Ammatilliseksi opettajaksi opiskelu kun alan työelämää jo takana
Hei! Olen ajatellut jos lähtisi opiskelemaan ammatilliseksi opettajaksi. Alan työkokemusta löytyy noin 20 vuoden ajalta, olen yrittänyt perehtyä kuinka saisin opettajan pätevyyden, missä lyhin reitti opiskella, tarvitseeko ottaa opintovapaata tätä varten ja saako mitä rahallista tukea jos päätyy eri vaihtoehtoihin. Jakakaa kokemuksia ketkä tähän lähteneet? Oppilaitosten kirjo on valtava ja koska ei ole amk- tai yliopistotaustaa niin kaikki käsitteet yms tuntuvat näin alkuun todella sekavilta. Onko jotain paikkaa josta soittamalla saisi pohdittua ammattilaisen kanssa minulle sopivimman vaihtoehdon kuinka lähteä asiaa viemään eteenpäin? Mihin kaikkialle kannattaa olla yhteydessä kartoittaessa vaihtoehtoja? Minulla on ammatillinen tutkinto alalta jota kaavailen ja työkokemusta. Kuinka työllistyminen, mitkä mahdollisuudet on saada työpaikka esim alan ammatillisesta oppilaitoksesta? Jakakaa kaikki tieto, kiitos.
Kommentit (2)
Minä opiskelin JAMK:issa työn ohessa verkko-opintoina. Kesti muistaakseni 1,5 vuotta. Kehittämishankkeen tein tietysti omalle työnantajalle. Vaatimukset ovat varmaan kyllä jo siitä muuttuneet. Haku oli silloin tammi-helmikuussa, joten sinulla on nyt hyvin aikaa selvittää asioita.
Ap jatkaa, elämäntilanne siis aika perus +40 elämä. Lapsia löytyy pieniäkin ja on asuntovelkaa yms. Työtilanne tällä hetkellä hyvä ja vakaa, mutta halun kehittyä ja nykyinen tehtävä/yrityksen sisäiset mahdollisuudet eivät enää inspiroi.