Kolmivuoro koituu henkisen hyvinvoinnin tuhoksi. Ja ehkä fyysisenkin.
Helvetti sentään mitä paskaa.
Kolmas yö menossa, rytmihäiriö muljannut kurkussa saakka siitä asti kun heräsin.
Kaveri laittoi viestin että lähdenkö terassille kun keli on nätti. Ei, en lähde. Menen töihin sellaisella korvauksella että palkkapäivänä saa melkein niellä itkua.
Ei enää koskaan tätä sontaa valmistumisen jälkeen. Nostan hattua niille jotka tätä jaksavat vuosikymmeniä.
Aamen.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kivempaa ja mielekkäämpää työnteko on kuin joku terassilla tyhjän toimittaminen.
T. En oo käynyt edes baarissa moneen vuoteen
Hienoa. Itse olen päinvastaista mieltä.
Ap
Aamen. Henkinen taso ainakin laskee
mies52v
Vierailija kirjoitti:
mies52v
En tiedä voiko se enää alemmas laskea, mutta sosiaalisen elämän ja kaiken normaalin rytmin se pilaa kyllä.
Ap
Itkuvirsi ei mitenkään liity otsikkoon. Sit kun oikeasti joskus työelämään siirryt niin tulet pettymään useasti.
Joustoa ja päivien venymistä. Mut jos työ on mieluisaa niin aina se kotiolot voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
En tiedä voiko se enää alemmas laskea, mutta sosiaalisen elämän ja kaiken normaalin rytmin se pilaa kyllä.
Ap
Et vielä taida tietää raakaa totuutta. Hyppää kelkasta vielä kun pystyt. Sosiaalinen elämä kuolee, kaverit karkaa jne.
mies52v
Baarissa tai terassilla olo on inhottavaa pakkopullaa. Humaltuminen on yököttävää ja tylsää.
T. Y-sukupolven nainen
Joo, ei ole ihmisen hommaa vuorotyöt. Itse en ole uskaltanut edes kokeilla, kun tiedän, että mun pää ja kroppa ei sitä kestäisi. Mies teki ennen, mutta lopetti, kun mittariin tuli 30-v. Alkoi käydä niin kohtuuttoman raskaaksi, ettei hommassa ollut enää mitään järkeä. Hänellä oli ihan ok palkkakin, mutta ei sen vuoksi kannata silti terveyttään menettää. Haudassa ei paljon rahat lämmitä.
Vuorotyö ei heikoille ihmisille sovi.
Vierailija kirjoitti:
Itkuvirsi ei mitenkään liity otsikkoon. Sit kun oikeasti joskus työelämään siirryt niin tulet pettymään useasti.
Joustoa ja päivien venymistä. Mut jos työ on mieluisaa niin aina se kotiolot voittaa.
Töitä olen tehnyt 12 vuotta, sitä ennen iltatöitä lukion ohessa ja välillä yläasteikäisenäkin. Tiedän kyllä mistä on kyse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Ap
Et vielä taida tietää raakaa totuutta. Hyppää kelkasta vielä kun pystyt. Sosiaalinen elämä kuolee, kaverit karkaa jne.
mies52v
Tiedän kyllä, siksi täällä vingunkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan monella on mieluisa työ? Ei minulla ainakaan, vaikka teen päivätyötä toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ole ihmisen hommaa vuorotyöt. Itse en ole uskaltanut edes kokeilla, kun tiedän, että mun pää ja kroppa ei sitä kestäisi. Mies teki ennen, mutta lopetti, kun mittariin tuli 30-v. Alkoi käydä niin kohtuuttoman raskaaksi, ettei hommassa ollut enää mitään järkeä. Hänellä oli ihan ok palkkakin, mutta ei sen vuoksi kannata silti terveyttään menettää. Haudassa ei paljon rahat lämmitä.
Samaa mieltä. Kolmivuoro on sitäpaitsi tutkitusti vaarallista kaikille, myös niille jotka eivät koe sen olevan haitaksi ja pitävät työstään. Jatkuva ei-missään-rytmissä-eläminen nostaa riskiä psyykkisiin ja fyysisiin sairauksiin.
Jonkunhan ne duunit on tehtävä, mutta se joku en ole minä. Kunhan saan sen per.keleen gradun valmiiksi.
Ap
Vuorotyö on tosi työntekijöiden hommaa eikä minkään pissaliisojen.
Nukun palkkaa vasten yövuorossa paremmin kuin himassa.
Mieheni tekee kolmivuorotyötä, fyysistä sellaista jossa ollaan koko työvuoro jalkojen päällä. Palkka on ollut ihan ok tähän asti, mutta nyt siihen on tulossa muutos- huonompaan suuntaan. Jos tämä toteutuu oikeasti, siinä lähtee mm. lähes kaikki lisät. Ei ole noin raskas työ enää tekemisen arvoista siinä vaiheessa!
15 vuotta vuorotyötä ja lopputuloksena olen lihonut 40 kiloa ja kärsinyt masennuksesta sekä lievästä alkoholismista.
Sosiaaliset suhteet vähissä koska en pääse mihinkään viikonloppuisin, jos en tiedä kihlausta kuutta viikkoa aikaisemmin, ja mielenterveys muutenkin heikoissa kantimissa. Onneksi työnteko tuottaa sentään kunnon lomat ja vähän ylimääräistä vapaatakin.
Syksyllä alkaa onneksi opiskelut ja opintovapaa ja sitten heippa vaan vuorotyö.
Tupakka ja alkoholi pitäisi ainakin pitää kurissa jos tekee kolmivuorotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni tekee kolmivuorotyötä, fyysistä sellaista jossa ollaan koko työvuoro jalkojen päällä. Palkka on ollut ihan ok tähän asti, mutta nyt siihen on tulossa muutos- huonompaan suuntaan. Jos tämä toteutuu oikeasti, siinä lähtee mm. lähes kaikki lisät. Ei ole noin raskas työ enää tekemisen arvoista siinä vaiheessa!
Tervetuloa paikalliseen pakkosopimiseen periaatteella "ota tai jätä".
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta vuorotyötä ja lopputuloksena olen lihonut 40 kiloa ja kärsinyt masennuksesta sekä lievästä alkoholismista.
Sosiaaliset suhteet vähissä koska en pääse mihinkään viikonloppuisin, jos en tiedä kihlausta kuutta viikkoa aikaisemmin, ja mielenterveys muutenkin heikoissa kantimissa. Onneksi työnteko tuottaa sentään kunnon lomat ja vähän ylimääräistä vapaatakin.
Syksyllä alkaa onneksi opiskelut ja opintovapaa ja sitten heippa vaan vuorotyö.
Luojan kiitos olet pääsemässä pois tästä pas.kasta. Onnittelut jo etukäteen! Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu.
Ap
Kivempaa ja mielekkäämpää työnteko on kuin joku terassilla tyhjän toimittaminen.
T. En oo käynyt edes baarissa moneen vuoteen