Peilien takia luulemme ulkonäöstämme liikoja
Kommentit (15)
Peilit pitäis aina näyttää keskivartalonkin :) Loppuisi ne turha luulot.
Ohimainiten: valokuvassa ulkonäköön vaikuttaa oleellisesti kameran objektiivi (tästä syystä kännykällä otetut kasvokuvat näyttävät kummallisilta) ja valaistus.
No jaa. Jos esim. mun mies menee peilin eteen niin, että näen sen naaman ja sitten katsoo muhun, niin samalta se näyttää. Toki peilistä katsoo peilikuva mutta ei se peili nyt ihan omiaan näytä.
Puhelimen etukamera puolestaan vääristää positiiviseen suuntaan. Ja blurraa ihon.
Ei siinä niin sanottu. Ihminen pitää itse enemmän peilikuvastaan, koska on tottunut siihen, ja kaverit oikein päin, koska ovat tottuneet. Sen lisäksi ihminen kokee parannellun kuvan enemmän itsensä näköiseksi, mutta yhteyttä peiliin ei todettu missään.
Näytän kuvissa hyvältä, peilissä kamalalta. Miksiköhän näin päin?
Vierailija kirjoitti:
Näytän kuvissa hyvältä, peilissä kamalalta. Miksiköhän näin päin?
Varmaan kun kuvan voi ottaa vähän eri kulmasta kuin miten näät kun katsot peilistä. Valaistuskin vaikuttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ohimainiten: valokuvassa ulkonäköön vaikuttaa oleellisesti kameran objektiivi (tästä syystä kännykällä otetut kasvokuvat näyttävät kummallisilta) ja valaistus.
Jep ja puhelimen etukameralla otettu kuva on aina aivan kauhea, koska se kasvattaa naaman keskiosan ihan valtavaksi. Siksihän passikuvaakaan ei saa ottaa kädenmitan päästä, kun kasvojen mittasuhteet vääristyvät liian lyhyen polttovälin vuoksi.
Itse näytän mielestäni paremmalta kuvissa kuin peilissä, mutta kuvat pitää tosiaan olla vähintään puhelimen takakameralla otettuja ja useamman metrin päästä. Rajaukset voi tehdä sitten jälkeenpäin, valmiille kuvalle.
Kaikki näyttävät hyvältä mustavalkokuvissa.
Juuri peilien takia en luule itsestäni mitään :(
Kyllä peilissä pitäisi olla sellainen ominaisuus, että kaiuttimesta joku ääni muistuttaa joka päivä rumuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minun kamerani tekee kuvan reunalla olevista asioista epämuodostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä peilissä pitäisi olla sellainen ominaisuus, että kaiuttimesta joku ääni muistuttaa joka päivä rumuudesta.
Sairaita ihmisiä vähättelemässä muiden ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Jos esim. mun mies menee peilin eteen niin, että näen sen naaman ja sitten katsoo muhun, niin samalta se näyttää. Toki peilistä katsoo peilikuva mutta ei se peili nyt ihan omiaan näytä.
Puhelimen etukamera puolestaan vääristää positiiviseen suuntaan. Ja blurraa ihon.
Miehelläsi saattaa olla tavanomaista symmetrisemmät kasvot, mikä on muuten yksi niistä perinteisistä viehättävyyden merkeistä ;). Itse taas olen nähnyt hyvin peilin vaikutuksen lemmikissä, jolla on silmien välissä epäsymmetrinen erivärinen läikkä. Naama on ihan täysin erinäköinen peilin kautta, koska läikkä on eripäin kuin sen yleensä näen.
Näytän peilissä kauhealta, selfiessä vielä kauheammalta, ei vaan onnistu.Muiden ottamissa kuvissa näytän hyvältä. Jännää..
Siksi kai peiliselfiet ovat suosittuja? Itse suosin valokuvaa, mutta pitää ottaa aika monta että se onnistuu!