Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ja huumausaineet.

Vierailija
02.08.2020 |

Mistä tietää, käyttääkö oma nuori jotain huumausaineita? Näkeekö sen jostain?

Oma teinityttö täyttää kohta 17. Koulu mennyt suht ok. Joka ilta on menossa, mutta tulee kyllä aina sovittuna aikana kotiin. Ei koskaan ole tuoksunut tupakalle tai alkoholille. On kavereita, tyttöjä ja poikia. Osan tunnen, joitakin en ole koskaan nähnyt.

Ihmetellyt olen välillä, että eikö nuoret enää kokeile alkoa tai tupakkaa vai onko teinimme todella noin järkevä.. 🤔

Huumeet on oma juttunsa sitten ja on kyllä kertonut, että jonkun samassa koulussa olleen tytön vanhemmat myy pilveä. Että kaikkihan sen tietää.

Tänään löysin hänen lattialta foliopalan. Tyttö sanoo, että söivät eilen suklaata kaverin kanssa ja se on siitä, varmaan tarttunut johonkin vaatteeseen tms. Sit sanoi, että anna jo nukkua..

Olenkohan vainoharhainen asian suhteen ja "ylipelkään"?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot huh!

Vierailija
2/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös "ylipelkään", itselläni lapset 19 v. ja 17 v., tuntuu, että nuorilla yleinen asenne pilveä kohtaan "salliva". Minusta kuitenkin vaikuttaa, että ei tarvitse olla huolissasi tyttärestäsi löytyneen foliopalan vuoksi, eikä kannata jatkaa enää siitä keskustelua, voi aiheuttaa varmaan haittaa/ epäluottamusta välillenne. Tyttäresi ulkoilut ymv. vaikuttavat viattomilta, hyvä kun on kavereita, eikä juo/polta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vainoharhaisuus toimii hyvänä innoittajana nuorelle tehdä juuri niinkuin ei saisi.

Vierailija
4/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että jos syyllistät nuorta asioista, joita hän ei ole tehnyt, katoaa luottamus väliltänne. Vähän sama kuin parisuhteessa epäilee jatkuvasti puolison pettävän. 

Vierailija
5/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pelkoni kumpuaa omista taustoista. Äitini oli alkoholisti ja myös sisarukseni ovat. Yksi käyttää myös huumeita, alkoa, saa lääkäreiltä reseptejä pilvin pimein. Koko lapsuuden ja nuoruuden olen joutunut haistelemaan ilmapiiriä ja tullut joku kuudes aisti asioiden suhteen.

Työstän jatkuvasti omia ajatuksiani ja taistelen mieleni kanssa, että lapseni saisivat elää ilman, että ylihuolehdin heitä hengiltä. Ei ole helppoa, mutta tästä on juteltu yhdessä lasten kanssa, mistä minun huoli tulee.

Vierailija
6/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa, jos asenne pilveä kohtaan "salliva"? Onhan se kuitenkin kokonaisuudessaan vaarattompaa ja haitattomampaa kuin tupakka ja alkoholi. Toki tämänkin päihteen käytön suhteen pitää olla järki päässä.

Vierailija
7/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa, jos asenne pilveä kohtaan "salliva"? Onhan se kuitenkin kokonaisuudessaan vaarattompaa ja haitattomampaa kuin tupakka ja alkoholi. Toki tämänkin päihteen käytön suhteen pitää olla järki päässä.

Joillekkin se pilvi on vieläkin kauhistelun asia. Alkoholi on yli sata kertaa vaarallisempaa mutta niin paljon helpommin hyväksyttävää päihteenä. Yksi tuttu jaksaa aina paheksua vaikka poltan paljon harvemmin mitä hän kaataa juomia kurkkuunsa.

Vierailija
8/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko se folio selvästi suklaalevystä? Haisiko suklaalle? Oliko nokea tms?

Foliolta poltellaan kai lähinnä heroiiniä, joten luulisin että tuossa tapauksessa olisi muitakin merkkejä jo näkyvissä.

Vierailija
9/9 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin se pilvi on vieläkin kauhistelun asia. Alkoholi on yli sata kertaa vaarallisempaa mutta niin paljon helpommin hyväksyttävää päihteenä. Yksi tuttu jaksaa aina paheksua vaikka poltan paljon harvemmin mitä hän kaataa juomia kurkkuunsa.

Niin... mulla on aika monta tuttua, jotka eivät itse polta mutta kuitenkin heistä olisi ok, jos se olisi laillista. Eli laillistamisen kannalla eivät ainoastaan pössyttelijät ole.

Itselläkään ei ole mikään himo pilveen. Suoranaisesti kyllä alkoholille suu napsuu enemmän.

Sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme