Kysymys, joka jokaisen olisi hyvä kysyä itseltään (koskien parisuhdetta)?
Haluaisinko itse olla parisuhteessa itseni kaltaisen ihmisen kanssa?
Täytyy myöntää, että itseni tuo kysymys pysäytti. Suomessa varsinkin naiset tuntuvat jyräävän usein miestensä yli, naisen haluamat asiat ovat "perheen haluamia", nainen sanelee kauan lapset hoidetaan kotona, miten vapaa-aikaa vietetään, miten rahaa käytetään ja miten remontoidaan. Jos mies ilmaisee jotain omia haluja tai kritisoi tilannetta, kuitataan se "ole mies ja kestä äläkä inise".
Ei ole kerta eikä kaksi kun olen täältä saanut lukea lihavan kotiäidin kertovan, kuinka hän ei ikinä voisi olla epäurheilullisen ja kunnianhimottoman/pienituloisen miehen kanssa. Silti nainen on itse ylipainoinen, ei tuo taloon kuin ehkä kotihoidon tuen (ja sekin menee omiin menoihin) ja nalkuttaa jatkuvasti miehelle, mutta häntä pitää kehua, hellia ja lahjoa.
Mieti, haluaisitko itsesi kaltaisen kumppanin?
Kommentit (12)
Homoille ja lesboille tuo kysymys saattaisi sopia, mutta ei heteroille.
Haluaisin!
Mä pyrin joka päivä siihen, että mun mies olisi mahdollisimman onnellinen kaikin puolin, koska sen onnellisuus tekee mut onnelliseksi :) Mähän olisin mulle ihan unelmapuoliso! Onneks mun mies on hirveen paljon samanlainen :D
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 12:16"]
Homoille ja lesboille tuo kysymys saattaisi sopia, mutta ei heteroille.
[/quote]
Totta.
Ensinäkin aloitusviesti oli aluksi ihan järkevä ja vaikutti fiksulta aloitukselta. Kyllä jokaisessa suhteessa, niin ystävyys- kuin parisuhteessakin on hyvä peilata sitä omaa käytöstään ja rehellisesti miettiä onko oikeasti se paras minä, joka voi olla.
Viestin loppu pilasikin sitten tämän koko keskustelunavauksen. Ensinäkään, minä en voi sanoa aloittajasta YHTÄÄN MITÄÄN, en tiedä onko hän nainen, mies, poika vai tyttö vai mikä. Joten miten aloittaja kykenee näkemään täällä kirjoittavien ihmisten elämän niin selkeästi. Mistä tiedät onko joku kirjoittaja lihava kotiäiti? Ja miksi se sinua edes liikuttaa? Jokainen olkoon sellainen kuin on, ketään toista ei voi muuttaa mutta itseään voi kehittää.
Miksi ei sovi heteroille? Musta tämä on erittäin hyvä kysymys ihan kaikille, myös sinkuille.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 12:08"]
Haluaisinko itse olla parisuhteessa itseni kaltaisen ihmisen kanssa?
Täytyy myöntää, että itseni tuo kysymys pysäytti. Suomessa varsinkin naiset tuntuvat jyräävän usein miestensä yli, naisen haluamat asiat ovat "perheen haluamia", nainen sanelee kauan lapset hoidetaan kotona, miten vapaa-aikaa vietetään, miten rahaa käytetään ja miten remontoidaan. Jos mies ilmaisee jotain omia haluja tai kritisoi tilannetta, kuitataan se "ole mies ja kestä äläkä inise".
Ei ole kerta eikä kaksi kun olen täältä saanut lukea lihavan kotiäidin kertovan, kuinka hän ei ikinä voisi olla epäurheilullisen ja kunnianhimottoman/pienituloisen miehen kanssa. Silti nainen on itse ylipainoinen, ei tuo taloon kuin ehkä kotihoidon tuen (ja sekin menee omiin menoihin) ja nalkuttaa jatkuvasti miehelle, mutta häntä pitää kehua, hellia ja lahjoa.
Mieti, haluaisitko itsesi kaltaisen kumppanin?
[/quote]
Jokainen nainen saa olla kuvailemasi kaltainen, mutta harvalla riittää rahkeet siihen (että saa itselleen vielä miehenkin). Ihan niinkuin miehetkin saavat olla minkälaisia haluavat, mutta turha sitten itkeä jos ei saa naista vaikka muut saavat.
Haluaisin itseni kaltaisen puolison itselleni. Meillä olisi viihtyisää yhdessä. Puhuisimme paljon ja pitäisimme toisiamme hyvänä. Olisimme toistemme parhaita ystäviä, mutta antaisimme toisillemme myös paljon tilaa viettää aikaa omissa harrastuksissamme ja muiden ystävien kanssa. Olisimme kiinnostuneita toisemme hyvinvoinnista ja viihtyvyydestä ja pitäisimme parisuhteestamme hyvää huolta.
Olen todella surullinen siitä, että sellaista ihmistä ei ole vielä löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:23"]
Haluaisin itseni kaltaisen puolison itselleni. Meillä olisi viihtyisää yhdessä. Puhuisimme paljon ja pitäisimme toisiamme hyvänä. Olisimme toistemme parhaita ystäviä, mutta antaisimme toisillemme myös paljon tilaa viettää aikaa omissa harrastuksissamme ja muiden ystävien kanssa. Olisimme kiinnostuneita toisemme hyvinvoinnista ja viihtyvyydestä ja pitäisimme parisuhteestamme hyvää huolta.
Olen todella surullinen siitä, että sellaista ihmistä ei ole vielä löytynyt.
[/quote]
Meitä on muitakin :)
En missään tapauksessa, mutta minkäs minä miehelleni voin, hän on ollut kanssani vuodesta 77 ja sanoo rakastavansa minua. En katso aiheelliseksi erota mieheni kummallisten makumieltymysten takia ;).
Joo, haluaisin. En ole kovin ahkera siivoaja ja muutenkin olen laiska paska, mutta en ikinä nalkuta enkä haasta riitaa. Enkä laita rahoja mihinkään shoppailuihin, tykkään käydä vaan kirpputoreilla ja kirjastossa.
Mies on kyllä aikalailla samanlainen kuin minä, paitsi että se on luonteeltaan tasaisempi. Minä stressaan ja hermoilen asioista, se ei.
Mies on myös paljon sosiaalisempi kuin minä. Minä olen lähes erakko, voi olla että jos mulla olisi ihan samanlainen puoliso kuin itse olen, niin meillä ei ikinä kävisi vieraita eikä me käytäisi ikinä missään.
En todellakaan haluaisi. Oon varmasti tosi ärsyttävä ihminen.