Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autisti ulkoiluttaa labradorinnoutajaa

Vierailija
27.07.2013 |

Pystyykö mielestänne autisti ulkoiluttamaan labradorinnoutajaa yksin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi todellakaan tietää, jos ei tunne ko. henkilöä. Eivät autistit ole mikään yhtenäinen, samat ominaisuudet omaava ryhmä.

Osa autisteista on kehitysvammaisia eli heillä saattaa olla suuriakin vaikeuksia asioiden ymmärtämisessä ja oppimisessa. Osa taas on aivan normaaliälyisiä, mutta autismi vaikeuttaa sosiaalista kanssakäymistä ja kommunikaatiota.

Koira voi oppia toimimaan erilaisten ihmisten kanssa ja osaa tavallaan johdattaa ulkoiluttajaansa.  Silti koira on vain eläin ja voi tapahtua jotakn arvaamatontakin.

Vierailija
2/4 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kannerin autistiavai Aspergeria?

Asperger-aikuisilla on monilla omiakin koiria, myös labbiksia ja osaavat aikuisena hoitaa ne normaalisti jos kiinnostusta ja motivaatiota koiran hoitoon on.

Mutta jos kyseessä perinteinen n.s Kannerin autisti, niin silloin ei onnistu ainakaan yksin mutta ehkä valvotusti perheenjäsenen kanssa.

Aspergeriin luultavasti pätee sama kuin tavikseen yleensäkin että jos löytyy halua ja kiinnostusta ja taitoja, niin kyllä, mutta Kannerilla sama kuin kehitysvammasilla yleensä, että valvotusti.

nimim asperger-henkilö joka on jo lapsesta asti ulkoiluttanut koiria, isojakin koiria ja pärjännyt hyvin siinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän mielestänne eläinsuojeluilmoituksen paikka tai vammaisen laiminlyöntiä, jos AIKUINEN ihminen jolla on Asperger, ulkoiluttaa koiraa? nimim as-henkilö joka on ulkoiluttanut koiria jo lapsesta saakka eikä mitää ikävää ole tapahtunut eikä mitään arvaamatonta. olen osannut käsitellä koiraa oikein ja muutenkin mulla on ollut ja on eläimiä.

p.s miksi yhdistätte joka kerta autismiin, lieväänkin sellaiseen sen, että "pitää ohjata ja johdatella" tai että henkilö ei voi suunnilleen MITÄÄN twhdä omatoimisesti eikä itsenäisesti? minä jopa ASUN yksin ja olen omatoimisesti hoitanut arkiaskareeni ja hankkinu omatoimisesti ja itsenäisesti työpaikan ja opiskelupaikankin.

koska olen näin itsenäinen niin onko mahdollista että en edes OLE autisti/asperger vaan joku persoonallisuushäiriöinen tai muu sellainen?

Vierailija
4/4 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 01:36"]

Tarkoitatko kannerin autistiavai Aspergeria?

Asperger-aikuisilla on monilla omiakin koiria, myös labbiksia ja osaavat aikuisena hoitaa ne normaalisti jos kiinnostusta ja motivaatiota koiran hoitoon on.

Mutta jos kyseessä perinteinen n.s Kannerin autisti, niin silloin ei onnistu ainakaan yksin mutta ehkä valvotusti perheenjäsenen kanssa.

Aspergeriin luultavasti pätee sama kuin tavikseen yleensäkin että jos löytyy halua ja kiinnostusta ja taitoja, niin kyllä, mutta Kannerilla sama kuin kehitysvammasilla yleensä, että valvotusti.

nimim asperger-henkilö joka on jo lapsesta asti ulkoiluttanut koiria, isojakin koiria ja pärjännyt hyvin siinä

[/quote]

Autismin kirjoon kuuluu muutakin kuin kannerin autismi ja aspergerin oireyhtymä. Autismia ovat myös laaja-alainen kehityshäiriö, Rettin oireyhtymä ja disintegratiivinen kehityshäiriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi