Miksi minä en saa lihavana ostella salaatteja yms
ilman, että joku kommentoi minun olevan dieetillä? Sama juttu työpaikalla eväiden kanssa. Aina ovat ne muutamat ja samat kurkkimassa, että mitä minulla on eväänä. Sitten kovaäänisesti ihmetellään, että miten voin olla lihava, kun kerran noinkin terveellisesti syön jne. (Eväät siis eivät sisällä pelkkää salaattia, vaan kokonaisen aterian).
Käytiin torilla ja ostettiin lasten kanssa vaikka mitä ihania erilaisia salaatteja, papuja, marjoja. Enkös kuulekin juuri nyt ikkunasta, kun leikkipaikalla pari hoikkaa naapuria naureskelee noille meidän ostoksille.
Kommentit (16)
Kaikki, mitä lihava ostaa tai syö, pannaan merkille ja raportoidaan tänne. Kai sellaisia ihmisiä on sitten uskottava olevan olemassa.
Osta sinä ihan mitä tykkäät.
Mäkin olen muuten ylipainoinen, vaikka olen AINA syönyt terveellisesti ja viimeiset viisi vuotta lounaaksi salaattia. Enkä napostele, enkä vedä iltaisinkaan mitään "herkuja" (pääasiassa kai siksi, että en tykkää juuri mistään, mitä ihmiset tavallisesti pitävät "herkkuina"). Mut kai mikä tahansa ruoka riittää lihottamaan, kun sitä syö tarpeeksi.
Ennen seksiä ja sen estotonta harjoittamista pidettiin synnillisenä. Nykyään seksuaalisen vapautuksen jälkeen asia on toisin, lähes kaikenlainen seksin harrastaminen on tosi jees, eikä libidoaan saa kahlita missään nimessä, vaikka sivulliset joutuisivat kärsimään.
Koska ainakin yksi inhottava synti pitää olla olemassa, on tuomitsevuus siirtynyt ruokaan. Ruuasta puhutaan jatkuvasti. Ennen oli telkkarissa seksiin liittyviä keskusteluohjelmia, nyt ne ovat käyneet tarpeettomaksi, koska seksiin ei liity oikeastaan enää sitä kielletyn hedelmän tuntua: niiden tilalla on ruokaohjelmia. Ruokaan liittyvästä nautinnosta puhutaan paljon, kaikenlainen ruokahifistely on nyt in, mutta asiaan liittyy eräs salakavala asia: lihoa ei saa. Läskit ovat nykyajan irstailijoita, läskit eivät pysyttele juutalais-kristillis-luterilaisessa kohtuudessa, vaan mässäävät. Mässäämällä he myös vaarantavat koko kansakunnan mm. terveydenhuoltokustannusten kautta.
Näin mä asian tulkitsisin. (Ja ennen kuin alatte syytellä kirjoitustani puolustelevaksi, voin kertoa, että olen kyllä normaalipainoinen, mutta toisaalta kuitenkin jenkkakahvoineni ällöttävä läski.)
No jos tuttavat niin paljon puuttuu ja kummastelee niin on ehkä aihetta miettiä onko sitä painoa huolestuttavasti..
Juu. Ihan kuin salaatteja yms ei saisi läskit syödä. Toki ne maistuu epäterveellisen joukossa. Silläpä muutamat toverit aina ihmettelee kuinka mulla läskillä voi olla paremmat arvot esim kolesterolin kanssa kuin heillä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:50"]
No jos tuttavat niin paljon puuttuu ja kummastelee niin on ehkä aihetta miettiä onko sitä painoa huolestuttavasti..[/quote]
teitä seläntakana naurajia riittää, vaikka painoa olisi sata grammaa päälle sallitun. Joten kenenkään ei pitäisi olla niin höntti, että ottavat nokkiinsa pikkusielujen ivaamisesta.
No jos tuttavat niin paljon puuttuu ja kummastelee niin on ehkä aihetta miettiä onko sitä painoa huolestuttavasti..
[/quote]
Sä kuulostat ÄH NIIN ÄRSYTTÄVÄLTÄ !
En usko varsinkaan tuota, että nytkin kuuluisi ikkunasta sinun ostoksiesi taivastelua...
Joo täälläkin on ketjuja, missä pidetään teeskentelynä, jos lihava tilaa kevyen annoksen, tai ei syökään jatkuvasti ja aina ylen. Voin kertoa ihan rehelllisesti, että olen ylipainoinen, ja minun lempiruokiani ovat salaatit. Voisin muutenkin olla kasvissyöjä, no kalaa jäisin kaipaamaan. Makkaroita en vapaaehtoisesti syö, grillattunakin syön mieluummin kasviksia. Ja silti illalla syöty suklaa tai jäätelö yhdistettynä liikunnan puutteeseen pitää minut lihavana. Töissä en halua syödä paljoa, koska jos vatsani on täynnä, minulle tulee herkästi tarve vessaan, enkä halua juosta vessassa työpäivää.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 15:56"]
No jos tuttavat niin paljon puuttuu ja kummastelee niin on ehkä aihetta miettiä onko sitä painoa huolestuttavasti..[/quote]
teitä seläntakana naurajia riittää, vaikka painoa olisi sata grammaa päälle sallitun. Joten kenenkään ei pitäisi olla niin höntti, että ottavat nokkiinsa pikkusielujen ivaamisesta.
