Aion elää huomisen päivän kuin kunnon ihminen. Vinkkejä?
Tuon lapsuudenkodin tapoja käsittelevän ketjun innoittamana minäkin voisin viettää päivän kunnon ihmisenä. Sellaisena, jota naapurit eivät pidä laiskana, eivätkä sukulaiset huonona emäntänä tai äitinä.
Minkälainen päivä minun kannattaisi viettää? Aikataulua ja tehtävälistaa täytyy alkaa rakentaa. Mitä ruoaksi? Olen lomalla, huollettavana 3-vuotias lapsi ja koira. Mies töissä.
PS. Sain itse vapaan kasvatuksen, joten kunnollisen työteliään luterilaisen ja huushollaajan malli jäi itseltäni saamatta.
Kommentit (6)
Aamulla ylös mielellään pian kuuden jälkeen, avaa heti verhot, etteivät naapurit ala kuvitella mitään. Petaa heti sänky ja älä unohda päiväpeitettä. Valmista aamiaiseksi kaurapuuroa. Mene aikaisin kauppaan, ettei sinua luulla laiskaksi. Osta paljon sokeria ja suuntaa mustikkametsään. Kun ämpäri on täynnä, palaa kotiin keittämään perunoita lounaaksi. Lisukkeeksi sopii ruskea kastike.
Siirry pihalle puhdistamaan mustikat ja keräämään viinimarjoja. Kun olet saanut mehumaijaan satsin valmistumaan, keitä päiväkahviksi oikeaa kahvia, eli juhlamokkaa tai muuta vaaleapaahtoista. Nauti se oikeasta kahvikupista (mutta ei liian hienosta, esim. Myrna-kupista). Lapsen voit jättää pihalle, naapurissa voi joku isompi tyttö katsoa sen perään.
Pullota mehu ja siivoa keittiö. Keitä perunoita, jotta ruoka on heti valmiina kun miehesi tulee töistä. Kun mies tulee ovesta sisään, saa hermoromahdus ja ala imuroimaan raivokkaasti. Jatka tätä klo 19 saakka ja hiljentykää sitten siksi ajaksi, kun mies katsoo urheilua tv:stä. Uutisten ja urheiluruudun jälkeen onkin jo hyvä sulkea verhot.
Niin ja unohdin mainita, että päiväkahvin kanssa syödään pakastimesta sulatettu pulla. Jos pullaa ei löydy arkkupakastimestasi, yritä saada huomenna leivottua. Tällöin kuitenkaan pullaa ei pidä syödä tuoreena, jotta sitä riittää pakastimeen ja esim. vierasvaraksi. Pakasta pullat samantien.
Tätä on kiva lukea. Minä olen näköjään kunnon ihminen. Ei ihmekään että saan niin paljon vittuilua muilta ihmisiltä tavastani elää. Luonnollisesti he elää kuin pellossa, mutta en ikinä mainitse siitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja unohdin mainita, että päiväkahvin kanssa syödään pakastimesta sulatettu pulla. Jos pullaa ei löydy arkkupakastimestasi, yritä saada huomenna leivottua. Tällöin kuitenkaan pullaa ei pidä syödä tuoreena, jotta sitä riittää pakastimeen ja esim. vierasvaraksi. Pakasta pullat samantien.
Ehdottoman tärkeää on syödä rumimmat pullat itse, nätimmät pakastetaan vieraille!
Voit tehdä myös poimimistasi mustikoista piirakan kahveille.
Muista mankeloida lakanat ja silittää pyykit heti, kun ne ovat ulkonaruilla kuivuneet. Koneet ( tiski ja pyykki) pyörimään heti aamusta.
Iltapäivällä lastikkoruoka uuniin muhimaan askareiden ajaksi, että on päivällisaikasn valmiina. Eli tasan 17.00
Aamulla ainakin hampaidenpesu, talon tuuletus, verhojen avaus ja sängynpetaus. Puuroa marjoilla aamupalaksi. Ja keittiön siivous heti aanupalan jäljeen.
Kaurapuuron jämistä sämpylät.