ei voi mennä sen testin kautta?! Ei voi olla niin vaikeeta. Välinpitämättömyys loistaa oikein. Toivottavasti tulevat pakollisiksi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä olen terve.

Vierailija
2/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikolliset aikeet? Tavalla tai toisella. Aikoo ehkä jopa tahallaan altistaa muut tartunnan vaaraan.

Kunniallinen ja vastuullinen ihminen menisi testiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt eivät koske minua

Vierailija
4/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minuun tartu

Vierailija
5/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennenkaikkea, mikä ihmeen oikeus tuosta testistä edes on kieltäytyä?

Vierailija
6/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo maksanut ja varannut matkan, niin kuka ihme menisi ennen lentoa johonkin testiin joka saattaa vesittää lomasuunnitelmat? Voi olla vaikka oireeton korona, niin sinne menisi tonnin loma yhden vapaaehtoisen testin takia. En usko että tässä maailmantilanteessa matkaileva katsoisi yhtään omaa napaa pidemmälle. Mikäs siinä jos levittää vähän koronaa jossain ulkomaassa, kunhan vaan oma maksettu matka ei peruunnu.

Tai sama takaisintullessa, vapaaehtoisella testillä saattaa joutua puolen kuukauden palkattomalle lomalle pois töistä. Sinne meni puolet palkasta kun piti varta vasten ihan omasta tahdosta mennä nielutökittäväksi. Itse en ainakaan menisi testiin ennen kuin olisin oikeasti sairaana...

Vierailija
7/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennenkaikkea, mikä ihmeen oikeus tuosta testistä edes on kieltäytyä?

” Tartuntatautilain 16. pykälän nojalla aluehallintovirastot voivat päättää pakollisista terveystarkastuksista, jos ne ovat yleisvaarallisen tartuntataudin tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen ehkäisemiseksi välttämättömiä.”

Vierailija
8/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo maksanut ja varannut matkan, niin kuka ihme menisi ennen lentoa johonkin testiin joka saattaa vesittää lomasuunnitelmat? Voi olla vaikka oireeton korona, niin sinne menisi tonnin loma yhden vapaaehtoisen testin takia. En usko että tässä maailmantilanteessa matkaileva katsoisi yhtään omaa napaa pidemmälle. Mikäs siinä jos levittää vähän koronaa jossain ulkomaassa, kunhan vaan oma maksettu matka ei peruunnu.

Tai sama takaisintullessa, vapaaehtoisella testillä saattaa joutua puolen kuukauden palkattomalle lomalle pois töistä. Sinne meni puolet palkasta kun piti varta vasten ihan omasta tahdosta mennä nielutökittäväksi. Itse en ainakaan menisi testiin ennen kuin olisin oikeasti sairaana...

No esimerkiksi minä kyllä menisin, jos olisi niin pakko juuri nyt reissata. Näen pandemian torjunnan hivenen tärkeämpänä asiana, kuin oman oikeuteni matkailuun.

Vierailija
9/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa 1940-luvulla tehtiin kaikenlaista, koska se oli olevinaan "pakko", kieltäytyneitä katsottiin kieroon. Sama koronan kanssa, ei ole olemassa mitään lakia tai asetusta, jonka mukaan tietyltä lennolta tulevat voidaan tuosta vain testata, jos siitä ei ole aluehallintoviraston nimenomaista päätöstä. Tässä tapauksessa ei ollut, oli pelkästään STM:n halu saada selville, kieltäytyykö joku.

Ministeriössäkin pitää mennä lain määräämässä järjestyksessä eli seuraavalla kerralla se AVI:n päätös perusteluineen ennen kuin kokeillaan, mihin kaikkeen suomalainen suostuu siksi, että joku keksii tehdä siitä "pakon".

Vierailija
10/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut lentämään töiden takia koko halvatun koronakevään (vieläpä tartuntojen ytimeen), enkä todellakaan välittäisi. Ennen matkaa täytän pakastimen ja kotivaran. Lapsen hakevat isovanhemmat hoitoon. Kentältä minut noutaa työnantajan järjestämä kyyti.

En todellakaan jää oireettomana jonottamaan satunnaistestausta, vaan jatkan suorinta tietä kotiin karanteeniin.

Vierailija
11/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti esim PELKO. Toimenpidepelko.

Vierailija
12/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä kesti toista tuntia tehdä noi testit

enpä olisi jaksanut jäädä odotelemaan

Vierailija
13/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä halutaan testata koko koneellinen, niin testaajia on paikalla noin 50, ei 3. Ei ihme, että porukka kieltäytyi, koska osalle testiin jääminen olisi merkinnyt sitä, että ei olisi päässyt kotiin koko yönä.

Vierailija
14/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skarppasin ja nenäsumutteiden avulla pääsin passintarkastuksesta läpi niiskuttamatta. Köh köh! Köh!

Kohta bussiin :)

Vierailija
15/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa 1940-luvulla tehtiin kaikenlaista, koska se oli olevinaan "pakko", kieltäytyneitä katsottiin kieroon. Sama koronan kanssa, ei ole olemassa mitään lakia tai asetusta, jonka mukaan tietyltä lennolta tulevat voidaan tuosta vain testata, jos siitä ei ole aluehallintoviraston nimenomaista päätöstä. Tässä tapauksessa ei ollut, oli pelkästään STM:n halu saada selville, kieltäytyykö joku.

Ministeriössäkin pitää mennä lain määräämässä järjestyksessä eli seuraavalla kerralla se AVI:n päätös perusteluineen ennen kuin kokeillaan, mihin kaikkeen suomalainen suostuu siksi, että joku keksii tehdä siitä "pakon".

Alapeukuttaja voisi kertoa, miksi fakta on alapeukkusi arvoinen.

Taidat olla niitä, jotka eivät edes tiedä viranomaisen oikeuksista, vaan sokeasti luottavat, että tietenkin asia on näin, kun käsketään hyppimään yhdellä jalalla kieli suusta ulkona.

Vierailija
16/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä muu kuin ehta kus*päisyys kieltäytymisen takana. Sitä ihmettelen että miksi tässä tilanteessa keneltäkään kysytään suostumusta. Se on testi tai eristys ikkunattomaan kellarikoppiin muiden kieltäytyjien kanssa kunnes mieli muuttuu. Jos siinä odottaessa saa tartunnan niin voivoi vaan.

Vierailija
17/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeen mukaan "Testin jälkeen on otettava taksi tai saatava jokin muu kyyti. Julkisia liikennevälineitä ei saa käyttää." Näin siis silloin, jos menen tai pääsen testiin vapaaehtoisesti. Sama ohje on myös oireettomille testatuille eli tuo testi olisi monella maksanut useita satasia, vaikka oireita ei olisi ja lopputuloksena olisi negatiivinen tulos.

Ei siis erityisen houkuttelevaa!

Vierailija
18/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä muu kuin ehta kus*päisyys kieltäytymisen takana. Sitä ihmettelen että miksi tässä tilanteessa keneltäkään kysytään suostumusta. Se on testi tai eristys ikkunattomaan kellarikoppiin muiden kieltäytyjien kanssa kunnes mieli muuttuu. Jos siinä odottaessa saa tartunnan niin voivoi vaan.

Miksi kutsut lain noudattamista kus*päisyydeksi? Ajatteletko samoin vaikka rattijuopoista eli vaikka promillemittari ei värähdä, niin kuskilta viedään ajo-oikeus siksi, että hän ajaa autoa selvin päin?

Vierailija
19/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin innosta kiljuen testiin johon ei tarvii jonottaa.

Vierailija
20/29 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti esim PELKO. Toimenpidepelko.

Oikeesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi