Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Streptokokki A

Vierailija
16.07.2013 |

Meidän koko perhe on sairastanut angiinaa puolitoista viikkoa, yhdellä ei oireita, mutta silti löytyi bakteeri. Nyt odotan kauhutta milloin tauti iskee muhun. Olisiko paha, jos hakisin yksityiseltä kuurin itsellenikin vähän kuin varmuuden vuoksi? Mulla on kolmen viikon loma ja nyt on jo puolet mennyt siihen, että joku sairastaa koko ajan. Olisi kiva tehdä perheen kanssa yhdessäkin jotain, lapset ovat pettyneitä, kun aina on joku sairaana. 

Jos siis söisin kuurin varmuuden vuoksi, ehkä jopa turhaan, niin voisinko varmistaa sillä, ettei tauti iske mulle päälle? Mulla on kurkku tosi omituisen tuntuinen, mutta nieluviljelustä ei eilen löytynyt mitään, vaikka muilta löytyi. Ja mun kurkku ei ole siis ole kipeä, mutta nieleminen on työlästä. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ole tietoa?

Vierailija
2/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko perheellä on ollut angiina ja sinulla kurkku kipeä on aika todennäköistä että sullasama tauti. Pyydä uusi näyte, aina ei näytä bakteeria jos sitä nielussa vähän eikä ole kunnolla ronkittu. Tai sitten syöt sen mahdollisesti turhan kuurin. Itse olen antibioottivastainen ja haluaisin varmuuden mutta eipä tässä tilanteessa niin paha juttu syödä varmuuden vuoksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieluviljely voi olla negatiivinen vaikka sulla olisikin tauti. Olisi järkevää syödä se kuuri.

Vierailija
4/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan itsekin ihmettelen, ettei mulla olisi tautia, kun neljällä muulla se on ja kaikkien kanssa olen ollut nyt lomalla paljon tekemisissä, varsinkin kuopuksen. Lähinnä mua mietityttää se, että kuka mulle sen kuurin kirjoittaa? Terkkarissa vaan kehottivat menemään pe uuteen nieluviljelyyn. Mutta tuloksen saa taas vasta ma :( Eli terkkarissa eivät kirjoita kuuria ilman positiivista tulosta, vaikka kaikilla muilla perheenjäsenillä tauti on. Nyt ajattelinkin, että jos yksityisellä kirjoittavat, niin olisin valmis menemään sinne pelastaakseni edes viikon perheen yhteisestä lomasta. Kirjoittaako yksityinen lääkäri reseptin ilman nieluviljelyä?

Vierailija
5/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kirjoittaa. Ja noilla esitiedoilla varmasti kaikki. Koetapa vielä varata soittoaika terveyskeskuksen lääkärille ja selitä tilanne, saatat päästä halvemmalla. Hoitajat ei aina katso kokonaisuutta vaan tuijottaa vaan sitä nieluviljelyvastausta.

t terkkalääkäri

Vierailija
6/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos :)

Mulle ei ole mikään ongelma mennä yksityisellekään, sairaskassa maksaa ison osan. Ja mielelläni maksan itsekin siitä ilosta, jos saadaan viettää loppuloma ilman suurta todennäköisyyttä, että sairastun itse. 

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 23:33"]

Useimmat kirjoittaa. Ja noilla esitiedoilla varmasti kaikki. Koetapa vielä varata soittoaika terveyskeskuksen lääkärille ja selitä tilanne, saatat päästä halvemmalla. Hoitajat ei aina katso kokonaisuutta vaan tuijottaa vaan sitä nieluviljelyvastausta.

t terkkalääkäri

[/quote]

Vierailija
7/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan vaihtaa hammasharjat ja pestä hammasmukit ettei tauti tartu uudelleen niistä.

Vierailija
8/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan vaihtaa hammasharjat ja pestä hammasmukit ettei tauti tartu uudelleen niistä.

Vierailija
9/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä vaihdetaan, kunhan ollaan saatu kaikille kuuri kunnolla päälle :)

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 23:53"]

[/quote]

Vierailija
10/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä, mitä järkeä on syödä kuuri varmuuden vuoksi.

Sinullahan ei ole mitään kunnon oireita, jotka rajoittaisivat lomailuasi. Miten kuuri siten vaikuttaisi asiaan NYT mihinkään suuntaan?

Sinuna kävisin ottamassa uuden testin perjantaina ja odottaisin, jos se on positiivinen.

Turhat antibioottikuurit alentavat vastustuskykyä, heikentävät suolistoflooraa, kouluttavat antibioottiresistentteja bakteerikantoja yms. yms.

http://ihminenplus.blogspot.fi/2011/01/antibioottien-pitkaaikaiset.html

Vierailija
11/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:45"]

Sinullahan ei ole mitään kunnon oireita, jotka rajoittaisivat lomailuasi. Miten kuuri siten vaikuttaisi asiaan NYT mihinkään suuntaan?

Sinuna kävisin ottamassa uuden testin perjantaina ja odottaisin, jos se on positiivinen.

Turhat antibioottikuurit alentavat vastustuskykyä, heikentävät suolistoflooraa, kouluttavat antibioottiresistentteja bakteerikantoja yms. yms.

[/quote]

En ole ap mutta kuuri kannattaa syödä sen takia, koska jos bakteeri onkin siellä, ap tartuttaa sen sitten uudestaan muihin perheenjäseniin kun heiltä kuuri loppuu. Ja kierre vain jatkuu.

Meillä oli toissakeväänä helvetillinen StrepA-kierre, kesti tammikuusta toukokuuhun. Useita erilaisia antibiootteja syötiin kun mikään ei tuntunut tuohon kantaan purevan. Ja tosiaan vaikka yksi on oireeton, voi olla kantaja ja tartuttaa kuitenkin muita.

Vierailija
12/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:53"]

[/quote]

En ole ap mutta kuuri kannattaa syödä sen takia, koska jos bakteeri onkin siellä, ap tartuttaa sen sitten uudestaan muihin perheenjäseniin kun heiltä kuuri loppuu. Ja kierre vain jatkuu.

Meillä oli toissakeväänä helvetillinen StrepA-kierre, kesti tammikuusta toukokuuhun. Useita erilaisia antibiootteja syötiin kun mikään ei tuntunut tuohon kantaan purevan. Ja tosiaan vaikka yksi on oireeton, voi olla kantaja ja tartuttaa kuitenkin muita.

[/quote]

tällä oireettomalle oli nieluviljely neg., eli ei ole tällöin kantaja.

t. Toinen Tk-lääkäri, joka ei kuuria kirjoittaisi.

Vierailija
13/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta eikös nykyisin ole se uusi sääntö että jos sairastat lomalla niin sulla ei kulu lomapäiviä siihen?

Vierailija
14/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

TK-lekurille: jos se oli pikatesti niin ei voi olla varma. Pitää lähettää viljelyyn...

Vierailija
15/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

TK-lekurille: jos se oli pikatesti niin ei voi olla varma. Pitää lähettää viljelyyn...

[/quote]

Aloituksessa sanottiin, ettei viljelystä löytynyt mitään.

t. se tk-"lekuri"

Vierailija
16/16 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:17"]

Vähän ot, mutta eikös nykyisin ole se uusi sääntö että jos sairastat lomalla niin sulla ei kulu lomapäiviä siihen?

[/quote]

Ei ole tullut vielä voimaan. Ja riippuu myös työehtosopimuksista ja niiden voimassa olosta, esim. tehyläisillä kai tulee voimaan kun työehtosopimus päättyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän