Kuivaihoiset finninaamat! Miten hoidatte ihoanne?
Naama hilseilee kuivuuttaan ja finniä pukkaa. Mikään apteekin rasva ei tunnu auttavan. Miten saisin ihon parempaan kuntoon? Myös luonnonlääkintä vinkit otetaan vastaan!
Kommentit (5)
Ennen tungin naamaani kaikenlaisia rasvoja ja öljyjä (en väitä, etteikö niistä olisi toisille hyötyä). Rasvaiset rasvat vaan pidemmän päälle rasvoitti mun ihoa enemmän, vaikka toisaalta se hilseilikin kuivuuttaan aina vaan. Nykyään on todennut parhaimmaksi pitää kasvot mahdollisimman puhtaina ja käytän aamuin illoin kasvovettä sekä jotain superkosteuttavaa voidetta. Vaikka se aluksi tuntui hassulta ja tehottomalta laittaa kireään, kirvelevään, hilseilevään ja kuivaan naamaansa rasvaisten tököttien jälkeen kovin tehottomalta vaikuttavaa vetistä kosteusvoidetta, niin ei mennyt kuin muutama päivä ja iho alkoi tuntua normaalilta ja näpytkin väheni vauhdilla!
Siis ehdottomasti aina meikkien pesu viimeistään yöksi.
Kasvovesi
Kosteusvoide, joka ei sisällä juurikaan rasvaa. Itse pidän Abo basen violetista tai kesäisin jopa turkoosista eli noissa tais olla 5% ja 0% rasvaa.
Jos olisi varaa, niin käyttäisin cliniquen settiä. Se on paras!
Saunomisen jälkeen kevyt kuorinta, paras rasva mulle on ollut nivean soft, halpa perusvoide. Bio-oil ei mulla auttanut, nyt muutaman kerran kokeillut yöksi otsonoitua öljyä ( otsonoterapialta tilasin), vielä en osaa sanoa tehosta mitään.
Nro 2 jatkaa: käytin aiemmin, muutaman vuoden ajan cliniquen settiä, yritin siis kaikkeni tän mun yli 30vee akneni kanssa. Näistä taas mulle ei ollut mitään hyötyä. Todellakin mulla oli siis pintakuiva iho, joka vaan puski lisää rasvaa läpi kun käytin rasvasen ihon tuoteita. Nyt tolla BIO oililla on rauha naamassa.
Nro 2 jatkaa: käytin aiemmin, muutaman vuoden ajan cliniquen settiä, yritin siis kaikkeni tän mun yli 30vee akneni kanssa. Näistä taas mulle ei ollut mitään hyötyä. Todellakin mulla oli siis pintakuiva iho, joka vaan puski lisää rasvaa läpi kun käytin rasvasen ihon tuoteita. Nyt tolla BIO oililla on rauha naamassa.
Mä oon nyt muutaman kuukauden käyttänyt BIO-oilia, enkä enää pois vaihda. Moneen vuoteen ei oo iho ollu näin hyvässä kunnossa. Finnejä tulee huomattavasti harvemmin mutta ne paranee nopeammin kun tulevat pehmeämmästä/kosteammasta ihosta ulos eivätkä jää sinne sisään jumiin. Vanhat arvetkin on tasoittuneet huomattavasti.