Kukaan pessyt Longchampin kangaslaukkua pesukoneessa?
Miteköhän tuo kestäisi konepesua, onhan siinä ne nahkaosat - vai onko ne oikeaa nahkaa..? Kassi on kyllä vaippakassina ja kolhuinen ja kurainen, joten ei ihan ykköskunnossa joka tapauksessakaan.
Onko jollakulla kokemusta?
Kommentit (10)
Pesin käsin ja nahkaosat pysyivät hyvinä mutta kangasosaan (jossa muovipinnoite) tuli aivan kamalan näköisiä kupruja.
Jos Les pliagea (tai vastaavasta materiaalista valmistettua muovipinnoitelaukkua tarkoitat) niin ei kannata. Mulla meni pilalle jo käsin pesussa. Nahkaosat kyllä kesti, mutta kangas meni sellasille kraatereille... Tosin en pessy kylmällä vedellä, kuten varmaan olis kannattanut.
Kiitti varoitteluista! Materiaalin kangas ja muovipinnoite siis alkaisivat irrota toisistaan, jo neljässäkympissäkin..? Tosin minä vielä harkitsen, kun on tuo laukku niin kamalassa kunnossa, ettei siinä hyvä häviäisi.
ap
Niin en mä oikein tiedä mitä sille tapahtui, muuta kuin että kangas muuttui omituisen näköiseksi. Voihan olla, että laukku kestää jotain 30-40 asteen konepesua ihan nättinä, mutta itse tosiaan pesin/huuhtelin sen käsisuihkulla jogurttipurkin levittyä sinne ja veden lämpötila oli varmaan tuplasti tuon...
Voi hyvänen aika. Konepesu:D Miksi, oi miksi? Pesin yhden semmoista pehmoista peruskangasta olevan Longchampin laukun nestemäisellä eriol-pyykinpesuaineella. sienellä hankasin liat pois. Kesti, mutta en suosittelisi muille.
Marseille-saippuaa ja käsinpesu. Olen pessyt Longchampin kangaslaukun nahkaosilla käsin marseille-saippualla, eikä käynyt mitään. Hyvin puhdstui, ja kangas säilyi hyvänä.
Kylmällä vedellä käsin. Kyllä riittää yleensä et pyyhkii kostealla/jopa ihan kuivalla.