Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä puhelinhuijauskampanja nyt on menossa?

Vierailija
06.08.2020 |

Vähän väliä soitetaan ulkomaalaisesta suuntanumerosta. Käsittääkseni ainakin Englannin suunta. Alussa vastasin, ja henkilö huuteli ensin Halloota, sen jälkeen puhui epäselvästi. Katkaisin puhelun.

Mitä tässä huijauksessa nyt tavoitellaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiinnytään Microsoftin teknisenä tukena tai Elisan jonkinlaisena helpperinä. Yrittävät päästä käsiksi tietokoneeseen.

Vierailija
2/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esiinnytään Microsoftin teknisenä tukena tai Elisan jonkinlaisena helpperinä. Yrittävät päästä käsiksi tietokoneeseen.

Kiitos tiedosta!

Ja varoituksena muillekin. Kannattaa katsoa tulevan puhelun suuntanumero, jos on sitä tyyppiä, joka vastaa myös tuntemattomiin numeroihin, ja jättää näihin vastaamatta, ellei odota ulkomailta puhelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sijoitusneuvoja" tai "Microsoftin tukea" tai muita vastaavia. Näitähän riittää. Joskus soittajien numerot saattavat jopa näyttää suomalaisilta numeroiltakin (vaikka eivät Suomesta oikeasti edes tule, vaan soittajan numero on huijattu)

Vierailija
4/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et odota soittoa ulkomailta niin älä vastaa. Jos vastaat niin saavat tietää että numero on olemassa ja soittelevat lisää.

Vierailija
5/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konnat osaa nykyisin soittaa ulkomailta Suomen numeroilla.

Ne hallitsee tietotekniikan.

Vierailija
6/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti todella surkeaa englantia puhuva Microsoftilta. Sanoin etten ymmärrä häntä ja katkaisin puhelun.

Hyvä vaan mulle soittaa, kun 1. en ole konettani käyttänyt lokakuun jälkeen, 2. siinä ei ole Windowsia.

Vierailija
7/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitti todella surkeaa englantia puhuva Microsoftilta. Sanoin etten ymmärrä häntä ja katkaisin puhelun.

Hyvä vaan mulle soittaa, kun 1. en ole konettani käyttänyt lokakuun jälkeen, 2. siinä ei ole Windowsia.

Kännykässäs on Microsoft.

Vierailija
8/8 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa muuten sellaista kun ulkomaalainen tyyppi tulee vastaan ja pyytämään puhelinta lainaan, englantia puhuvat! ÄLKÄÄ lainatko! Ostareissa kuulemma ollut tätä viime aikoina.

Jos erehdytte antamaan sille lainaan, niin se soittaa teidän kännyllä "vain kaverilleen" tiettyyn numeroon, ja se numero on sellainen joka ottaa teiltä ison summan rahaa, satasia tai tonneja, kun kilauttaa kyseiseen huijausnumeroon jonka kyseinen tyyppi osaa tottakai jo ulkoa koska on tätä aikansa tehnyt. Kiva sitten saada semmonen puh.lasku ja maksaa.