Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-puolison ilkeys monen vuoden jälkeen kun välit on ollut hyvät

Vierailija
05.08.2020 |

Erosimme exäni kanssa 8 vuotta sitten ja lapset asuvat 3-2-2 -rytmillä (eli puoliksi) Meillä on kaikki vuodet mennyt hyvin. On ollut joustoa, toki myös erimielisyyttä välillä mutta mielestäni jonkinlainen ystävyys on muodostunut, kun parisuhde ei ole enää rasitteena. Olen itse ollut parisuhteessa 5 vuotta.
Exäni alkoi seurustella puolitoista vuotta sitten. Hänen käytös minua kohtaan on muuttunut ilkeämmäksi koko ajan. En ymmärrä mistä on kyse. Olen tukenut lapsia ja puhunut heille hyvää tästä naisesta vaikka en häntä tunnekaan. Olen kutsunut naisen meille rippijuhliin, yrittänyt jutella. Ex on nyt mm järjestämässä omat rippijuhlat koska ei halua kanssani juhlia viettää. Hän on suoranaisen töykeä, hänelle ei saa soittaa, hän ei keskustele kanssani lasten asioista koska päättää kuulemma itse kaikesta.

Olen lasten vuoksi surullinen että tilanne tämä. Ennen he näkivät normaalia kommunikaatiota, nyt esim jalkapallopelissä isä hakeutuu mahdollisimman kauas minusta. Olen yrittänyt lapsille sanoa, että meillä on keskenään hyvät välit, mutta varsinkin vanhimmat lapset 15 ja 13 vuotiaat kyllä varmasti muutoksen huomaavat. Ajattelin että rajallisempi yhteydenpito on ihan luonnollista uuden suhteen myötä, mutta tilanne on mennyt todella paljon vihamielisempään suuntaan kokoajan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni muuttui ilkeäski silloin, kun kuuli minun seurustelevan. Sitä ennen välit olivat ok.

Hupaisinta tässä on se, että erosimme hänen salasuhteensa vuoksi, ja hän on tänä päivänä tämän naisen kanssa naimisissa. Ja minun miesystävästä hän kuuli vasta kolme vuotta eron jälkeen.

Vierailija
2/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taustalla nainen joka vetelee naruista ja sanoo miten pitää olla. On mustasukkainen sinusta ja haluaa pilata välit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpäs jos kysyisit sitä siltä ukkelilta itseltään? Täällä sitä ei varmastikaan kukaan tiedä.

Vierailija
4/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sinä olet ennen pystynyt paljon vaikuttamaan eksän elämään. Nyt uusi nainen on huomauttanut, että hän hyppii pillisi mukaan.

Miten eksä on ilkeä? Nuo sinun esimerkkisi eivät vielä ilkeydestä kerro.

Vierailija
5/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy exältä mikä tällä on hätänä

Vierailija
6/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpäs jos kysyisit sitä siltä ukkelilta itseltään? Täällä sitä ei varmastikaan kukaan tiedä.

Eihän tuollaista voi kysyä. Tai voi, mutta ei se johda mihinkään.

Vierailija
7/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exästä on tulossa jälleen isä. Vaimoke on raskaana.

Vierailija
8/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi tällainen puoliso kun vaati kohtelemaan törkeästi muita exiäni.  Hän sanoi, että olen epänormaali kun olin kohteliassa väleissä exiini. En sentään lasteni isää suostunut kohtelemaan huonosti ihan lastenkin takia.  Ymmärsin vasta jälkeenpäin, että hän oli narsisti ja yritti eristää minut kaikista tutuista ihmisistä ja läheisistäni. Sotkeutui tai yritti sotkeutua minun ihmissuhteisiini ja myrkyttää niitä. Juoruili ja selkäänpuukotti joka välissä ja mustamaalasi minua tutuillemme. Sitten kun toteutin näitä hänen "käskyjään" niin leimauduin hulluksi ja ilkeäksi. Samaan aikaan kuitenkin oli kaveria näiden exien parhaiden kavereiden kanssa ja esiintyi mukavana ja leppoisana ihmisenä. Ehkä ex miehelläsi on tällainen narsisti myrkyttäjä taustalla. Pidä vain asialliset välit. Se loppuu aikanaan kun nainen saa häädön.

Vierailija
9/11 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ex-vaimo alkoi väittää mieheni muuttuneen ikäväksi häntä kohtaan sen jälkeen kun tapasi minut. Tosiasiassa mies otti vihdoin itseään niskasta kiinni, eikä suostunut enää kynnymatoksi tottelemaan joka käskyä joka exältään tuli. Totta on, että tämä tapahtui sen jälkeen kun olimme menneet yhteen,. mutta on varmaan sanomattakin selvää että mieheni ei voi eikä halua hypätä enää exänsä pillin mukaan kun hänellä on oma suhde, ja omat työt ja harrastukset, ja meillä yhteinen elämä johon exä ei kuulu?

Että  enpäs nyt nielekään ihan tuosta noin vain tällaista aloitusta ;) 

Vierailija
10/11 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ex-vaimo alkoi väittää mieheni muuttuneen ikäväksi häntä kohtaan sen jälkeen kun tapasi minut. Tosiasiassa mies otti vihdoin itseään niskasta kiinni, eikä suostunut enää kynnymatoksi tottelemaan joka käskyä joka exältään tuli. Totta on, että tämä tapahtui sen jälkeen kun olimme menneet yhteen,. mutta on varmaan sanomattakin selvää että mieheni ei voi eikä halua hypätä enää exänsä pillin mukaan kun hänellä on oma suhde, ja omat työt ja harrastukset, ja meillä yhteinen elämä johon exä ei kuulu?

Että  enpäs nyt nielekään ihan tuosta noin vain tällaista aloitusta ;) 

Jep, usein näissä kuvioissa jousto tarkoittaa sitä, että jompikumpi joustaa enemmän kuin toinen.

Tuttavapiirissä oli vastaava tapaus. Ero ja yhteishuoltajuus, naisella melko pian uusi suhde. Asiat sujuivat jouhevasti, kun ex-mies jousti paljon (kaiken mitä pyydettiin). Useamman vuoden jälkeen miehelle tuli uusi suhde ja sen myötä ei halunnut enää esim. muuttaa toistuvasti aikatauluja lennosta ymv. Tästähän ex-rouva ei pitänyt lainkaan ja koki miehen toiminnan ikäväksi ja uuden naisen pahansuovaksi jne.

Vierailija
11/11 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku parisuhdeterapeutti sanoi, että uusperheissä usein uusien suhteiden alkaessa jollain tasolla myös se vanha ero nousee "pintaan", koska uusi ihminen aina jollain tavoin muuttaa koko kuvion dynamiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä