Hoitajat, odotatteko kauhulla Korona-syksyä?
Ahdistaa jo etukäteen. Olen töissä asumisyksikössä, jossa on onneksi selvitty toistaiseksi, mutta tuuri loppuu aikanaan. Stressaavaa kun pitää huolehtia paitsi omasta perheestä, myös asukkaista ja koko ajan on se uhka taustalla. Plus että johtaminen on ihan surkeaa. Saa nähdä miten menee.. Kun saisi vaan olla kotona ja pitää huolen itsestään ja lapsistaan, eikä tarvitsisi ottaa vastuuta 25 muusta ihmisestä :(
Kommentit (29)
Aiotteko hoitaa vielä koronapotilaita kun korona-korvaus jäi keväältä saamatta?
Vierailija kirjoitti:
Aiotteko hoitaa vielä koronapotilaita kun korona-korvaus jäi keväältä saamatta?
Pakkohan se on että saa asuntolainan maksettua. Ei tässä voi noin vaan lopettaa ansiotyötä. Raskas syksy kyllä luvassa, ahdistaa.
Vtuttaa jo etukäteen miten johtajat vetäytyvät taas "etätöihin" lähettelemään sähköposteja, mutta eivät uskalla tulla katsomaan kentälle miten siellä pärjätään. Johdetaan edestä...joopa joo.
Vaihdoin alaa ja odotan onnellisena koulun alkamista.
En. Määrä-aikaisuuteni loppui ja olen onnellinen työtön. En enää lähde samaan rumbaan. Pidän lomaa ja menen kasvihuoneelle kurkkuja kasvattamaan, sukulaiseni tilalle. Näkemiin hoitoala.😀
No, meillä oli rauhallista ja hiljaista, kun kaikki ei tärkeät toimenpiteet siirrettiin hamaan tulevaisuuteen. Oikeestaan näin rauhallista vuotta ei ole ollut ikinä, melkein tylsää.
Vierailija kirjoitti:
En. Määrä-aikaisuuteni loppui ja olen onnellinen työtön. En enää lähde samaan rumbaan. Pidän lomaa ja menen kasvihuoneelle kurkkuja kasvattamaan, sukulaiseni tilalle. Näkemiin hoitoala.😀
Minä hullu menin jatkamaan sopimusta vuoden loppuu. Jos tämän syksyn kestän, kevään olen poissa säästörahoillani.
Olen mielenterveysasukkaiden asumisyksikössä töissä. Täällä ei kielloista ja ohjeista välitetä, vaan vängätään vastaan kun yrittää auttaa. Ainainen vääntö asukkaiden kanssa ja palkaksi haistattelua, tosi kivaa. Osa on vielä niin huonokuntoisia fyysisesti, että kuolee jos tartunnan saa. Käsiä eivät halua pestä, yskitään ihan avoimesti. Osa on välillä kännissä. Kovin on kiittämätöntä puuhaa ja itsekin kai sitä vielä sairastuu. Että todellakin ahdistaa.
Harva hoitaja on loppupeleissä koronapotilaita hoitanut. Minun työpaikallani (yliopistosairaala) heitä oli parhaimmillaankin (tai pahimmillaan) kaksi yhtä aikaa hoidettavana.
Ainoa hyvä puoli on se, että nyt testaus toimii ja siihen pääsee heti jos on vähänkin kurkku kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Harva hoitaja on loppupeleissä koronapotilaita hoitanut. Minun työpaikallani (yliopistosairaala) heitä oli parhaimmillaankin (tai pahimmillaan) kaksi yhtä aikaa hoidettavana.
Mutta esim. Suursuon, Myllypuron ja Laakson yksiköissä kuoli porukkaa ja hoitajia sairastui.
Hoitajat saavat rokotteen joten kaikki on hyvin
Minä menen sillä asenteella, että teen parhaani ja toimin kaikkien hygienia- ym ohjeistusten mukaan parhaani mukaan. Mitään muuta en voi tehdä. Itseäni tilanne ei ole kummemmin kuormittanut. Pakko jonkun on ne ihmiset hoitaa, ja jos minä olen se, joka kaikesta huolimatta koronan osastolle tuo, sitten olen. Jos minä en olisi siellä töissä, sen toisi sinne mahdollisesti joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saavat rokotteen joten kaikki on hyvin
Milloin? Saavatko kaikki? Kuinka tehokas se on? Kuinka pitkän suojan se antaa? Mitä vasta-aiheita rokotteen antamiselle on ja kuinka monella näitä vasta-aiheita on?
Huomaatko, että ajatuksesi on hyvin naiivi, kun otetaan huomioon, että mahdollisesta rokotteesta ei tiedetä vielä kirjaimellisesti mitään. Ei edes sitä, tuleeko sellaista koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vtuttaa jo etukäteen miten johtajat vetäytyvät taas "etätöihin" lähettelemään sähköposteja, mutta eivät uskalla tulla katsomaan kentälle miten siellä pärjätään. Johdetaan edestä...joopa joo.
Helvetin raukkamaisia johtajia ! Lopputili heille jos eivät osallistu talkoisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin raukkamaisia johtajia ! Lopputili heille jos eivät osallistu talkoisiin
Terveydenhuollossa johtajat on viimeisiä jotka potkut saa. Paska valuu alaspäin ja jos jostakin leivotaan syntipukki, on se hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta esim. Suursuon, Myllypuron ja Laakson yksiköissä kuoli porukkaa ja hoitajia sairastui.
Oliko kommenttini ristiriidassa tuon mainitsemasi kanssa?
En odota kauhulla, olen jo hyväksynyt kohtaloni, että tule koronan nyt syksyn aikana sairastamaan, enkä voi sille mitään, tietysti toivon, että tulisi lievänä, mutta on hyvinkin mahdollista että kuolen siihen (on riskitekijöitä), mutta olen valmis siihen ja tunnen oloni rauhalliseksi (voin myös kuolla johonkin muuhunkin milloin tahansa, joten mitä tuota pelkäämään).
T: Lastenhoitaja.
Pahaltahan tuo näyttää, jos rajoituksia ja etätyösuosituksia ei oteta välittömästi käyttöön.