Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää antako kerjäläisille rahaa

Vierailija
31.07.2020 |

Juuri äsken Pasilan asemalaiturilla balkaninromanin näköinen mies kerjäsi rahaa. Nuori mies erehtyi antamaan kolikoita ja kiitollisuuden sijaan mies jäi vaatimaan lisää. Oikein jankutti käsi pitkällä, pyysi monta kertaa. Ei ollut mikään ressukka vaan kovan linjan ammattilainen. Kantaväestöä vaani, ihmisiä tuli junista ja sai varmaan hyvän saaliin. Voisiko vartijat poistaa nämä asemalta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut edes mieleeni antaa ropoakaan sille sõntajoukolle ikinä.

Vierailija
2/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa pitää riittävä etäisyys kaikkiin ihmisiin nyt koronaviruksen vuoksi.

Älkää lähennelkö katutyöntekijöitä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta kerjääminen Suomessa loppuu vasta sitten, kun rahaa ei kerjäämällä saa. Jos täällä tienaa hyvin kerjäämällä, tänne kanattaa tulla - ja tulijathan ei lopu.

Kannatan näiden huono-osaisten ihmisten auttamista kotimaissaan, eli EU-rahaa koulutukseen, terveydenhoitoon ja asuntoihin ja valvonta tiukaksi, ettei raha valu korruptioon. 

Vierailija
4/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen typerä nuori sälli. Luulisi tietävän paremmin.

Vierailija
5/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Ehkä se oli epätoivoinen. Vähän ymmärrystä, vai onko liikaa pyydetty...

Vierailija
6/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikä kannata myöskään esim. peittoa/vaatetta tms. käydä ostamassa (syynä usein paleleva lapsi) koska yrittävät niitä heti tulla palauttamaan/reklamoimaan jotta saisivat rahana takas. Monesti tullut asiakas samojen kerjäläisten kanssa kauppaan ja asiakas ostaa hälle jotain vaikka sanoisi että sama nainen/mies kävi jo eilen ostattamassa toisella asiakkaalla peiton/takin.

Vierailija
7/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kahdesti antanut viimeiset kolikkoni. Olen itsekin niin köyhä, että tili on välillä nollilla. Nytkin siellä on 5 senttiä.

Molemmilla kerroilla kerjääjä on loukannut mua jotenkin ja muuttunut aggressiiviseksi. Toinen seurasikin mua jonkin aikaa.

En anna enää mitään. Olen ystävällinen, mutten anna mitään. Joskus vaativat kiukkuisina selitystä, miksen anna mitään. Viimeksi kun sanoin, ettei ole käteistä, kysyttiin vihaisena, voinko hankkia sitä jostain.

Vierailija
8/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "kerjäläiset" kuuluvat rikollisliigoihin, eli jos annat rahaa näille, päätyvät rahat rikollisille. Suomesssa pitäisi lailla kieltää kerjääminen...........rumentavat katukuvaa ja häiritsevät ihmisiä. Kerjääminen ei kuulu sivistysvaltioon, olen matkustanut paljon, esimerkiksi Roomassa en ole nähnyt yhtään kerjäläistä häiritsemässä ihmisiä.......monissa sivistysmaissa kerjääjät siivotaan nurkista pois, että ihmiset saavat elää rauhassa....................Suomessa on jotain vikaa kun täällä voi kerjätä kadulla.

Vierailija
9/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Ikävä sanoa, mutta kerjääminen Suomessa loppuu vasta sitten, kun rahaa ei kerjäämällä saa. Jos täällä tienaa hyvin kerjäämällä, tänne kanattaa tulla - ja tulijathan ei lopu.

Kannatan näiden huono-osaisten ihmisten auttamista kotimaissaan, eli EU-rahaa koulutukseen, terveydenhoitoon ja asuntoihin ja valvonta tiukaksi, ettei raha valu korruptioon. 

Juurihan esim. Romania sai kunnon potin EU:lta. EU moittii korruptiosta ja Romania sanoo joojoo. Vuosi toisensa jälkeen ja mikään ei muutu.

Kannatan rahavirtojen katkaisemista maille, jotka eivät täytä jotain asetettuja minimivaatimuksia korruption suhteen.

Vierailija
10/10 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Ehkä se oli epätoivoinen. Vähän ymmärrystä, vai onko liikaa pyydetty...

Minulla ei ole mitään ymmärrystä antaa tälle rikolliselle toiminnalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi