Miksi mieheni vastaa hyvään pahalla ja pahaan hyvällä?
Niin kauan kuin olen kiltti, huomaavainen ja ystävällinen ja palvelevainen, hän kohtelee minua huonosti, mutta sitten kun räjähdän ja näytän närhen munat, niin saan hyvää kohtelua. Eikö tää mene aivan väärinpäin?
Liekö sitten totta se sanonta, että ihmiset kohtelevat sinua niin huonosti kuin annat heidän kohdella?
Kommentit (15)
"niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" ei näköjään päde meidän kohdalla.
Miehet toimii noin. Siksi niitä kuuluu kohdella kuin roskaa jos aikoo itse selvitä mielenterveys ok. parisuhteesta. Miehet pitää välittämisen osoittamista heikkoutena. Jos haluat onnellisen suhteen ole miehelle kylmä, etäinen ja hylkäävä. Siten saat lämpöä ja välittämistä. Tietenkään itse et reagoi ja tai annat välillä jonkun säälimurun välittämistä. Seksistä myös pitää kieltäytyä vähin 7/10 pyynnöstä. Itse et tee ikinä aloitetta.
"Liekö sitten totta se sanonta, että ihmiset kohtelevat sinua niin huonosti kuin annat heidän kohdella?"
Mutta jos tuo sanonta pitää paikkaansa teidän suhteessanne, silloinhan miehesi lähtökohtaisesti haluaa kohdella sinua huonosti. Miksi? Vasta sitten kun räjähdät ja pidät puolesi, saat hyvää kohtelua, jollaista oikeasti pitäisi saada puolisolta ihan normaalisti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kuulostaa siltä, että mies ei tiedä, missä sinun rajasi menevät.
Vierailija kirjoitti:
Miehet toimii noin. Siksi niitä kuuluu kohdella kuin roskaa jos aikoo itse selvitä mielenterveys ok. parisuhteesta. Miehet pitää välittämisen osoittamista heikkoutena. Jos haluat onnellisen suhteen ole miehelle kylmä, etäinen ja hylkäävä. Siten saat lämpöä ja välittämistä. Tietenkään itse et reagoi ja tai annat välillä jonkun säälimurun välittämistä. Seksistä myös pitää kieltäytyä vähin 7/10 pyynnöstä. Itse et tee ikinä aloitetta.
Olisit aloittanut, että "jotkut miehet", niin olisin peukuttanut. Tunnistan ilmiön valitettavan läheltä, mutta en ikinä suostu uskomaan, että se koskisi kaikkia miehiä. Ja myös naisista taitaa löytyä tällaisia. Saattaa toki olla yleisempää miehillä kuin naisilla. Eihän tuo ihan terve käytösmalli aikuisella ole. Olisiko jäänyt murrosikä jotenkin kesken ja käyttäytyy kuin vanhemmilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit aloittanut, että "jotkut miehet", niin olisin peukuttanut. Tunnistan ilmiön valitettavan läheltä, mutta en ikinä suostu uskomaan, että se koskisi kaikkia miehiä. Ja myös naisista taitaa löytyä tällaisia. Saattaa toki olla yleisempää miehillä kuin naisilla. Eihän tuo ihan terve käytösmalli aikuisella ole. Olisiko jäänyt murrosikä jotenkin kesken ja käyttäytyy kuin vanhemmilleen?
Hyvä pointti. Psykologiassa sitä kutsutaan transferenssiksi.
Miehet on usein myös sellaisia, että jos nainen liiaksi lähentelee, niin kiinnostus kohta lopahtaa, mutta jos nainen vähän pihtailee, niin ollaan koko ajan kimpussa ja vonkumassa. Mikä lie metsästysvietti?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten haluat olla miesten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miehet on usein myös sellaisia, että jos nainen liiaksi lähentelee, niin kiinnostus kohta lopahtaa, mutta jos nainen vähän pihtailee, niin ollaan koko ajan kimpussa ja vonkumassa. Mikä lie metsästysvietti?
Höpöhöpö.
Raamattu opettaa meitä, että 'voita sinä paha hyvällä'. Tässä on suuri Viisaus.
Faith kirjoitti:
"Liekö sitten totta se sanonta, että ihmiset kohtelevat sinua niin huonosti kuin annat heidän kohdella?"
Mutta jos tuo sanonta pitää paikkaansa teidän suhteessanne, silloinhan miehesi lähtökohtaisesti haluaa kohdella sinua huonosti. Miksi? Vasta sitten kun räjähdät ja pidät puolesi, saat hyvää kohtelua, jollaista oikeasti pitäisi saada puolisolta ihan normaalisti.
Näinhän se on.. ja pistää miettimään et millaisen tyypin kanssa sitä oikein onkaan, jos ei ole omasta takaa mitään halua kohdella toista hyvin vaan ainoastaan jos jokin uhka siihen pakottaa... Toisaalta jos tämä on yleistäkin miesten keskuudessa niin kuin tuntuu olevan, niin ehkä se vain täytyy kestää? ..... 🤔
Vierailija kirjoitti:
Raamattu opettaa meitä, että 'voita sinä paha hyvällä'. Tässä on suuri Viisaus.
Onhan siinä mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä se onkin oma juttunsa. Pitääkö siis suostua esim. kynnysmatoksi? ..
Onko miehesi pimeyden manageri?
Oletin hänen olevan nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää vaan jotenkin niin meni nappiin. Luulen että se johtuu siitä, että poikia lellitään ja heistä kasvaa hyvin helposti narsistihtavia vähintäänkin. toivon ettei tämä pidä paikkaansa kaikkien miesten kohdalla ja kyllä se siltä näyttääkin ettei pidä... ongelma on siinä että miehet erittäin helposti näyttelevät ulospäin vieraille ihmisille toista kuin mikä on todellisuus kotona.
Onko hänellä venäläiset juuret? Siellähän perinteisesti potkitaan sitä joka kumartaa ja kumarretaan sitä joka potkii. Näkyy hyvin maan sisäpolitiikassa.