Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvin sairaat ja väärät ajatukset ahdistavat, joskus jopa koen halua tehdä it*emurhan näiden takia

Vierailija
05.08.2020 |

Minulla on täällä nimimerkki käytössä, mutta ihan yksityisyyden ja herkän aiheen takia kirjoitan anonyymisti.
Olen 18-vuotias, lapsuudesta asti minua on vaivannut sairaat ja synkät ajatukset, en tarkoita pelkkää tappamista, vaan jopa pedofiiliaan. HUOM. EN OLE KIINNOSTUNUT LAPSISTA TAI ELÄIMISTÄ SEKSUAALISESTI. Haluan tuoda tuon vahvana esiin, koska jos tosielämässä näen vaikka lapsen, niin ei se herätä kiinnostusta, ei ollenkaan, mutta näiden ajatusten takia olen alkanut jopa miettiä sitä vaihtoehtoa. Kerron teille esimerkin yhdestä ajatuksesta, jonka koin 3lk:lla: "Haaveilin" että vanha naisopettaja tekisi minulle perusteellisen lääkärintarkastuksen, joka ikistä paikkaa myöten. Jep, sairasta.

Jopa omat uneni kuvastaa tätä puolta ajatusmaailmaa, viime yönä olin hakannut veljeni mustelmille, koin omantunnontuskaa, yritin antaa voiteita lohdutukseksi, vaan ei auttanut, kaiken lisäksi en päässyt tekoa mitenkään pakoon.

Usein kun luen hirveitä uutisia liittyen hyväksikäyttöihin, niin en koe siitä pahaa oloa, vaikka tiedän sen olevan erittäin väärin, ja halveksun tekijöitä.

Joskus yläasteella fantasioin miten aikuiset miehet käyttäisivät minua hyväksi, sen lisäksi tein netissä p*rnoa mitä lähetin heille.

Tämä on kamalinta, kun ehkä 13-vuotiaana koin hyvää oloa siitä, että pikkjveli oli katsellut salaa kun kävin suihkussa.

Olen mielenterveysongelmainen, lisään tähän loppuun, mutta siitä huolimatta olen pidetty ja "lojaali" ihminen. Joskus haluan lopettaa elämisen tämän takia, pahoja ajatuksia pienessä mielessä. Tämä aloitus voi olla loppua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ocd, pakkoajatuksia. Kannattaa hakea apua, sillä sitä on mahdollista saada.

Mutta ensimmäisenä paljastus. Meillä kaikilla on joskus sairaita ajatuksia. Pakkoajatuksista kärsivällä on vain taipumus pelästyä ajatuksiaan, ottaa ne todesta ja jumittua niihin, mikä lisää ahdistavia ajatuksia. Ajatukset ovat vain ajatuksia, älä ota niitä todesta äläkä anna niiden määritellä sinua (tosin helpommin sanottu kuin tehty).

Vierailija
2/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mielenkiintoista. Olen yli tuplasti ikäisesi, mutta olen pienestä lapsesta asti elänyt vastaavanlaisten ajatusten kanssa. En ole koskaan päässyt keskustelemaan kenenkään kanssa jolla olisi samanlaisia ajatuksia. Nimenomaan todella sairaita ajatuksia tulee väkisin mieleen päivällä ja unissa myös.

Lapsena häpesin ajatuksiani valtavasti. Olen kuitenkin aikuisena ruvennut miettimään, että eivät ajatukset määrittele ihmistä vaan teot. Ajatukset eivät satuta ketään eikä niistä ole kenellekään haittaa, joten niitä on ihan turha hävetä. Ne ovat vain minun päässäni. Myöskään sinun ajatuksesi eivät ketään haittaa, sen kun mietit.

Ei ole myöskään väärin kokea hyvää oloa oudoista asioista. Ihmisillä on hyvin erikoisia mieltymyksiä. Tärkeintä on että ei satuta ketään, ajatella saa ihan mitä tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ocd, pakkoajatuksia. Kannattaa hakea apua, sillä sitä on mahdollista saada.

Mutta ensimmäisenä paljastus. Meillä kaikilla on joskus sairaita ajatuksia. Pakkoajatuksista kärsivällä on vain taipumus pelästyä ajatuksiaan, ottaa ne todesta ja jumittua niihin, mikä lisää ahdistavia ajatuksia. Ajatukset ovat vain ajatuksia, älä ota niitä todesta äläkä anna niiden määritellä sinua (tosin helpommin sanottu kuin tehty).

Kiitos, tästä oli lohtua, minulla on muutenkin tapana ajatella todella paljon ja välillä "jumittua" niihin, tänään unohdin kassalla pankkikortin pin-koodin ja muistin vasta puoli tuntia myöhemmin, vaikkei koskaan aiemmin ole tullut mitään tuollaista, liitin sen liialliseen ajatteluun. Tuntuu helpottavalta saada tietää, etten välttämättä ole yksin näiden hyvinkin sairaiden ajatusten kanssa.

Ap

Vierailija
4/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lääkärille ja lähete psykiatrille, et ole yksin.

Vierailija
5/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoajatuksia. Liittyvät pakko-oireiseen häiriöön. Hyvin tyypillistä on, että ne ovat hyvin sairaita ja väkivaltaisia ajatuksia. Terapia ja lääkitys tehoaa noihin hyvin, hae ihmeessä apua! T. Samoja ajatuksia läpikäynyt ja terapiassa parantunut.

Vierailija
6/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas mielenkiintoista. Olen yli tuplasti ikäisesi, mutta olen pienestä lapsesta asti elänyt vastaavanlaisten ajatusten kanssa. En ole koskaan päässyt keskustelemaan kenenkään kanssa jolla olisi samanlaisia ajatuksia. Nimenomaan todella sairaita ajatuksia tulee väkisin mieleen päivällä ja unissa myös.

Lapsena häpesin ajatuksiani valtavasti. Olen kuitenkin aikuisena ruvennut miettimään, että eivät ajatukset määrittele ihmistä vaan teot. Ajatukset eivät satuta ketään eikä niistä ole kenellekään haittaa, joten niitä on ihan turha hävetä. Ne ovat vain minun päässäni. Myöskään sinun ajatuksesi eivät ketään haittaa, sen kun mietit.

Ei ole myöskään väärin kokea hyvää oloa oudoista asioista. Ihmisillä on hyvin erikoisia mieltymyksiä. Tärkeintä on että ei satuta ketään, ajatella saa ihan mitä tahtoo.

Terapeuttini sanoikin kerran, että "ajatukset ei tee kenestäkään pahaa ihmistä", tosin muuhun huolenaiheeseen. Ehkä tuon tiedostaminen auttaa, tai edes helpottaa "yliajattelua". Olen huomannut että mitä enemmän niitä koittaa kieltää, sitä oudommaksi ne menee.

Ap

Vierailija
7/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin lääkärille ja lähete psykiatrille, et ole yksin.

Huvittavaa ehkä on tässä se, että olen ollut vuosia psykiatrin asiakkaana, tosin eri ongelmien takia. ;)

Ap

Vierailija
8/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoajatuksia. Liittyvät pakko-oireiseen häiriöön. Hyvin tyypillistä on, että ne ovat hyvin sairaita ja väkivaltaisia ajatuksia. Terapia ja lääkitys tehoaa noihin hyvin, hae ihmeessä apua! T. Samoja ajatuksia läpikäynyt ja terapiassa parantunut.

En ole koskaan uskaltanut edes harkita ottavani näitä esiin terapiassa, nyt se ei enää tunnu niin kamalalta ajatukselta, ehkä otan lääkärin kanssa puheeksi seuraavalla lääkärikäynnillä.

Ap

Vierailija
9/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin osa kuulostaa selkeästi pakkoajatuksilta. Ne ovat sellaisia ajatuksia, joita tulee, vaikka ei haluaisi. Siihen saa kyllä apua, mutta kannattaa ensiksi kokeilla sitä, ettei välitä niistä ajatuksista eikä anna niille huomiota. Yritä ajatella, että et ole oikeasti sitä mieltä ja, että kyseessä on pelkkä ajatus, joka ei satuta ketään. 

Vierailija
10/10 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin samanlaisista väkivaltaisista ja seksuaalisista mielikuvista tai pakkoajatuksista teininä ja varhaisaikuisuudessa. Pelkäsin tosissani toteuttavani näitä ajatuksia --> järjetön määrä ahdistusta ja paniikkeja. Tärkeintä on ymmärtää, että ko. ajatukset ovat oire, eivätkä kerro sinusta ihmisenä mitään.