Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

geelilakkaus kotona?

Vierailija
22.07.2013 |

Onko kukaan tehnyt itse oman kynnen geelausta? Minä sain sellaisen setin ja kokeilin nyt v-loppuna, mutta en todellakaan osannut tehdä sitä oikein kun illalla sain nypättyä kaikki pois kokonaisina liuskoina.

Paketin mukana en saanut mitään ohjeita, mutta sen verran katoin netistä mitä pitäis tehdä.. eli karhensin kynsien pintaa vähän, sitten aluslakka ja uuniin ensin 2 min, katoin niin lakkaus näytti ihan oudolta, oli "karannut" pois paikoiltaa ja kuivunut ihan epätasaisesti. Saatoi olla keskellä kynttä kuoppa. No, laitoin takas 2min. sen jälkeen väri ja uuniin 2+2 min ja vielä päällyslakka uuniin 2+2 min. Eli aika kauan kärvensin niitä siellä uunissa niin silti ilmeisesti ei tarpeeksi.

Tein ensiksi toisen käden ja sitten toisen. Aajttelin että ehkä käytin ensimmäisessä kädessä liikaa sitä geeliä, ja kokeilin toiseen tehdä niin ohuelti kuin mahdollista, mutta eihän siitä saanut tasasita kerrosta kun yritti sipaista mahd. vähän. Ja sama lopputulos kuitenkin oli, kaikki kynnet kuoriutui illalla!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumensitko sen aluslakan? mulla on rio-merkkinensetti ja siinä ei ainakaan aluslakkaa kuumenneta, vaan annetaan kuivua rauhassa.

Vierailija
2/2 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan karhentanut kynnen tasaisesti kauttaaltaan ja riittävästi? Ja viila oli riittävän pehmeä, ei siis mikään kynsien lyhentämiseen tarkoitettu perusviila? Etkä lakannut ulkona? Se lakka kun kovettuu UV-säteilyllä, niin myös auringon UV-säteily vaikuttaa. Minä hölmönä lakkasin kerran aurinkoa ottaessani ja lopputulos oli tosi paakkuinen ja koko lakkapullo meinasi mennä pilalle.

Muuten geelilakkaus on minusta ollut tosi helppoa ja jälki on kaunis ja kestävä. Minun lakoillani myös pohjalakka kovetetaan. Kovetusaika riippuu uunin tehosta. Minulla se 2 min on riittävä. Kovuutta ei kannata kokeilla kerrosten välillä, sillä kynsi on tahmea, kunnes päälilakan jälkeen pyyhitään sillä cleanserilla. Se tahmeus varmaan auttaa seuraavan kerroksen tarttumiseen, joten älä sorki sinne väliin. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi