Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheelliset! Paljonko teillä on omaa aikaa?

Vierailija
02.08.2020 |

Viikossa? Päivässä? Ja mitä teette omalla ajallanne?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä omalla ajalla tarkoitetaan.

Vierailija
2/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan.

Erehdyin vaimon painostuksesta toisen ja kolmannen kersan tekoon.

Nyt kahta duunia ja kotona vaipanvaihdosta vanhempien pentujen hyppyytykseen ja kuskaamiseen 24/7.

Miten sain itteni tähän jamaan?

M38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tällä hetkellä 2 -3 tuntia per päivä kun lapsi joko nukkuu päiväunia tai mies viettää aikaa lapsen kanssa. Se aika kuluu joko koneella istuessa, jumpaten tai kirjaa lukien. Pitempiin projekteihin ei ole aikaa tai mahdollisuutta tällä hetkellä. 

mites muilla?

ap

Vierailija
4/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa kun et ole lapsen/lasten kanssa

Vierailija
5/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkä töissä

Vierailija
6/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksinhuoltajana tuolla on suuri merkitys, että onko oma aika ollut sellaista, että en ole ollut tarvittaessa hoitamassa lasta vai onko se sellaista kuin esim. että lapsi on ollut päiväunilla.

Kummassakaan tapauksessa en ole lapsen kanssa, mutta vain toinen on lapsivapaata aikaa.

Vierailija
7/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia lapsen päiväunien aikaan ja kolme tuntia illalla lapsen mentyä nukkumaan eli ainakin 5 tuntia päivittäin. Sitten pari kertaa viikossa käyn harrastuksissa miehen ollessa lapsen kanssa.

Vierailija
8/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla pari kolme tuntia kun lapsi on käynyt nukkumaan.

Vierailija
9/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti kahtena iltana viikossa 2-3 tuntia kerrallaan. Toisen olen yksin kotona kun mies on lasten kanssa harrastuksessa, toisen käyn itse harrastamassa. Lisäksi jos tulee tarve, kumpikin voi lähteä yksin ulos lenkille tai ihan vain makkariin suljetun oven taakse rauhoittumaan.

Vierailija
10/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi. Kaksi lasta. Joka päivä mahdollisuus ulkoilla tai liikkua, lukea kirjaa, katsoa tv:ta. Siis kaikkia näitä. Käyn töissä ja minulla on pitkä työmatka.

Mies hoitaa arkiruuat ja lapsen harrastukset. Olen kotona vasta kun harrastus on jo alkanut.

Arkemme on hyvin suunnitelmallista. Ruokakauppa kerran viikossa, ruokalistat, pyykkiä pestään viikonloppuisin. Nämä hoidan minä. Arkisin imuroin osissa taloa. Arkisin mies hakee täydennystä (maito ja leipä) lähikaupasta lapsen harkkareissulla.

Perjantaisin syömme usein ulkona tai haemme ruokaa. Maanantaina syödään sunnuntaina tehtyä ruokaa. Eli miehelle jää tehtäväksi 2-3 ruokaa arkisin. Tekee ruokaa usein myös viikonloppuna. Miehen ruuanteko vie paljon enemmän aikaa kuin minun.

Vierailija
11/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko se omaa aikaa, kun olen yksin kaupassa, teen kotitöitä, laitan ruokaa jne? Jos omaa aikaa on vain se aika, kun minulla ei ole mitään velvollisuuksia (työt, kotityöt jne), niin ehkä noin tunti päivässä (kun käyn lenkillä) ja ne ajat kun olen harrastuksessa / tapaan kavereita (1-2 kertaa viikossa muutama tunti). Kotona mulla ei yleensä ole sellaista aikaa, että saan "vain olla". No ehkä illalla, kun lapsi nukahtanut (silloin olen miehen kanssa).

Vierailija
12/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja onko se omaa aikaa, kun olen yksin kaupassa, teen kotitöitä, laitan ruokaa jne? Jos omaa aikaa on vain se aika, kun minulla ei ole mitään velvollisuuksia (työt, kotityöt jne), niin ehkä noin tunti päivässä (kun käyn lenkillä) ja ne ajat kun olen harrastuksessa / tapaan kavereita (1-2 kertaa viikossa muutama tunti). Kotona mulla ei yleensä ole sellaista aikaa, että saan "vain olla". No ehkä illalla, kun lapsi nukahtanut (silloin olen miehen kanssa).

On paljonkin aikaa, jolloin en ole lasten kanssa. Mm. töissäolo, työmatkat, nukkuminen, kaupassakäynti, lasten ollessa harrastuksissa (vien heidät sinne ja odotan) jne. Ei nuo minusta mitään omaa aikaa ole.

Vierailija
13/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan oikeastaan, kolmesti viikossa on 45min juoksulenkki jolloin mies vahtii. Muulloin tarvitaan molemmat käsiparit koko ajan työhön, 5 lasta. Ei tukiverkkoja eli lapsivapaata miehen kanssa ei ikinä. Siis todellakaan ikinä, ei ole ollut yli 10 vuoteen kertaakaan :(

Vierailija
14/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
15/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ei yhtään ja tavallaan vaikka kuinka paljon.

Teen töitä myös iltaisin, mutta saan itselleni aikaa esim. ruoanlaiton lomassa. Kun vuoka on uunissa, niin saatan katsoa jonkun netflix-sarjan tai lukea uutiset tai laittaa zumba-videon pyörimään. Usein autan siinä välissä vielä pienempää lasta koululäksyissä. Tiskit hoidan yleensä musiikki kuunnellen, samoin pyykit. Kun kuskaan lapsia harrastuksiin, käyn samalla kaupassa tai lenkillä. Iltapalan jälkeen jatkan töitä muutaman tunnin (välissä varmistan, että lapset pesevät hampaat ja sanon hyvätyöt/luen iltasadun. Ihan täydellistä omaa aikaa on klo 22 jälkeen kun lopetan työt ja lapset nukkuvat. Silloin saatan katsoa netflixiä tai lukea kirjaa jos jaksan.

Arjessa ei ole sellaisia yhtäjaksoisia hetkiä, jolloin olisin lasteni saavuttamattomissa tai kotitöitä tekemättä muuta kuin klo 22 jälkeen. jos jaksan valvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi