Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen hääkutsuja, miten a-oikeuksista mainitaan kutsussa vai tarvitseeko?

Vierailija
25.07.2013 |

eli juhlapaikassa on a-oikeudet eli omia viinoja ei saa tuoda, miten tämä mainitaan kutsussa? tarjoamme tervetuliaismaljan mutta muut alkoholit onomakustanteisia. meillä on 50 kutsuttavaa, ja joukko on suurelta osin varsin vähän alkoholia käyttäviä. muutama runsas kulutteinenkin joukossa on joten onko kohteliasta mainita jotenkin kutsuun että varaa sen oman lompsan mukaan?

en liitä kutsuun mitään erillsiä lappuja vaan kaikki täytyy mahtua kortille. siinä on nyt: 

"pieni runo"

tervetuloa juhlistamaan "pälä pälä silloin ja tällöin kirkkoon x jonka jälkeen juhlat jatkuvat kartanossa x"

-ville ja minttu-

-lahjatoive-  vp siihen ja siihen  mennessä."

kutsu ei ole humoristinen, enkä mitään vitsikästä tahdo siihen lisätä. miten olisi vähemmän tökerösti ilmaistu tuo viinaspuoli,

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä mainitsisi asiasta mitenkään.

Vierailija
2/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häävieraana vastaan että TOTTA KAI kutsussa on oltava maininta, että jos haluaa itse ostaa niin varautuu siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdissäkään häissä missä juomat on pitänyt kustantaa itse, niin ei ole mitään mainintaa asiasta ollut. Eri asia jos baarissa ei käy kuin käteinen tms jotain muuta mikä oikeasti vaatii jotain etukäteis varautumista niin sitten ilmoittaisin etukäteen. 

Vierailija
4/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sinne ihan loppuun tai alimmaksi voisi hiukan pienemmällä fontilla laittaa vielä jotain tyyliin

"kartano x sijaitsee osoitteessa xx, xxm ehkä tarkemmat ajo-ohjeet. kartanossa on a-oikeudet. tarjoamme alkumaljan jonka jälkeen virvokkeita/alkoholia/juomia voi ostaa baarin puolelta."

jotain tällaista. ehkä tuokin on vähän tökeröä, mutta jotenkin tuonsuuntaisesti laittaisin.

Vierailija
5/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se menuu pitäs olla tossa, jotta sen voi siitä kukin lukea. eli mihin kohtaan se algo sitten tarjotaan, ja suluissa voi olla (juhlapaikassa a-oikeudet) mutta kai nyt kahvi ja avec on!!!!!?

Vierailija
6/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kolmosen kanssa, kyllä kutsussa on oltava maininta että juomat pitää ostaa itse. Aina en meinaan välttämättä todellakaan ota lompakkoa edes mukaan häihin, jos on pikkulaukku niin lompakko saattaa jäädä kotiin tai hotelliin, ja otan hätävaraksi mukaan vaikka kaksikymppisen (no saahan silläkin juomaa, mutta kuitenkin). 

Vierailija
7/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pitää kertoa mitä tarjoatte ja mikä pitää ostaa itse. Laittakaa vaikka "Tarjoamme alkumaljan ja kartanossa x on A-oikeudet, joten voitte ostaa haluamianne juomia."

Vierailija
8/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alkumaljojen jälkeen aukeaa kartanon baari, jota voi halutessaan hyödyntää."

Vierailija
9/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:42"]

"Alkumaljojen jälkeen aukeaa kartanon baari, jota voi halutessaan hyödyntää."

[/quote]

Tämä vaikuttaa siltä, että viinat ovat ilmaisia (ts. hääjärjestäjä maksaa).

Vierailija
10/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tarjottiin vain alkumalja eikä paikassa ollut edes baaria mistä olisi voinut ostaa juomia. 

Vierailija
11/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:05"]

Me tarjottiin vain alkumalja eikä paikassa ollut edes baaria mistä olisi voinut ostaa juomia. 

[/quote]

Kiitos tästä asiaan liittymättömästä faktasta.

Vierailija
12/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]oi taas on ihan toinen juttu, silloin voi olla oma juoma "pöydän alla"

Vierailija
13/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:09"]

[/quote]

Kiitos tästä asiaan liittymättömästä faktasta.

[/quote]

Eikun tuli mieleen, että olisiko pitänyt mainita siitä, niin vieraat olisivat tajunneet ottaa omat juomat mukaan. Nyt oltiin vesilinjalla. Eli minä ap:nä en laittaisi kutsuun mitään infoa. 

Vierailija
14/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuun ei etiketin mukaan laiteta varsinkaan lahjatoiveita eikä oikeastaan mitään muutakaan ylimääräisyyksiä -- miten olisi esimerkiksi hyvälaatuiselle paperille printattu lyhyt infolappu jossa maininta asiasta esimerkiksi postaaja 8:n mallin mukaan? Voisitte laittaa samalle paperille maininnan lahjaohjesäännöstä ja välttää tämän - hiukan ahneena nähdyn - asian itse kutsussa

Vierailija
15/26 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lahjatoive kutsussa on tökeröä, ot..

Vierailija
16/26 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kutsukortin liitteenä infolappunen, josta löytyi mm. ajo-ohjeet ja myöskin maininta että alkoholia on ostettavissa baarista. Sitä eä kyllä muista, että millaisin sanoin se oli ilmaistu. Meillä ainakin oli paljon asiaa tuossa lappusessa, ilman sitä olisi ollut todella hankalaa infota ko asioista...

Vierailija
17/26 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliselle paperille kutsun mukaan lahjatoiveet ja tarkemmat tiedot (ajo-ohje, majoittumismahdollisuudet lähistöllä jne) sekä tieto A-oikeuksista. 

Pysyy kutsu itsessään kauniina ja selkeänä.

Vierailija
18/26 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ pane kutsuun lahjatoivetta, se kuulostaa nololta ja ahneelta. Te kutsutte läheisiä ihmisiä juhlimaan tärkeää hetkeä, ette ansaintamielessä. Joten kutsuihin saa tulla ilman lahjaakin (vaikka tietysti vieraat sellaisia hommaavat). Jos joku erikseen kysyy toiveita, sen voi ilmaista silloin.

Mutta itse asiasta. Minäkin komppaan tuota erillistä lappua, jossa on ajo-ohjeet ja tieto vaikkapa siitä, että "tarjoamme juhlissa illallisen/buffet-illallisen ja alkujuoman, muut juomat voi ostaa kartanoa ylläpitävästä ravintolasta" tms.

Vierailija
19/26 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:05"]

Ilman muuta pitää kertoa mitä tarjoatte ja mikä pitää ostaa itse. Laittakaa vaikka "Tarjoamme alkumaljan ja kartanossa x on A-oikeudet, joten voitte ostaa haluamianne juomia."

[/quote]

Tämä on hyvä! Ja kyllä ehdottomasti pitää olla info.

Kerran olimme kavereiden häissä, ja ensimmäistä kertaa lapsi viety yökylään hoitoon ja luulimme että voimme vähän juhlistaa ja kännätä ihan kunnolla. Eipä tulut mieleenkään että hääpari ei tarjonnut alkoholia (olivat ravintola-alalla). Meillä oli mukana tietenkin vain pankkikortit ja muutama euro, joten saimme ostettua yhdet juomat koko illan aikana, kun kortti ei käynytkään juhlapaikassa. Arvaa ketkä lähtivät heti kun kakku oli syöty!  

Vierailija
20/26 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:24"]

Minusta lahjatoive kutsussa on tökeröä, ot..

[/quote]

Irtolippuset ovat jotenkin tyylittömiä nekin. Itse vieraana arvostan tietoa lahjatoiveista, jos sellaisia on.