Miten helposti 34-vuotias raskautuu?
Edelliset raskaudet olivat alle 30-vuotiaana ja silloin tärppäsi ihan kerrasta. Onko hedelmällisyyteni jo romahtanut?
Miten muilla on onnistunut lähempänä 35 vuoden ikää?
Kommentit (7)
Oliko se juuri eilen tai toissapäivänä kuulin radiosta että uusimpien tutkimusten mukaan nainen nimenomaan raskautuu helpoiten ikävälillä 30-34v. Siinä puhuttiin ravinnosta, terveellisemmistä elämäntavoista tuossa iässä ym.
Itse olen saanut kaksi lasta vielä päälle 34 vuotiiaana, toisen 36v ja toisen 38 vuotiaana tai siis olen tuon ikäisinä alkanut odottaa.
3; miten sulla meni tuo raskaus 38-vuotiaana? Voitko hyvin raskausajan?
ohis
Raskaus sujui ihan ongelmitta, mitä nyt suonenvedoista kärsin yhdessä vaiheessa öisin. Mulla siis ei ole mitään perussairauksia, olen aika perushoikkaa sorttia oleva...ja ihan tavallista hyötyliikuntaa vaan harrastin silloinkin odotusaikana. Vauva oli sellainen pieni, yhdessä kohdassa mahaa viihtyvä joten yötkin nukuin erinomaisen hyvin!
-3
Luin samasta tutkimuksesta ja muistaakseni tuon ikäisistä 87% raskautu 3 kk. Itse olen kyllä lapsettomuushoidoissa, joten tiedä sitten noita tilastoista.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 21:19"]
Oliko se juuri eilen tai toissapäivänä kuulin radiosta että uusimpien tutkimusten mukaan nainen nimenomaan raskautuu helpoiten ikävälillä 30-34v. Siinä puhuttiin ravinnosta, terveellisemmistä elämäntavoista tuossa iässä ym.
Itse olen saanut kaksi lasta vielä päälle 34 vuotiiaana, toisen 36v ja toisen 38 vuotiaana tai siis olen tuon ikäisinä alkanut odottaa.
[/quote]
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_naisten_hedelmallisyys_saavuttaa_huippunsa_kolmekymppisena/6742548
Tämän mukaan oikein hyvät mahdollisuudet vielä, yrittämään vain!
Olin jo ehtinyt täyttää 36v kun aloin odottaa esikoistamme.Raskaus alkoi oikeastaan ensimmäisestä yritetystä kierrosta, joten ainakin meillä onnistui helposti, =) ...
Itse sain esikoiseni 31v ja tokan 33v. Ekaa yritettiin puoli vuotta ja tokaa 4kk. 35v tulin vahingossa raskaaksi yhdestä kerrasta. Nyt olen 41v ja raskaana, ja tätä yritettiin puoli vuotta. Että ihan hyvät mahkut sulla on, jos jo lapsia on ennestään.