Saisivatko peräkammarinpojat nykyaikana jonkin diagnoosin
Kommentit (13)
Asperger tai sosiaalisten tilanteiden pelko.
Minkä diagnoosin saisi mies, joka käy töissä, passuuttaa itseään vanhalla äidillään ja käy naida napsauttelemassa satunnaisia tyttöystäviään? Ne peräkamarinpojiksi kutsutut kun olivat ahkeria työntekijöitä, jotka jäivät vanhalle äidille avuksi ja huolenpitäjäksi, mutta joilla saattoi olla varsin vilkas seksielämä jopa rouvien kanssa. Perhettä he eivät halunneet, koska ikäisensä naiset olivat kovin vaativaisia esim. miehen tilipussin suhteen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:56"]
[/quote]
Mutta miksi diagnoosi? Eikö ihmiset vain saa olla erilaisia? Kelan tukien takiako?
Edellämainittujen lisäksi masennus ja paniikkihäiriö.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:59"]
[/quote]
Mutta miksi diagnoosi? Eikö ihmiset vain saa olla erilaisia? Kelan tukien takiako?
[/quote]
Minulle psykologi sanoi, että diagnoosi on vain järjestelmän edellyttämä muodollisuus silloin kun lähdetään katsomaan, millaista tukea voisi saada.
Epävakaa persoonallisuus aika monella tuntemallani -näin keittiöpsykologina heittäisi. Kovin pienestä kaatuu koko maailma ja turvan haku on kova, vaikka sitten takertumalla siihen äitiin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
Minulle psykologi sanoi, että diagnoosi on vain järjestelmän edellyttämä muodollisuus silloin kun lähdetään katsomaan, millaista tukea voisi saada.
[/quote]
On tämä idioottien touhua nykyään täällä Suomessa. Kaikki. jotka poikkeavat hiukankin valtavirrasta, ovat sairaita.
Minkä diagnoosin saisi mies, joka käy töissä, passuuttaa itseään vanhalla äidillään ja käy naida napsauttelemassa satunnaisia tyttöystäviään? Ne peräkamarinpojiksi kutsutut kun olivat ahkeria työntekijöitä, jotka jäivät vanhalle äidille avuksi ja huolenpitäjäksi, mutta joilla saattoi olla varsin vilkas seksielämä jopa rouvien kanssa. Perhettä he eivät halunneet, koska ikäisensä naiset olivat kovin vaativaisia esim. miehen tilipussin suhteen.
[/quote]
Tällä on nyt käsitetty väärin tuo "peräkammarinpoika".Tarkoitan työttömiä, syrjäytyneitä, erakkotyyppejä.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 18:30"]
[/quote]
Tällä on nyt käsitetty väärin tuo "peräkammarinpoika".Tarkoitan työttömiä, syrjäytyneitä, erakkotyyppejä.
t.ap
[/quote]
No saako työttömät nykyisin diagnoosin työttömyyden perusteella? Ja mikä diagnoosi on syrjäytyneillä?
Miksi kyselet peräkamarinpojista, jos tarkoitit jotain ihan muuta?
En tiedä diagnooseista, mutta kai sellainen nykyään pitää olla kaikilla. Helsinkiläisyys on melko yleinen sairaus. :) Itse en ole siihen vielä sairastunut.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 18:33"]
Miksi kyselet peräkamarinpojista, jos tarkoitit jotain ihan muuta?
[/quote]
Peräkamarinpoika viittaa nimenomaan henkilöön, joka on hiljainen hissukka, äidin helmoihin jäänyt. Ei todellakaan mikään hidalgo, jolla on naissuhteita siellä sun täällä. Töissä voivat käydä, jos jotain suht yksinkertaista hommaa kyliltä löytyy. Koulutusta vähän tai ei ollenkaan.
(en ole ap)
Ihmettelen ilmiötä, koska itse muutin pois vanhempieni luota jo lukiossa ja itsenäistyin omasta tahdostani varhain ja aiemmin kuin monet muut ystäväni. Vaikka yhä laaja ystäväpiiri yms.niin silmiin hyppää juuri nämä 30v.+miehet, jotka eivät koskaan ole asuneet omillaan ja sattumalta satun vielä olemaan varsinainen magneetti näille, mutta en voi suhtautua näihin kuiin normaaleihin vastuullisiin ihmisiin, tai normaaleihin tämänikäisiin ja suhteessakin olen ollut jopa kahden tälläisen kanssa hetken. Asiat sitten kaatuneet siihen yleensä ( ennen en edes tuominnut näitä), että odotetaan sitä palvelua ja passaamista ja samaa ymmärrystä mitä äidiltäkin, pahimmillaan olen siis solminut peräkammarin kengännauhoja, koska tämä ei osannut itse ja muutenkin kuviot olleet sitä, että mies kuin linnunpoika suu auki ja minun pitäisi sitten leikkiä emoa. Kontrasti normaaleihin miehiin liian räikeä näissä. Ja se hemmottelu ja passaus vain on liikaa, kun kaikesta vielä näkyy se, että mies on saanut tahtonsa mukaista palvelua kotonakin jo 30v. Asioiden hoidostakaan ei tule yhtään mitään näillä ja liian usein peräännytään ensimmäisen ristiriidan tultua takaisin äidin helmoihin. Luonnotonta menoa mielestäni, vaikkei ehkä sairasta niin ainakin pelokasta, epävarmaa ja ahdistavaa senkin edestä. Aikuisen lapsen kanssa suhteessa olo on yhtä helvettiä eikä ikinä enää tätä minulle, kiitos.
Tuskin he olisivat saaneet diagnoosia lapsena, normaaleja lapsia. Aikuisena moni kuitenkin voisi saada jonkin mt-diagnoosin. Veikkaan, että aika monella on myös alkoholiongelmia.
Huomasin muuten, että et ole määritellyt millään tavalla peräkammarinpoikaan. Peräkammarinpojiksi en kuitenkaan laske niitä miehiä, jotka ovat jääneet hoitamaan omaa kotitilaansa vanhempiensa kanssa. Heillä on työ ja toimeentulo omalla kotitilallaan. En laske peräkammarinpojiksi myöskään sukulaisteni tapaisia maalaismiehiä, jotka asuvat kotitilallaan ja saavat pääelinkeinonsa jostakin kodin ulkopuolisesta työstä. Työnteko on siis oleellinen omassa määritelmässäni.