Missä ne keitetyt mehut säilytetään?
Ei ole siis kylmäkellaria eikä pakastimeen mahdu. Jääkaappi riittä juuri ja juuri ruoille.
Kommentit (7)
Tuosta syystä minä en mehuja keittele. Jos asuntoon sopisi isompi pakastin, voisin sitten vähän mehuja keitelläkin ja pakastaa ne. Lapsena mehupullot säilytettiin kellarissa ja hyi yök, kun aina joihinkin pulloihin tuli hometta ja siitä huolimatta niitä ei heitetty pois.
Jos pullot on oikein desifioitu, ja mehu laskettu kuumana kylmäkellari riittää, jos sitä ei ole nopeasti jomat käyttöön, minusta on tyhmää laittaa pakastimeen, elli sitä vatren ole erikseen omaa pakstinta.
No jos sulla ei tilaa ole, niin sinä et säilytä missään. Minä säilytän jääkaapissa ja kakkosjääkaapissa.
No kylmätila tai pakastin täytyy olla. Mehuasemathan laittaa asiakkaan niin halutessa omenamehuihin jotain säilöntäainetta jonka avulla omppumehut säilyy huoneenlämmössä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:28"]
Jos pullot on oikein desifioitu, ja mehu laskettu kuumana kylmäkellari riittää, jos sitä ei ole nopeasti jomat käyttöön, minusta on tyhmää laittaa pakastimeen, elli sitä vatren ole erikseen omaa pakstinta.
[/quote]
Mulla taas ei ole sitä kylmäkellaria ja pakastin on huomattavasti halvempi hankkia kuin se kellari, joten...
Huolella puhtaisiin kuumennettuihinja kruunukorkeilla suljettuihin pulloihin laskettu kuuma mehu ei minulla ole ikinä pilaantunut. Säilytän pullot "lämpimässä" ulkovarastossa, jossa talvisin on noin 8-12 astetta lämmintä. Monissa kerrostaloissa lienee juurikin sopivan viileä varastokoppi :). Miedosti sokeroitu (tai sokeroimaton, säilyy kyllä niinkin) kotimehu on kyllä huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kaupan juissit tai pillimehut. Katsokaapas joskus mitä ne purkit sisältää.
Naapurin pakastimessa.