[/quote]Jaa no sun kommentista saa katkeran vaikutelman..varmaan osu ja uppos. Mulla (kirjotin ton aikasemman kommentin) ylipainoa n 5 kiloa joka siis ei huolestuttavaa (muuta kun esteettisesti haha) eikä kukaan huomauttele eikä niitä jotka ivaa jos 100g ylimäärästä voi paljon olla.. Pointtini oli ihan toinen. Jos esim jonkun alkoholinkäytöstä huolestutaan niin usein (ei toki aina) ongelma on.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 16:04"]
Joo täälläkin on ketjuja, missä pidetään teeskentelynä, jos lihava tilaa kevyen annoksen, tai ei syökään jatkuvasti ja aina ylen. Voin kertoa ihan rehelllisesti, että olen ylipainoinen, ja minun lempiruokiani ovat salaatit. Voisin muutenkin olla kasvissyöjä, no kalaa jäisin kaipaamaan. Makkaroita en vapaaehtoisesti syö, grillattunakin syön mieluummin kasviksia. Ja silti illalla syöty suklaa tai jäätelö yhdistettynä liikunnan puutteeseen pitää minut lihavana. Töissä en halua syödä paljoa, koska jos vatsani on täynnä, minulle tulee herkästi tarve vessaan, enkä halua juosta vessassa työpäivää.
[/quote]
Kuulostat tosi samalta kuin mun äiti. Äiti ei koskaan syö näitä juttuja, mitä AV:n läskifanaatikot kuvittelevat lihavien ihmisten syövän (esim. sipsejä, limua, siideriä), vaan hän syö hyvin terveellisesti. Ongelmana hänellä on napsiminen ja just toi iltasyönti - jätski taitaa olla ainoa makea juttu, mitä hän säännöllisesti syö. Osansa hänen paino-ongelmaansa tuo lääkitys (äitini kärsii kroonisesta unettomuudesta), joka saa aikaan näläntunteen illalla, siis jo tosi myöhään illalla. Joskus luulen, että äitini ei edes ole kunnolla hereillä syödessään.
Ap, varsinkin se, mitä kerroit työpaikastasi, pitää meilläkin paikkaansa. Meidän työpaikalla on pari naista ja yksi mies, jotka jatkuvasti seuraavat muiden eväitä. Keskustelevat jopa siitä, että mitä toisilla oli edellisellä viikolla tai edellisessä kuussa. Erityisesti seuraavat muutaman todella pyöreän työntekijän ruokia. Me muut yritämme aina vaihtaa keskusteluja toisaalle, mutta jossain vaiheessa ruokailuja ne muiden eväät otetaan aina puheeksi.
Ap, oletko kenties hieman harhainen, vai oikeastikko naapurisi puhuvat ikkunasi alla sinun ostoksistasi? Ikkunastako he niitä katselevat, vai kurkkasivatko ostoskassiin kun tulitte ostoksilta?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 22:41"]
Ap, oletko kenties hieman harhainen, vai oikeastikko naapurisi puhuvat ikkunasi alla sinun ostoksistasi? Ikkunastako he niitä katselevat, vai kurkkasivatko ostoskassiin kun tulitte ostoksilta?
[/quote]
Meidän talonyhtiön pyykkitupa on aivan leikkipaikan vierellä. Leikkipaikalla on penkki vanhemmille, josta on noin 2-3 metriä tuuletusikkunaan. Ja ikkunaa on pidettävä auki, jotta ilma hieman vaihtuisi.
Ostokset näkivät tänään kun tulimme kotiin aiemmin. Istuivat siinä samaisella leikkipaikalla, jonka vierestä on parasta kulkea asuntoihin. Ostokset olivat parissa korissa ja lapset kantoivat läpinäkyvissä vihannespusseissa. Kyselivät myös, että missäs on oltu ja lapset kohteliaasti vastasivat.
Tiedä sitten, että oliko näiden naapureiden ihan tarkoitus se, että kuulin nuo heidän juttelunsa, koska tiesivät kyllä, että menin sinne pesutupaan..
ap
Meilläkin työpaikalla noita eväiden kyttääjiä... Ollaan työkaverin kanssa siirrytty kesällä piknikeväisiin, kun ei jaksa kokoaikaa kuunnella heidän höpötystään.
Ei oo todellista. Mulle ei oo kukaan koskaan huomautellut, vaikka pulska olenkin.