Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kuparikierukasta?

Vierailija
23.07.2013 |

Hei! Kuparikierukkaa käyttäneet, voitteko suositella?

Minulla tuli kolmannessa raskaudessa kasvoihin ikäviä pigmenttimuutoksia enkä uskaltaisi kokeilla hormonikierukkaa, vaikka maksaläiskät kuulemma liittyvätkin pääasiassa estrogeeniin. :/ Jotain ehkäisyä kuitenkin pitäisi aloitella, kun uusi raskauskaan ei ainakaan lähiaikoina toiveissa.

Kiitos jo etukäteen kommenteista! :) 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin suositella, itselläni on ollut ja kuukautisvuodotkin loppui.

Vierailija
2/5 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodot yltyivät aika hurjiksi... Laittaminen teki tosi kipeää. Nyt seurataan vielä hetki voinko pitää. Aika vähiin käy hormoonittomat ehkäisyvaihtoehdot. Jos nuovuodot tuosta tasoittuvat, niin sitten kuparikierukka on mahtava vaihtoehto :) niinhän se on, että joillekkin sopii, toisille ei.

Tsemppiä jos päädyt tähän vaihtoehtoon! Jos lapsiluku on täynnä, niin mies vaan operaatioon ja sillä sipuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se tuntui pienenä kipuna kokoajan, kuukautisvuodot lisääntyivät, ja elimistö hylki sitä. Kaksi kertaa tuli tulehdus, joita jouduttiin hoitamaan useamalla antibiootti-kuurilla. Sitten kyllästyin, otatin kierukan pois, vaivat loppui, ja mies meni vasektomiaan.

Vierailija
4/5 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaki erittäin huonoa kokemusta.

Ensimmäisen otin 2--vuotiaana, se aiheutti ihan hulvatonta verenvuotoa niin, että tietämättäni kierukka valui vuodon mukana kohdunkaulakanavaan. Hakeuduin lopulta lääkäriin vatsakipujen takia ja se poistettiin ultraäänen jälkeen päivystyksellisesti aluesairaalassa. Epäiltiin vakavampaakin kivun syytä ensin.

Toinen yritys oli 26-vuotiaana, mutta jälleen kipu ja vuoto pakottivat poistoon. Anemisoiduin kummallakin kerralla niin, että Hb oli alle 100.

Tuon jälkeen olen käyttänyt hormonikierukkaa aina siihen asti, että hankin sterilisaation 42v iässä.

Vierailija
5/5 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 23v ja 26v, korjaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan