Gallup: Pitääkö jäädä karanteeniin.
Pitääkö jäädä kahden viikon karanteeniin, kun on reissannut perheen kanssa ulkomailla muualla kuin matalan riskin maissa?
A) Joo, pitää. Jokainen vastuullinen toimii näin.
B) Niin siis onhan siitä joku suositus, mut ei se oo määräys. Sitäpaitsi ei se koske meitä, kun ei meillä oo mitään koronaoireitakaan, vähän lapsilla jotain nuhaa vaan ollut ja koronan voi saada yhtä hyvin mistä vaan ja sitäpaitsi me ollaan luvattu lapsille, että käydään nyt vielä lintsillä ja puuhamaassa vielä ennen koulun alkua ja sitäpaitsi ens viikonloppuna on vielä ne pikkuserkun isot häätkin, lapset tosin viedään siksi aikaa mummulaan hoitoon. Ja mulla alkaa maanantaina jo työtkin ja on kauheesti sovittu jo kaikkia palaverejakin.
C) Ei, en tiiä, ei kiinnosta.
Kommentit (11)
Mitä merkitystä tuolla kysymyksellä on? Jos joku on niin tollo, että on tällaisena aikana lähtenyt reissuun, niin ei häntä kiinnosta eikä hän tottele mitään karanteenejakaan.
Tietenkin jäädään kotiin eikä liikuta missään. Vaikka sitten palkattomana, tämä pitää vaan huomioida ennen reissua. Fiksumpi ei olisi koskaan kyseistä reissua varannut eikä sinne lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä tuolla kysymyksellä on? Jos joku on niin tollo, että on tällaisena aikana lähtenyt reissuun, niin ei häntä kiinnosta eikä hän tottele mitään karanteenejakaan.
Niin tuossa on tälle tollollekin kyllä vastausvaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinua jäi riepomaan, etten vastannut pelkästään kirjaimella, vaan myös perustelin mielipiteeni? Mistäpä minä sen tiesin, kun et laittanut aloitukseen kommentointikieltoa.
Toisaalta, kun oikein tarkkaan katson, niin ei tuossa ole vaihtoehtoa, joka olisi oman mielipiteeni mukainen. Siitä puuttuu kohta D) jotain muuta mieltä. Jos minä kirjoitan, että kysymyksellä ei ole merkitystä henkilölle, joka on reissussa käynyt, ei se tarkoita suoraan mitään kohdista A, B tai C.
A, suosituksen mukaan jäädään omaehtoiseen karanteeniin. Karanteenin aikana voi käydä töissä kun sopii asiasta työnantajan kanssa ja myös muu välttämätön liikkuminen on sallittua. Lasten koulunkäynti tai päiväkoti rinnastetaan välttämättömään asiointiin eli kouluun tai päiväkotiin voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinua jäi riepomaan, etten vastannut pelkästään kirjaimella, vaan myös perustelin mielipiteeni? Mistäpä minä sen tiesin, kun et laittanut aloitukseen kommentointikieltoa.
Toisaalta, kun oikein tarkkaan katson, niin ei tuossa ole vaihtoehtoa, joka olisi oman mielipiteeni mukainen. Siitä puuttuu kohta D) jotain muuta mieltä. Jos minä kirjoitan, että kysymyksellä ei ole merkitystä henkilölle, joka on reissussa käynyt, ei se tarkoita suoraan mitään kohdista A, B tai C.
Laita itte. Miten minä sen aloitukseen pystyisin laittamaan sen paremmin kuin sinäkään.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, kikkelis kokkelis, mitäs läksitte.
Vierailija kirjoitti:
A, suosituksen mukaan jäädään omaehtoiseen karanteeniin. Karanteenin aikana voi käydä töissä kun sopii asiasta työnantajan kanssa ja myös muu välttämätön liikkuminen on sallittua. Lasten koulunkäynti tai päiväkoti rinnastetaan välttämättömään asiointiin eli kouluun tai päiväkotiin voi mennä.
Varhila sanoi aamun tiedotustilaisuudessa, että tähän on tulossa tiukennuksia eli että kouluun ei nyt sitten reissun jälkeen mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhila sanoi aamun tiedotustilaisuudessa, että tähän on tulossa tiukennuksia eli että kouluun ei nyt sitten reissun jälkeen mennä.
Tiukennuksia on varmasti tulossa, mutta siihen asti mennään nykyisillä ohjeilla. Esimerkiksi ammattikouluissa on opetusta alkanut tällä viikolla ja paikalla voi hyvin olla matkalta palanneita opiskelijoita.
A, a ja vielä kerran a.